دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / خرید و فروش حقوقی سهم

خرید و فروش حقوقی سهم

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سرمایه گذاران حقیقی با توجه به روند خرید و فروش حقوقی های بازار ( شامل سرمایه گذاران ، سبدگردان ها، شرکت های فعال در بورس و ... می باشند ) و پیگیری روند بازار سهم مورد نظر با استفاده از تحلیل های تکنیکال و بنیادی می توانند در رابطه با خرید و فروش سهام خود تصمیم گیری کنند.

 

همواره یکی از دغدغه های بزرگ سرمایه گذاران و فعالین بازار که با استفاده از دریافت کد بورسی از طریق ثبت نام در سامانه سجام با عنوان شخص حقیقی وارد این بازار شده اند و مشغول فعالیت های سرمایه گذاری به جهت کسب سود هستند، یافتن راه حلی برای پیش بینی درست روند آینده بازار سرمایه و اقدام به خرید و فروش سهام های مختلف با استفاده از این پیش بینی بوده است.

برای این منظور افراد حقیقی از ابزار های متفاوت استفاده می کنند که از جمله آن ها می توان به استفاده از نمودار های مختلف، تحلیل تکنیکل و بنیادی یک سهم، دریافت خدمات مشاوره ای از افراد خبره و با تجریه در این زمینه و سایر موارد از این دست اشاره کرد. اما یکی از مهم ترین عوامل که نقش بسیار پررنگی در روند تصمیم گیری افراد دارد مشاهده عملکرد بخش حقوقی بازار ( که شامل سرمایه داران بزرگ، شرکت ها، سبدگردان ها و ... است ) می باشد.

این پیروی سبب گشته تا اشخاص حقوقی گاها اقدام به سوء استفاده از این شرایط به نفع خود و به ضرر فعالین حقیقی بازار کرده و جوری رفتار کنند که روند بازار به نفع آن ها تغییر یابد، از این رو در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با معنای خرید و فروش حقوقی به جهت کمک به بالا بردن اطلاعات و کاهش ریسک سرمایه گذاری افراد حقیقی در بازار پرداخته شده است.

دلایل مختلف حقوقی ها برای خرید یک سهم

نحوه عملکرد بخش حقوقی بازار سرمایه تاثیر بسیار زیادی بر روند تصمیم گیری بخش حقیقی که فعال در این بازار که با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت سجام اقدام به دریافت کد بورسی به منظور انجام معاملات در بازار سرمایه کرده اند دارد.

این تاثیر گذاری به صورتی است که بسیاری از این افراد به اشتباه اعتقاد دارند که در تصمیگیری های خود برای خرید سهم های مختلف باید دنباله رو افراد حقوقی آن باشند که در نتیجه آن ریسک تحمیل زیان به آن ها بسیار بالا می رود لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با بررسی دلایل مختلفی که برای خرید یک سهام توسط حقوقی ها وجود دارد پرداخته شده است.

 در این حالت ممکن است که بخش حقوقی ارزش ذاتی یک سهام را بالا تر از ارزش اسمی که در حال حاضر دارد پیش بینی کند لذا اقدام به خرید سهم مورد نظر می کند. در شرایط ذکر شده لازم است تا اشخاص حقیقی با مطالعه تکنیکال و بنیادی سهام ذکر شده از درستی پیش بینی اشخاص حقوقی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

 حالت دیگر این است که شخص حقوقی دارنده سهام یک شرکت سرمایه گذاری باشد و به منظور حمایت از سهم مورد نظر اقدام به خرید آن کند. در این شرایط افراد حقوقی باید نوع حمایت حقوقی را در نظر داشته باشند و چنانچه این حمایت و خرید به صورت مداوم ادامه داشت می توانند اقدام به خرید سهم مورد نظر کند.

 از دیگر مواردی که شخص حقوقی اقدام به خرید یک نوع سهم خاص می کند هنگامی است که سهام مورد نظر در سیر نزولی خود قرار دارد و شخص حقوقی با توجه به تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام شده بر روی آن پیش بینی می کند که این روند پایان یافته و به زودی ارزش سهم صعودی می شود که شخص حقیقی نیز لازم است تا پس از انجام محاسبات مختلف و کسب اطمینان از درستی پیش بینی مربوطه اقدام به خرید سهم ذکر شده کند.

علاوه بر عواملی که در بالا ذکر شد موارد بسیار زیادی نیز وجود دارد که بر روی تصمیم گیری این بخش از بازار تاثیر گذار می باشد که عوامل ذکر شده در بالا مهمترین آن ها می باشند.

دلایل مختلف حقوقی ها برای فروش یک سهم

همانطور که خرید بخش حقوقی سبب ترغیب بخش حقیقی به خرید سهام های مختلف می شود، اقدام به فروش سهام این بخش نیز واکنش سهامداران حقیقی را در پی خواهد داشت لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با ذکر دلایل مختلف حقوقی ها برای فروش سهام خود پرداخته شده است.

این امکان وجود دارد که شخص حقوقی خود دارنده بخشی از سهام یک شرکت سرمایه گذاری باشد و به دلایلی مانند خروج از سهم و یا تامین نقدینگی اقدام به فروش سهام مورد نظر کند، در این شرایط شخص حقیقی لازم است تا شرایط سهم مورد نظر را رصد کرده و چنانچه دارای ارزش ذاتی مناسبی است توصیه می شود تا صبور بوده و منتظر کاهش حجم فشار فروش حقوقی شود تا در موقعیت مناسب اقدام به خرید آن کند. در نهایت فرد می تواند با در نظر گرفتن همه جوانب و رعایت احتیاط با حفظ محدوده زیان اقدام به فروش سهام خود کند.

 حالت دوم زمانی است که شخص حقوقی سهام مورد نظر را در قیمت پایین خریداری کرده و حال سهم مورد نظر در حال سود دهی می باشد لذا شخص حقوقی اقدام به فروش سهام خود به منظور کسب سود می کند.

 حالت سومی که برای فروش سهام توسط شخص حقوقی وجود دارد انجام معاملات کد به کد و بلوکی می باشد که بین شخص حقوقی و حقیقی اتفاق می افتد . در این حالت چنانچه اشخاص حقیقی بتوانند این نوع معاملات را تشخیص دهند امکان کسب سود مناسب از این طریق برای آن ها میسر می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معنای خرید و فروش حقوقی در کانال سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون معنای خرید و فروش حقوقی پاسخ دهند .