دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / مشاهده دارایی سهام عدالت sahamedalat.ir

مشاهده دارایی سهام عدالت sahamedalat.ir

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

متقاضیان به منظور مشاهده سهام عدالت خود می بایست به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه نموده و گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را برگزینند. پس از آن، متقاضی می تواند با وارد کردن کد ملی و طی کردن مراحل مربوطه، دارایی سهام عدالت خود را استعلام بگیرد.

 

با آزاد سازی سهام عدالت و امکان مدیریت مستقیم آن توسط سهامداران، فروش سهام عدالت به یکی از مباحث مهم در بین سرمایه گذاران مبدل شده و بسیاری از سهامداران در تکاپوی اطلاع از قیمت سهام عدالت خود و نحوه فروش این سهام می باشند.

 

متقاضیان به منظور استعلام و مشاهده دارایی و ارزش سهام عدالت؛ می توانند به سامانه ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه نمایند. در این میان، ممکن است که این سوال برای برخی متقاضیان ایجاد شود که سامانه مشاهده سهام عدالت چیست و مراحل و نحوه آن به چه صورت می باشد؟

 

از این رو، در این مقاله به معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir پرداخته و سپس، نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت در sahamedalat.ir ارائه می شود. در قسمت پایانی مقاله نیز، استعلام تعداد سهام فروخته شده در این سامانه با کد ملی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه باشید.

معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir

در خصوص معرفی سایت مشاهده سهام عدالت sahamedalat.ir؛ می بایست بیان نمود که سامانه sahamedalat.ir توسط شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده و تمامی مشمولان سهام عدالت به منظور مشاهده و اطلاع از ارزش سهام عدالت و اطلاعات هویتی خود و نیز، گزارش دارایی این سهام، می توانند به سایت sahamedalat.ir مراجعه نمایند.

 

متقاضیان به منظور مشاهده سهام عدالت از طریق این سایت، می بایست ابتدا، آدرس اینترنتی sahamedalat.ir را در مرورگر خود جست و جو نموده و پس از ورود به سایت، از صفحه اصلی گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را انتخاب نمایند.

 

از جمله خدمات دیگر در سامانه sahamedalat.ir امکان تغییر شماره موبایل به نام خود سهامدار و شماره شبا بانکی معتبر سهامداران می باشد. هم چنین، این سایت، دارای بخش اخبار سهام عدالت نیز می باشد که در آن، اطلاعات و موضوعات به روز مربوط به سهام عدالت درج گردیده است.

نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت در sahamedalat.ir

تا پیش از طراحی سامانه استعلام دارایی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir، ارزش واقعی این سهام در بازار مشخص نبود و صرفا گمانه زنی هایی در این خصوص صورت می گرفت. از زمان طراحی این سامانه ارزش سهام عدالت در قسمت پنل کاربری sahamedalat.ir سهامداران در بازار مشخص گردیده و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به مشاهده و استعلام دارایی سهام عدالت خود اقدام نمایند.

 

از آنجایی که ارزش اسمی سهام عدالت سهامداران با یکدیگر متفاوت بوده و همه به یک اندازه سهام ندارند، ارزش سهام عدالت در بازار نیز متغیر می باشد. بنابراین توصیه می شود هر شخص نسبت به استعلام دارایی سهام عدالت خود به صورت مجزا اقدام نماید تا اطلاعات دقیقی در این خصوص به دست آورد. افراد می توانند از طریق راهنمای تصویری قرار داده شده در قسمت زیر، از نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت در sahamedalat.ir مطلع گردند.

 

در اولین قدم لازم است که شخص نشانی sahamedalat.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شود و گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را انتخاب کند.

 

مشاهده سهام عدالت

 

بعد از انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت؛ شخص وارد قسمت پنل سهام عدالت، می شود که متقاضی می بایست پس از مطالعه متن مزبور، گزینه "متوجه شدم" را انتخاب کند.

 

مشاهده سهام عدالت

 

در این مرحله فرد باید کد ملی خود را در جای خالی وارد نموده و عبارت دریافت پیامک اعتبار سنجی را فعال نماید.

