دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند با استفاده از سامانه account.tamin.ir​ به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به سوابق بیمه ای خود دسترسی پیدا کنند. بهتر است بیمه شدگان حتما در فواصل زمانی مشخص به منظور کسب اطمینان از واریز حق بیمه توسط کارفرما و جلوگیری از مشکلات احتمالی در هنگام بازنشستگی، سوابق بیمه خود را استعلام و مشاهده نمایند. همچنین بیمه شدگان می توانند از طریق اپلیکیشن تلفن همراه "تامین اجتماعی من" از خدمات آن استفاده نمایند.

 

امروزه بسیاری از شاغلان در حوزه های مختلف چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه مبلغی را بابت حق بیمه خود می پردازند. البته به غیر از مبلغی که هر ماه بابت حق بیمه از حقوق افراد کسر می شود، سهمی هم برای کارفرمایان در نظر گرفته شده که باید در فواصل زمانی تعیین شده بپردازند.

 

برای آنکه شاغلان دارای بیمه تامین اجتماعی اطمینان حاصل کنند کارفرمایان به صورت منظم سهم خود را از حق بیمه می پردازند و در زمان بازنشستگی دچار مشکل نشوند، لازم است که نسبت به مشاهده سوابق بیمه خود اقدام نمایند. به همین منظور سازمان تامین اجتماعی، سامانه ای طراحی و ارائه کرده تا بیمه شدگان بتوانند به راحتی با صرف کمترین وقت و انرژی سوابق بیمه ای خود را استعلام و مشاهده نمایند و به این سوال خود پاسخ دهند که چند سال سابقه بیمه دارم.

 

البته دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری های تامین اجتماعی نیز امکان پذیر است اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی توصیه می شود که به صورت آنلاین این سوابق مشاهده شوند. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص سوابق بیمه تامین اجتماعی، روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و  نحوه مشاهده و دریافت  سوابق بیمه تامین اجتماعی  پرداخته ایم.

سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست

در پاسخ به پرسش سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست  باید گفت مدت زمان پرداخت حق بیمه ی بیمه شدگان به هریک از شعب سازمان تامین اجتماعی مقدار سابقه بیمه تامین اجتماعی هر شخص بیمه گزار محسوب می گردد. حق بیمه ‌ای که تمامی بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می نمایند به عنوان سابقه بیمه در سامانه سوابق بیمه ‌شدگان سازمان تامین اجتماعی ثبت خواهد شد.

 

رویت سوابق بیمه تامین اجتماعی برخی مواقع علی الخصوص برای محاسبه میزان حقوق بازنشستگی اهمیت بالایی دارد. افراد می توانند به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری سوابق بیمه ای خود را مشاهده نمایند. در ادامه روش های مختلف مشاهده سوابق تامین اجتماعی ارائه شده است.

روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

این سوال، همواره برای بیمه شدگان، مطرح بوده که چند سال سابقه بیمه دارم.  دیدن سابقه بیمه تامین اجتماعی یک ضرورت حیاتی برای تمامی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می باشد، زیرا از این طریق اطمینان حاصل می شود که کارفرما حق بیمه شخص را به صورت کامل پرداخته و حق بیمه ای که از روی حقوق کارگر کسر شده است نیز بابت بیمه اجباری پرداخت شده است یا خیر. برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در ادامه روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی ارائه شده است:

 

۱ مراجعه حضوری به کارگزاری ها و شعب رسمی سازمان تامین اجتماعی

۲دیدن سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت اینترنتی از طریق سامانه account.tamin.ir

۳مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از داخل نرم افزار تامین اجتماعی من

۴ مشاهده سوابق بیمه با استفاده از شماره گیری کد های دستوری

۵ مشاهده سوابق از طریق اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی

 

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی ارائه شده است، به زودی اپلیکیشن تلفن همراه برای ارائه خدمات اینترنتی به نام "تامین اجتماعی من" برای بیمه شدگان و کاربران آن راه اندازی شده است و افراد برای مشاهده سوابق تامین اجتماعی و دیگر امور مرتبط با بیمه تامین اجتماعی می توانند از نسخه موبایلی و نسخه تحت وب تامین اجتماعی من استفاده نمایند. برای دانلود این برنامه کافیست به سایت اصلی بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرده و نسخه اندروید را دریافت نمایید.

 

نحوه مشاهده و دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی

بیمه شدگان محترم برای مشاهده سوابق بیمه ای خودو پاسخ به این سوال که چند سال سابقه بیمه دارم ، پس از انجام ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می توانند با درج کد ملی و گذرواژه در سوابق بیمه خود وارد صفحه کاربری شده و از خدمات این سامانه بهره مند گردند. برای دسترسی به سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی در ادامه نحوه مشاهده و دریافت  سوابق بیمه تامین اجتماعی ارائه شده است: 

 

برای ورود به صفحه استعلام ومشاهده سابقه بیمه ابتدا باید در مرورگر اینترنتی خود آدرس eservices.tamin.ir را جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوند. پس از ورود به سامانه تامین اجتماعی، دو کادر خالی برای کاربران نمایش داده می شود که لازم است در آن ها کد ملی و گذر واژه خود را وارد نمایند و سپس گزینه ورود را فعال کنند.

 

نحوه دریافت و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

 

در این مرحله کاربران به صفحه کاربری خود وارد می شوند و برای دسترسی به سوابق بیمه باید مطابق تصویر از قسمت خدمات سابقه، گزینه سوابق بیمه تلفیقی تامین اجتماعی یا همان سوابق تلفیقی را انتخاب نمایند.

 

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

سپس در مرحله بعد مطابق تصویر جدول سابقه قابل مشاهده بوده و در صورت تمایل می توانند دانلود نمایند.

 

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

کلیه موارد گفته شده برای مشاهده سوابق بیمه با گوشی تلفن همراه نیز امکان پذیر می باشد. همچنین یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان بعد از رسیدن به سن بازنشستگی ارائه می کند، پرداخت مستمری بازنشستگی است. بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی یا مستمری خود باید ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی کرده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.