دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / خرید خودرو از بورس کالا

خرید خودرو از بورس کالا

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

خرید خودرو از بورس کالا، در حال حاضر، به دو روش حضوری، از طریق مراجعه به کارگزاری های رسمی بورس و روش الکترونیکی، از طریق سایت های معتبر کارگزاری های معاملاتی، صورت می گیرد. شورایعالی بورس و اوراق بهادار نیز عرضه خودرو را در بورس کالا با هماهنگی وزارت تصویب کرد و 8 خودروی جدید به بازار بورس ارائه داد. زمان عرضه خودرو دیگنیتی  22 و 23 آذر، فیدلیتی 21 آذر و وانت کارا در تاریخ های 24 آبان می باشد.

 

به تازگی، بورس کالای ایران، زیر ساخت های لازم را برای خرید خودرو، از طریق این بازار فیزیکی، فراهم نموده است. هدف این بازار، ایجاد بازاری امن، برای خرید انواع خودرو، با قیمت های منصفانه می باشد.
در طی سال های اخیر، با توجه به میزان تورم و شرایط اقتصادی جامعه و همچنین، وجود افراد سو استفاده گر، در دسترس بودن ماشین، با قیمت مناسب، برای افراد متقاضی خرید ماشین، مقداری دشوار شده است. اما، در حال حاضر، امکان خرید خودرو، از طریق بورس کالا، برای اقشار مختلف جامعه و با قیمت مناسب، فراهم شده است.
با توجه به اهمیت نحوه خرید خودرو، با قیمت مناسب، از طریق بازار بورس کالا، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا، راهنمای اعلام شماره حساب وکالتی، برای خرید ماشین از بازار بورس کالا، ماشین های ارائه شده در این بازار، نحوه خرید خودرو از بورس، زمان دریافت آن و همچنین، نکات مهم در خصوص خرید خودرو، از این روش، مطالبی آورده شده است.

شرایط خرید خودرو از بورس کالا

متقاضیان، جهت خرید خودرو از بورس کالا، می بایست شرایط لازم برای خرید ماشین، از این بازار مالی را دارا باشند. افراد متقاضی، می توانند با توجه به شرایط لازم، جهت خرید خودرو از طریق بورس کالا، اقدام نمایند. در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا، برای متقاضیان، توضیحات لازم ارائه شده است.

 

افرادی که قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارند، می بایست کد بورسی داشته باشند.

سهامداران بازار بورس کالا، می بایست کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا را نیز، دریافت کنند.

افراد، جهت خرید خودرو از بورس کالا، می توانند از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری های معتبر، همانند سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، ماشین مورد نظر خود را به صورت آنلاین، خریداری نمایند.

متقاضیان، می بایست ابتدا، حساب وکالتی، داشته باشند؛ یعنی با در دست داشتن فرم معرفی نامه دریافت کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا، به یکی از شعب بانکی مورد نظر خود، مراجعه نموده و سپس، اقدام به افتتاح حساب وکالتی، نمایند.

جهت خرید خودرو از بورس کالا، می بایست مبلغ ذکر شده برای خرید خودرو در بورس کالای ایران، روز پیش از عرضه کالا، به حساب وکالتی واریز گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حساب وکالتی بورس کالا کلیک کنید.

شورایعالی بورس و اوراق بهادار عرضه خودرو در بورس کالا را در تاریخ 21 تیر ماه 1401 به تصویب رساند و عرضه نخست آن از تاریخ 26 مرداد ماه همان سال به صورت ارائه 600 دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی می باشد. در عرضه روز یکشنبه 6 شهریور ماه، خودرو هایما به فروش خواهد رسید.

 

در این طرح عرضه خودرو، 350 دستگاه خودرو فیدلیتی و 250 دستگاه دیگنیتی گروه بهمن موتور به بازار بورس عرضه می شود. دیگنیتی 29 شهریور و وانت کارا در تاریخ 2 مهرماه در این بازار عرضه خواهد شد. گفتنی ها حاکی از آن است که عرضه 85 دستگاه از این خودروها فیدلیتی هفت نفره تیپ 2 مشکی و 90 دستگاه فیدلیتی هفت نفره تیپ 2 سفید می باشد که هر یک از آنها به قیمت 772 میلیون تومان ارزش گذاری شده اند. 