 

استعلام دارایی سهام عدالت با کد ملی

 

حال یک عبارت امنیتی برای متقاضی به نمایش در می آید که بعد از وارد نمودن آن باید گزینه تایید را انتخاب نمود.

 

استعلام دارایی سهام عدالت

 

تا زمان دو دقیقه پس از تایید عبارت امنیتی یک کد فعال سازی برای تلفن همراه کاربران ارسال خواهد شد. افراد پس از دریافت این کد، می بایست آن را در جای خالی وارد نموده و گزینه ورود را فعال نمایند.

 

مشاهده سهام عدالت

 

حال شخص وارد صفحه استعلام دارایی سهام عدالت خود شده و مطابق تصویر زیر، می بایست گزینه قیمت سهام عدالت به نمایش در می آید.

 

sahamedalat.ir

 

البته ارزش سهام عدالت در این سامانه به صورت روزانه نشان داده شده و ممکن است ارزش این سهام روزانه بالاتر یا پایین تر رود. بنابراین در صورتی که کاربران قصد فروش آن را دارند باید ارزش روز سهام عدالت خود را در نظر گیرند. نحوه مشاهده ارزش روزانه سهام عدالت در قسمت ذیل بیان گردیده است:

 

به منظور مشاهده ارزش روزانه سهام عدالت، متقاضی می بایست به سایت شركت مديريت فناوری بورس تهران به نشانی اینترنتی tsetmc.com مراجعه نماید. پس از آن، متقاضی می بایست علامت جست و جو را همانند تصویر زیر، برگزیند.

 

استعلام دارایی سهام عدالت با کد ملی

 

پس از آن، شخص لازم است که در قسمت جست و جو، عبارت اخابر را درج نموده و گزینه اول را برگزیند.

 

استعلام دارایی سهام عدالت

 

در نهایت، متقاضی می تواند در این قسمت، قیمت به روز سهام عدالت خود را مشاهده نماید.

 

مشاهده سهام عدالت

 

برای مشاهده سبد دارایی در سجام باید از طریق منوی سامانه DDN موجود در سایت سمات و وارد کردن کد ملی و سایر اطلاعات خواسته شده اقدام کرد که جهت آشنایی بیشتر متقاضیان با نحوه مشاهده سهام در سجام؛ مطالعه مقاله قرار داده شده در قسمت زیر، توصیه می گردد.

استعلام تعداد سهام فروخته شده با کد ملی در سامانه sahamedalat.ir

با توجه به اعلام سخنگوی سهام عدالت، امکان مشاهده استعلام تعداد سهام فروخته شده با کد ملی در سامانه sahamedalat.ir میسر شده است. همچنین دسترسی به اطلاعات سهامداران اعم از این که تعداد سهام کدام دارایی شان کم شده، کدام باقی مانده و ارزش روز دارایی آن ها چقدر است، نیز در این سایت، امکانپذیر است.

 

لازم به ذکر می باشد که این سامانه تنها مانده سهام را به سهامدار اعلام می نماید، اما مستقیما سهام فروخته شده را نشان نمی دهد، بلکه سهامداران باید شخصا اطلاعات را مدیریت کرده و بدانند در گذشته چه مقدار از آن سهم را داشته و در حال حاضر چه مقدار از آن را در اختیار دارند. 

 

برای فروش سهام عدالت نیز در بازار بورس و اوراق بهادار و دریافت کد بورسی؛ علاوه بر ثبت نام در سامانه سجام لازم است، در یکی از شرکت های کارگزاری نیز ثبت نام صورت گیرد. به طور کلی، کارگزاری های متعددی در زمینه بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند که تفاوت آن ها در امکاناتی است که به مشتریان خود ارائه می دهند. این کارگزاری ها علاوه بر امکان دریافت کد بورسی به صورت همزمان اطلاعات کاربران را در سامانه سجام نیز ثبت می نماید تا بدون نیاز به ثبت نام مجدد، ثبت نام سجام خود را نیز انجام دهند. 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه استعلام دارایی سهام عدالت sahamedalat.i در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام وضعیت دارایی سهام عدالت پاسخ دهند.