دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سامانه سامع قوه قضاییه

سامانه سامع قوه قضاییه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سامانه سامع قوه قضاییه، سامانه ای است که افراد متقاضی می توانند از طریق ورود به سایت آن، به آدرس same.eadl.ir، انتقادات کلی خود از روند دادرسی و نحوه کار قوه قضاییه را به اطلاع مسئولین این قوه برسانند و برای ثبت درخواست ملاقات حضوری با مسئولین این قوه و پیگیری این درخواست ها اقدام نمایند.

 

یکی از قوای سه گانه در کشور ما، قوه قضاییه بوده که به عنوان مرجع اصلی تظلم خواهی مردم، به دعاوی حقوقی، خانوادگی، تجاری و کیفری میان اشخاص با یکدیگر و با دولت،رسیدگی کرده و با صدور حکم، به این اختلافات پایان می دهد. اما، با وجود تلاش هایی که این قوه، برای بهبود عملکرد خود در سال های اخیر داشته، همچنان، نحوه عملکرد کارکنان و مسئولان آن، با ضعف ها و کاستی هایی، همچون طولانی شدن بیش از حد روند دادرسی و اشکال در نحوه اجرای آرا همراه می باشد.

 لذا، به منظور فراهم کردن امکان اطلاع این موارد به قوه قضاییه، برای افراد جامعه و همچنین، ثبت اینترنتی درخواست ملاقات حضوری با مسئولین قوه مزبور، این قوه، اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه نموده که برای کاربران این سامانه، لازم است با نحوه ثبت درخواست در آن، آشنا شوند.

بنابراین، در این مقاله، ابتدا به معرفی سامانه سامع قوه قضاییه same.eadl.ir پرداخته و پس از ارائه راهنمای ورود به سایت آن، نحوه ثبت درخواست و پیگیری آن در سایت سامع را ضمن راهنمای تصویری توضیح خواهیم داد.

 

برای ورود به سامانه سامع قوه قضاییه کلیک کنید .

 

سامانه سامع قوه قضاییه

 

کاربران برای ورود به سامانه سامع قوه قضاییه باید به سایت same.eadl.ir مراجعه کنند.

معرفی سامانه سامع قوه قضاییه same.eadl.ir

در سال های اخیر، همگام با عملی کردن مفهوم دولت الکترونیک در کشور ما، قوه قضاییه نیز سامانه های متعددی، همچون سامانه درگاه ملی قوه قضاییه eadl.ir را با هدف اینترنتی کردن هر چه بیشتر خدمات خود، تاسیس و راه اندازی نموده که سامانه عدل ایران، به آدرس adliran.ir، به نوعی سامانه اصلی و مرجع تمام سامانه های این قوه، به شمار می رود.

وجه اشتراک تمام این سامانه ها این بوده که تمامی آنها، در واقع به نحوی، ارائه دهنده خدمات قوه قضاییه به عموم مردم، از قبیل ثبت نام در سامانه ثنا، ثبت شکوائیه، پرداخت هزینه دادرسی، پیگیری دادخواست و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می باشند.

اما، در کنار این سامانه ها و سایت ها، قوه قضاییه، اقدام به راه اندازی یک سامانه مستقل نیز با عنوان سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه و به آدرس same.eadl.ir نموده که از طریق آن، افراد متقاضی می توانند، انتقادات کلی خود از روند دادرسی و نحوه کار قوه قضاییه را به اطلاع مسئولین این قوه برسانند و نسبت به ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه اقدام کنند. در این سامانه، ثبت درخواست و پیگیری آن، در رابطه با موارد زیر، برای کاربران، امکان پذیر می باشد:

طولانی شدن روند دادرسی یا اطاله آن

انتقاد از فرآیند رسیدگی به دعاوی و روند دادرسی

انتقاد از مامورین اجرای احکام مدنی و کیفری و روند اجرای احکام

ثبت درخواست ملاقات حضوری با مسئولین در قوه قضاییه

ثبت انتقاد از رفتار و عملکرد کارمندان و مسئولین قوه قضاییه

ثبت درخواست گزارش های مردمی در رابطه با عملکرد بخش های مختلف قوه قضاییه

سایر مسائل مرتبط با موضوعات قضایی

سامانه عدل ایران www.adliran.ir که با عناوین دیگری، همچون سامانه ثنا یا سامانه عدل یا عدلیران نیز شناخته می شود، سامانه اصلی قوه قضاییه بوده که ارائه دهنده خدمات قضایی، به صورت اینترنتی به افراد جامعه می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

راهنمای ورود به سامانه سامع قوه قضاییه same.eadl.ir

متقاضیان، جهت استفاده از امکانات سامانه سامع قوه قضاییه، در مرحله اول، باید برای ورود به سایت آن اقدام نمایند. لذا، در این بخش، به توضیح مراحل ورود به سامانه سامع پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

آدرس سامانه، یعنی same.eadl.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی آن شوید. حال، به منظور ورود به سایت سامانه، بر روی دکمه ثبت درخواست کلیک نمایید.