این در حالیست که 85 دستگاه فیدلیتی 5 نفره تیپ یک مشکی و 90 دستگاه فیدلیتی 5 نفره تیپ یک سفید نیز به قیمت 758 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود. در این عرضه خودرو 125 دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی و 125 دستگاه دیگنیتی پرایم سفید هر یک به قیمت 821 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شوند.

پس از عرضه خودروهای ایران خودرو در بورس کالا، شرکت بزرگ ماشین سازی دیگری نیز شاهین خود را برای عرضه در این بازار آماده کرده و طی اطلاعیه ای خبر از زمان عرضه شاهین در این بورس داده است.

همچنین در جلسه ای که اخیرا در بورس کالا انجام شد، اعلام گردیده است که به طور کل 8 خودرو وارد عرضه فرابورس شده و اسامی این خودروها به شرح زیر می باشد:

 

نام خودروهای مورد عرضه در بورس کالا
فیدلیتی و دیگنیتی
شاهین
دو مدل هایما S۵ و S۷
لاماری ایما
دایون y۵
وانت دو کابین کاپرا
کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V)
کشنده تک محور CA۴۱۸۰
کامیون فورس
امپاور
وانت کارا

 

شرایط دریافت خودرو دیگنیتی و فیدلیتی

مهلت ثبت سفارش در تاریخ 21، 22 و 23 آذر ماه 1401 می باشد. 

میزان پیش پرداخت خرید خودرو دیگنیتی 30 درصد می باشد.

 

شرایط دریافت خودرو وانت کارا

 

مهلت ثبت سفارش در تاریخ 24 آبان ماه می باشد.

میزان پیش دریافت خرید خودرو وانت کارا 10 درصد است.

محدودیت تعدادی برای ثبت سفارش با هر کد بورسی برای وانت کارا وجود ندارد.

اشخاصی که پیش تر در عرضه های قبلی موفق به دریافت این خودرو شدند نیز می توانند بار دیگر برای آن اقدام نمایند. 

خرید برای مشتریان حقوقی بلامانع می باشد.

 

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران در بازار بورس کالای ایران، می توانند جهت مطلع شدن از اطلاعیه های رسمی منتشر شده از سوی این بازار مالی، از طریق سایت ime.co.ir اقدام نمایند. برای جزئیات بیشتر در رابطه با فعالیت سایت بورس کالای ایران، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا

در بخش قبل، در خصوص شرایط ثبت نام برای خرید خودرو از طریق بورس کالا، توضیح دادیم؛ حال در این قسمت، قصد داریم در رابطه با نحوه اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا، صحبت کنیم. از این رو، در ادامه، در رابطه با اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از طریق بازار بورس کالا، در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که قصد دریافت برگ سهام خود در بازار سرمایه را دارند، می توانند از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به آدرس ddn.csdiran.ir، اقدام نمایند.

 

برای اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا، می بایست ابتدا، وارد سایت mofid.ebgo.ir، شوید. سپس، گزینه اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار را انتخاب نمایید.

 

خرید خودرو از بورس کالا

 

در این مرحله، می بایست کد ملی و شماره موبایل خود را در کادر های مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

 

شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا

 

پس از ورود به سایت mofid.ebgo.ir، افراد متقاضی خرید خودرو از بورس کالا، می توانند، به راحتی، جهت ثبت اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا، اقدام نمایند.

 

افرادی که قصد سرمایه گذاری، در بازار سرمایه ایران را دارند، می بایست در خصوص کارمزد انواع معاملات در بورس، مطالعه داشته باشند. برای دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با کارمزد معاملات در بازار بورس، برروی لینک زیر کلیک نمایید.

 

دریافت کد بورسی کالا برای خرید خودرو

در بخش قبل، در خصوص نحوه اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا، توضیح دادیم؛ حال در این قسمت، قصد داریم در رابطه با نحوه اخذ کد بورس کالا، صحبت کنیم. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه دریافت کد بورسی کالا برای خرید خودرو، در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که قصد گرفتن استعلام کد بورسی را دارند، می توانند از طریق سایت estelam.ime.co.ir، اقدام نمایند.

