دینا / آیین دادرسی / آیین دادرسی مدنی / دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در این مقاله به بررسی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو می پردازیم .

 

زمانی که افراد اقدام به خرید و فروش و معامله می کنند به موجب قانون برای جلوگیری از سؤاستفاده و برقراری نظم و امنیت در جامعه ، قانونگذار ثبت این نقل و انتقال را در دفاتر اسناد رسمی الزامی دانسته است . قانون ثبت افراد را ملزم به ثبت کلی عقود و معاملات کرده است و در صورتی که فردی از ثبت معاملات خود خودداری ورزد طرف دیگر معامله می تواند از مرجع قضایی الزام به تنظیم سند رسمی را بخواهد . برای اقامه دعوا و الزام افراد به تنظیم اسناد ، افراد می توانند با ارائه دادخواست الزام به تنظیم سند را بخواهند ، موضوع و مورد معامله ممکن است ملک باشد یا خودرو و غیره . در این مقاله به بررسی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو و نحوه تنظیم و نگارش دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو می پردازیم .

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

در ذیل نمونه ای از دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو را قرار داده ایم :

 

نحوه تنظیم و نگارش دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

نحوه نوشتن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید . 

 

1 - خواهان : ...... ( نام و مشخصات خواهان )

 

2 - خوانده : .......... ( نام و مشخصات خوانده )

 

3 - وکیل یا نماینده قانونی : ........ ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود ) 

 

4 - خواسته یا موضوع و بهای آن : الزام به تنظیم سند رسمی اتومبیل.....به شماره ...... به میزان .............. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی 

 

5 - دلایل و منضمات دادخواست : 1 – کپی مصدق قرارداد  2 – گواهی  3 – جلب نظر کارشناس  4 – سایر مدارک 

 

6 - شرح دادخواست : 

اینجانب به استناد تصویر مصدق قرارداد شماره … مورخ …. یک دستگاه خودرو با شماره ... و مشخصات ...... خودرو مذکور را به موجب قراردادی خریداری نمودم و با توجه به مستندات تمامی ثمن معامله را پرداخت نمودم . علی رغم انجام تمام تعهدات از طرف اینجانب خوانده به بهانه های متعدد از اجرای مفاد قرارداد امتناع نموده و از حضور در دفترخانه اسناد رسمی استنکاف می نماید . با عنايت به مراتب فوق و امتناع خوانده /خواندگان از اجراي مفاد قرارداد،  به استناد مواد 10 220 و 225 قانون مدني و 198 قانون آیین دادرسی مدنی تقاضای رسیدگی و صدور حكم محكوميت ايشان مبنی بر الزام ایشان به حضور در دفترخانه اسناد رسمی  و انتقال مورد معامله به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی از محضر دادگاه مورد استدعاست .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تدادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو پاسخ دهند .