دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / هزینه صدور پاسپورت

هزینه صدور پاسپورت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

هزینه صدور پاسپورت در سال 1403 ، شامل پرداخت وجه کارمزد به سازمان نیروی انتظامی ، هزینه فرم های مربوطه و پرداخت به اداره شهرداری می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، پرداخت شده و مجموعا مبلغی ، حدود 470 هزار تومان می باشد ، قیمت تمدید و تعویض گذرنامه نیز همین مبلغ می باشد.

 

ساکنین کشور های مختلف به منظور رفت و آمد های خارج از مرز و بین المللی خود ، ملزم به همراه داشتن پاسپورت یا گذرنامه مخصوص کشور خود می باشند . در غیر این صورت ، مجاز به خروج از مرز کشور و انجام مسافرت های برون مرزی نخواهند بود .

 

به این منظور ، تمامی افرادی که متقاضی دریافت گذرنامه می باشند ، لازم است تا با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و طی مراحل خواسته شده، هزینه صدور پاسپورت را پرداخت نمایند . لذا ، برای اشخاصی که قصد دریافت گذرنامه را دارند ، لازم است ، با میزان هزینه های آن ، آشنا شوند .

 

در همین راستا در این مقاله قصد داریم ، ابتدا، هزینه صدور پاسپورت در سال 1403 را بیان نموده و در ادامه ، هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۳​ را توضیح دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در این مقاله ، همراه باشید .

هزینه صدور پاسپورت در سال 1403

همانطور که قبلا نیز ذکر شد ، دریافت پاسپورت ، ملزم به پرداخت هزینه ، برای متقاضیان آن می باشد که این هزینه ، مانند قیمت سایر کالا ها و خدمات ، با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی ، ممکن است هر ساله ، تغییر کند . اما سوالی که در بین افراد متقاضی دریافت گذرنامه ، وجود دارد این است که هزینه صدور پاسپورت  ، بابت چه مواردی و به چه میزان می باشد ؟

 

در پاسخ به این سوال ، باید گفت قیمت صدور پاسپورت، شامل پرداخت مبلغ 5000 تومان ، برای دریافت فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه ، پرداخت 20000 تومان در وجه سازمان شهرداری، 15000 تومان هزینه انگشت نگاری ، 20000 تومان هزینه دادرسی ، 18000 تومان هزینه عکس و احراز هویت 42000 و مبلغ 134000 تومان هزینه دفتر و 200000تومان هزینه چاپ و هزینه های دفتری برای تمدید یل تعویض 33000 تومان می باشد.

 

در مجموع ، هزینه صدور گذرنامه در سال ۱۴۰۳ ، به علاوه هزینه اداره پست ، به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی ، مبلغی حدود 470000 تومان خواهد بود که می بایست ، از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، پرداخت شود .

 

پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی ، حتما باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، صورت پذیرد . پس از پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده ، درخواست صدور گذرنامه سال 1403  ، ثبت و در صورت عدم وجود مشکل ، به فاصله 5 روز تا یک هفته ، پاسپورت مورد نظر ، به آدرس محل سکونت شخص متقاضی و از طریق اداره پست ، ارسال می گردد .

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۳

در بخش قبل، هزینه صدور پاسپورت ایران در سال 1403  را بیان نمودیم . اما گاها ممکن است ، افراد دارنده گذرنامه ، درخواست تمدید و تعویض گذرنامه خود را داشته باشند ، دلایلی که ممکن است ، موجب درخواست مجدد گذرنامه شود ، به شرح زیر می باشد:

 

 به پایان رسیدن تاریخ انقضا پاسپورت

 

 گم شدن گذرنامه

 

 خراب شدن ( آسیب فیزیکی ) گذرنامه

 

 پر شدن تمامی صفحات پاسپورت

 

 در صورت تغییر نام و نام خانوادگی شخص دارنده پاسپورت

 

 در شرایطی که فرد ، درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه خود را داشته باشد .

 

در این شرایط ، لازم است تا متقاضی ، با ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مخصوص و پرداخت هزینه مربوطه ، اقدام به ثبت درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت کنند . هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۳ ، تقریبا همان هزینه هایی است که برای صدور پاسپورت لازم است.

 

 قیمت تمدید و تعویض گذرنامه در سال 1403 ، باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، پرداخت شود . پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه تمدید و تعویض گذرنامه در سال ۱۴۰۳ ، که با احتساب هزینه پست ،  در مجموع حدود 470000 تومان می شود و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، بین یک هفته تا 20 روز ، طول خواهد کشید تا  پاسپورت جدید ، به آدرس محل سکونت فرد متقاضی ، ارسال گردد .

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه صدور پاسپورت در سال 1403 در کانال موضوعات حقوقی عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۳​ پاسخ دهند .