 

جهت دریافت کد بورسی کالا برای خرید خودرو، می بایست ابتدا، وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، به آدرس mofid.ebgo.ir، شوید. سپس، گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا را انتخاب کنید.

 

شرایط خرید خودرو از بورس کالا

 

در این مرحله، می بایست کد ملی و شماره موبایل خود را در کادر های مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا

 

در این قسمت، کد 5 رقمی ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و سپس، بر روی گزینه تایید بزنید.

 

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

 

در این مرحله، می بایست فرم اطلاعات کاربر را تکمیل نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

خرید خودرو از بورس

 

در این قسمت، می بایست فرم اطلاعات نشانی شخص حقیقی را بطور کامل، تکمیل نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

 

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

 

در این مرحله، می بایست اطلاعات شغلی را وارد نموده و بر روی گزینه ادامه بزنید.

 

شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا

 

در این بخش، ضروری است اطلاعات مالی را به درستی وارد نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

خرید خودرو از بورس کالا

 

حال، در این مرحله، می بایست اطلاعات بانکی را وارد نموده و سپس، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

 

شرایط خرید خودرو از بورس کالا

 

در این قسمت، می بایست اسناد مورد نیاز را آپلود نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

 

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

 

در این قسمت، گزینه بازار فیزیکی بورس کالا را انتخاب نمایید.

 

شرایط ثبت نام خرید خودرو از بورس کالا

 

در نهایت، جهت تکمیل مراحل اخذ کد بورس کالا، می بایست بر روی گزینه قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی، کلیک کنید.

 

افرادی که قصد معامله در بازار بورس اوراق بهادار تهران را دارند، می بایست ابتدا، کد معاملاتی یا همان کد بورسی دریافت کنند. برای راهنمایی بیشتر در رابطه با نحوه دریافت کد بورسی، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

خودروهای ارائه شده در بورس کالا

در بخش قبل، در رابطه با نحوه دریافت کد بورسی کالا برای خرید خودرو، توضیح دادیم؛ حال، در این بخش، قصد داریم در خصوص خودرو های عرضه شده در بازار بورس کالا، صحبت کنیم. از این رو، در ادامه، در رابطه با خودرو های ارائه شده در بورس کالا، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که قصد خرید سهام استقلال را دارند، می بایست ابتدا، از طریق سامانه سجام، کد سهامداری دریافت کنند.

 

جهت ارائه انواع خودرو، در بازار فیزیکی بورس کالا نیز، همانند دیگر کالا های عرضه شده در این بازار مالی، اطلاعیه های رسمی، از سوی بورس کالای ایران، در خصوص جزئیات عرضه این کالا، برای افراد متقاضی، اطلاع رسانی می گردد.

 

همچنین، به تازگی تالار خودرو بورس کالای ایران، میزبان عرضه 103 دستگاه خودرو کارا، بصورت تک کابین و دو کابین، از شرکت بهمن موتور، بوده و طبق اطلاعیه های رسمی، مقرر شده است که 80 درصد از تولید سالیانه خودرو شاهین شرکت سایپا، در این بازار مالی، عرضه گردد.

 

لازم به ذکر است در صورت عرضه خودرو های دیگر، در این بازار مالی، مشتریان بازار بورس کالای ایران، می توانند به راحتی، از طریق سایت بورس کالا، به نشانی اینترنتی ime.co.ir، اطلاعیه های مرتبط با عرضه خودرو را مشاهده نمایند.

 

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران در بازار سرمایه، می توانند جهت مطلع شدن از اطلاعیه های رسمی منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، از طریق سایت کدال اقدام نمایند. برای جزئیات بیشتر در رابطه با فعالیت سایت کدال، به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

عرضه خودرو، در بازار فیزیکی کالا سازمان بورس اوراق بهادار، یکی از اقداماتی است که این بازار بورسی، برای ارائه خودرو، با قیمت مناسب، به سهامداران بازار سرمایه در نظر گرفته است. همچنین، امکان خرید انواع خودرو، در این بازار، به دو روش حضوری و الکترونیکی، وجود دارد. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه خرید خودرو از بورس کالا، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که قصد پیگیری سهام های قدیمی خود را دارند، می توانند از طریق سایت csdiran.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام کنند.

