دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / فراموشی کد بورسی

فراموشی کد بورسی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

افرادی که دارای کد بورسی می باشند ممکن است که به هر دلیلی مانند عدم فعالیت در بازار سرمایه در مدت زمان طولانی، فراموش کردن کد بورسی، مفقود شدن آن و سایر موارد کد بورسی خود را از دست داده و مجبور به بازیابی آن شوند، سرمایه گذاران می توانند این کار را به صورت آنلاین و یا با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام دهند و کد بورس و سجام خود را مجددا داشته باشند.

 

 

با توجه به اینکه در گذشته دریافت کد بورسی نیازی به ثبت نام در سامانه سجام نداشته و افراد به راحتی می توانستند این کد را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کنند لذا سرمایه گذاران زیادی اقدام به ثبت نام در بورس و دریافت کد مربوطه کرده اند، همچنین با توجه به شرایط فعلی و سود ده بودن بازار سرمایه سبب شده تا گرایش سرمایه گذاران به فعالیت در این بازار بالا رفته و عده زیادی وارد آن شوند.

اما یکی از مشکلاتی که برای فعالین بازار سرمایه همیشه وجود داشته است از دست دادن کد بورسی خود به دلایلی مانند مفقود شدن، فراموش کردن و یا غیر فعال شدن آن به دلیل عدم فعالیت در بازار سرمایه در مدت زمان طولانی می باشد که در این صورت از آنجایی که هر فرد تنها یک بار قادر به دریافت کد بورسی می باشد لذا لازم است تا این افراد اقدام به بازیابی کد بورسی خود نمایند.

برای این کار افراد از دو روش آنلاین و مراجعه حضوری به یکی از دفاتر شرکت سپرده گذاری جهت بازیابی کد بورسی خود می توانند اقدام نمایند. در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه بازیابی کد بورسی به صورت آنلاین، نحوه بازیابی کد بورسی به صورت حضوری و همچنین نکاتی در رابطه با بازیابی کد بورسی برای افراد پرداخته شده است.

نحوه بازیابی کد بورسی به صورت آنلاین

کاربران جهت بازیابی کد بورسی خود تنها کافی است به سایت استعلام کد بورسی به نشانی estelam.ime.co.ir مراجعه و مراحل زیر را به ترتیب طی نمایند. این مراحل عبارتند از :

 

ابتدا می بایست آدرس سایت اصلی استعلام کد بورسی به نشانی estelam.ime.co.ir را در موتور جستجوی خود وارد نموده و روی لینک ظاهر شده کلیک نمایند. مانند تصویر زیر :

 

 

پس از وارد شدن به صفحه اصلی سایت استعلام کد بورسی، تنها کافی است که اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایند. مانند تصویر :

 

 

چنانچه کد بورسی برای حساب کاربری شما وجود داشته باشد در نتیجه این جستجو نشان داده خواهد شد و کاربران به این صورت کد بورسی فراموش شده خود را می توانند به صورت آنلاین بازیابی نمایند.

 

برای ورود به صفحه مربوط به بازیابی کد بورسی کلیک کنید.

 

نحوه بازیابی کد بورسی به صورت حضوری

در این روش افراد با در دست داشتن مدارک و اطلاعات مورد نیاز که شامل اطلاعات هویتی می باشد به صورت حضوری به دفاتر شرکت سپرده گذاری مرکزی و یا دفاتر پیشخوانی که در سطح شهر وجود دارند مراجعه و درخواست بازیابی کد بورسی فراموش شده و یا غیر فعال شده خود را ثبت با کمک متصدیان ثبت می نمایند.

 

نکاتی در رابطه با بازیابی کد بورسی

بهترین روش های ممکن جهت بازیابی کد بورسی فراموش و یا غیر فعال شده سرمایه گذاران بازار بورس بازیابی کد بورسی به روش آنلاین و مراجعه حضوری به شرکت پرده گذاری مرکزی می باشد، اما لازم به ذکر است که در رابطه با کد بورسی و نحوه بازیابی آن نکاتی که متقاضیان می بایست آن ها را مد نظر قرار دهند برای افراد بیان شود که این نکات عبارتند از :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام در بورس کالا کلیک کنید.

کد بورسی افراد منحصر به فرد بوده و هر شخص تنها یک بار قادر به دریافت کد بورسی می باشد لذا در صورت فراموشی، مفقود با غیر فعال شدن آن امکان دریافت کد بورسی جدید وجود نداشته و باید با یکی از روش های گفته شده آن را بازیابی کنند.

کد بورسی دارای تاریخ انقضا نبوده و برای همیشه شناسه شما برای معرفی به بازار سرمایه و اجازه فعالیت در آن است.

به هیچ عنوان کد بورسی، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

چنانچه فردی قبل از ثبت نام در سامانه سجام اقدام به دریافت کد بورسی کرده است برای انجام معاملات در این بازار لازم است تا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت انجام دهد و پس از این کار به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی یا همان سمات مراجعه و اقدام به ثبت درخواست رفع ممنوع المعامله بودن خود در منو میز خدمت این سایت کند.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فراموشی کد بورسی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فراموشی کد بورسی پاسخ دهند.