 

سامانه سامع قوه قضاییه

 

در این مرحله، لازم است تا همانند مراحل ورود به سامانه ابلاغ، از طریق سامانه احراز هویت ثنا، شماره ملی و رمز شخصی یا همان کد ثنای خود را وارد نمایید و بر روی دکمه مرحله بعد، کلیک کنید.

 

سایت سامع قوه قضاییه

 

در این صورت، یک رمز موقت شش رقمی به شماره همراه شما ارسال شده که پس از وارد کردن این رمز در کادر مشخص شده، باید دکمه ورود به سامانه را بزنید. بدین ترتیب، مراحل ورود به سایت سامع، به اتمام رسیده و پس از ورود به سامانه، می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

 

ورود به سایت سامع قوه قضاییه

 

لازم به ذکر است که برای ورود به سایت سامع same.eadl.ir ، متقاضیان ابتدا باید برای ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا و احراز هویت در آن، اقدام نموده و نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنند. در غیر این صورت، ورود به سامانه، برای افراد متقاضی، امکان پذیر نخواهد بود.

استفاده از امکانات سامانه ثنا، مستلزم ثبت نام به یکی از دو روش آنلاین یا حضوری، می باشد. پس از ثبت نام، ثبت نام کننده، می تواند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی، برای ورود به سایت ثنا دادگستری به نشانی sana.adliran.ir و استفاده از امکانات آن، همچون مشاهده ابلاغیه های قضایی، اقدام نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

 

نحوه ثبت درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه

پس از ورود به سایت سامانه سامع، متقاضیان، می توانند برای ثبت درخواست های خود، در رابطه با موضوعاتی نظیر اطاله دادرسی و انتقاد به فرآیند آن، انتقاد به نحوه اجرای آرا و درخواست ملاقات حضوری اقدام نمایند. از آنجا که ثبت کردن انواع درخواست در سامانه سامع، دارای مراحل و ترتیب خاصی بوده، در ادامه، به توضیح نحوه ثبت درخواست در این سامانه، ضمن یک راهنمای تصویری می پردازیم.

پس از ورود به سایت سامع same.eadl.ir، از طریق سامانه احراز هویت ثنا، به منظور ثبت درخواست، بر روی گزینه ثبت درخواست جدید، کلیک نمایید. 

 

ورود به سامانه سامع قوه قضاییه

 

در این صفحه، بسته به نوع درخواست مورد نظر خود، یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. ما در اینجا، به طور مثال، درخواست ملاقات حضوری را انتخاب کرده ایم.

 

ثبت درخواست در سامانه سامع

 

در این مرحله از ثبت درخواست خود، ابتدا، مشخص نمایید که این درخواست را برای چه کسی ثبت می کنید. سپس، شماره تماس، کد ملی و تاریخ تولد خود یا آن فرد را وارد کرده تا مشخصات شما یا فرد مورد نظر، در انتهای صفحه نشان داده شود. در پایان، بر روی دکمه (ثبت و مرحله بعد) کلیک کنید.

 

ثبت درخواست در سامانه سامع

 

در صفحه جدید، به منظور ثبت درخواست خود، سایر جزئیات، شامل استان و شهرستان مورد نظر و شخص ملاقات شونده را وارد کرده و پس از نوشتن شرح درخواست، مدارک مرتبط (حداکثر تا 5 فایل) را بارگذاری نمایید. سپس، در انتها، دکمه ثبت درخواست را بزنید.

 

ورود به سامانه same.eadl.ir

 

به این ترتیب، مراحل ثبت درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه same.eadl.ir به پایان رسیده و شما می توانید از طریق همین سامانه، برای پیگیری درخواست خود اقدام نمایید که در بخش بعد، به توضیح روند و نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

 

نحوه پیگیری درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه 

اشخاصی که برای ثبت درخواست خود، در رابطه با مواردی همچون انتقاد به رفتار و عملکرد کادر قوه قضاییه و درخواست ملاقات حضوری اقدام کرده اند، می توانند همانند پیگیری پرونده قضایی با کد ملی، برای پیگیری درخواست خود، به روش اینترنتی اقدام نمایند. لذا، در ادامه، به توضیح نحوه پیگیری درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه same.eadl.ir می پردازیم.

به منظور پیگیری درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه، پس از ورود به سایت این سامانه، به آدرس same.eadl.ir، بر روی گزینه لیست درخواست ها کلیک نمایید.

 

ورود به سامانه same.eadl.ir

 

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، لیست تمام درخواست های ثبت شده توسط شما نشان داده شده و به این ترتیب، می توانید برای پیگیری درخواست مورد نظر خود در سایت سامع، اقدام نمایید.

 

سامانه سامع قوه قضاییه

 

ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، همان ابلاغیه کاغذی بوده که به شکل الکترونیکی، از طریق سایت اصلی رویت ابلاغ، به اشخاص، ابلاغ می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سامع قوه قضاییه در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه سامع قوه قضاییه پاسخ دهند.