 

در روش حضوری، برای خرید خودرو از بورس کالا، مشتریان این بازار مالی، می بایست به یکی از کارگزاری های رسمی بورس اوراق بهادار، مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم های مورد نیاز، جهت خرید خودرو، از طریق بازار بورس کالا، برای آن ها، کد مشتری، صادر می گردد.

 

برای خرید خودرو از بورس کالا، به روش الکترونیکی نیز، ابتدا، وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، شوید. پس از ورود به این سایت، به نشانی اینترنتی mofid.ebgo.ir، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه ورود، کلیک نمایید.

 

شرایط خرید خودرو از بورس کالا

 

در این قسمت، افراد متقاضی خرید ماشین، پس از ورود به سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید، می توانند از طریق بورس کالا، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

 

افراد متقاضی، پس از ثبت نام اینترنتی، در سامانه سجام، برای اخذ کد بورسی، می بایست جهت تکمیل مراحل دریافت کد معاملاتی خود، فرآیند احراز هویت سجام را انجام دهند. جهت راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه انجام احراز هویت سجام، به صورت حضوری و یا غیر حضوری، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

زمان خرید خودرو از بورس کالا

در بخش قبل، در خصوص نحوه خرید خودرو از بورس کالا، از طریق سایت mofid.ebgo.ir، توضیح دادیم؛ حال در این قسمت، قصد داریم در رابطه با زمان خرید خودرو از طریق بورس کالا، صحبت کنیم. از این رو، در ادامه، در رابطه با زمان خرید خودرو از بورس کالا، توضیحات لازم آورده شده است.

 

مشتریان بازار بورس کالای ایران، می توانند، از طریق ثبت نام در سایت های معتبر کارگزاری های رسمی، همانند ثبت نام در کارگزاری مفید، پس از درج اطلاعیه عرضه خودرو 26 مرداد ماه، بر روی سایت بورس کالای ایران، تا ساعت 17 قبل از روز معاملات یعنی سه شنبه 25 مرداد ماه برای خرید خودرو از بورس کالا، اقدام نمایند.

 

افرادی که قصد سرمایه گذاری در شرکت سپرده گذاری مرکزی را دارند، بهتر است ابتدا، در رابطه با خدمات این شرکت سرمایه گذاری، مطالعه داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با خدمات و همچنین، وظایف شرکت سپرده گذاری مرکزی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

نکات مهم خرید ماشین از بورس کالا

در بخش قبل، در رابطه با زمان خرید خودرو از بورس کالا، توضیح دادیم؛ حال در این بخش، قصد داریم در رابطه با نکات مهم، در خصوص خرید ماشین از بورس کالا، صحبت کنیم. از این رو، در ادامه، در رابطه با نکات مهم خرید ماشین از بورس کالا، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که قصد تغییر کارگزاری خود، در بازار بورس را دارند، می بایست ابتدا، در رابطه با نحوه تغییر کارگزاری در بورس، مطالعه داشته باشند.

 

خودرو از طریق بورس کالا، به صورت مستقیم، از سوی تولید کنندگان خودرو، با قیمتی مناسب، به دست مصرف کنندگان می رسد.

مشتریان، می توانند، با اطمینان بیشتری، نسبت به بازار خارجی، در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، خودرو خریداری کنند.

برای معامله خودرو، در بازار بورس کالا، جلسه معاملات حراج باز نیز، برگزار می گردد ؛به این صورت که اگر تقاضا برای خرید خودرو، بیشتر از میزان عرضه آن باشد که افراد متقاضی، با نرخ عادلانه تری، کالا مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

لازم به ذکر است که معامله گران، پیش از سرمایه گذاری، در بازار سرمایه، می بایست در رابطه با افزایش سرمایه در بورس، مطالعه داشته باشند. برای جزئیات بیشتر در رابطه با نحوه افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار ایران، برروی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید خودرو از بورس کالا در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خرید خودرو از بورس کالا پاسخ دهند.