دینا / کیفری / سایر موضوعات کیفری / ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

 ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه و پیگیری آن، با مراجعه به سامانه مخصوص، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ثنا، انتخاب گزینه ثبت درخواست جدید یا انتخاب گزینه لیست درخواست ها، ممکن می باشد و در انجام این امر به صورت تلفنی، ساکنین تهران باید با شماره 129 و شهرستان با شماره 02141801 تماس حاصل نمایند.

 

در بسیاری از موارد، نظیر اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، انتقاد به رفتار و عملکرد قضات، دریافت گزارش و سایر موضوعات قضایی، مردم، احتیاج داشته تا مستقیما، شکایت خود را با رئیس قوه قضائیه، مطرح نمایند.

از همین رو، امکان ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه، مورد پیش بینی قرار گرفت که قواعد و مراحل نحوه ثبت و ارسال مخصوص به خود را دارد و تمامی افرادی که قصد انجام این امر را دارند، باید از آن مطلع باشند تا شکایت آن ها، با موفقیت ثبت و مورد رسیدگی قرار گیرد.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم، سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه و نحوه و مراحل ارسال شکایت از طریق آن را معرفی کرده، شماره تلفن های انجام این امر همچنین، امکان ثبت شکایت به صورت پیامکی را بررسی کنیم و در نهایت، پس ار ارائه راهنمای تصویری پیگیری شکایت، نمونه متن و فایل دانلود شکایت در این خصوص را ارائه نماییم.

سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

سامانه سامع قوه قضاییه، عنوان سامانه ای است که از سوی این مرجع، برای ارسال شکایت به رئیس قوه قضائیه، به صورت اینترنتی و غیر حضوری، راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را در اختیار مراجعه کنندگان به این سایت، قرار می دهد.

سامانه سامع یا همان سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضائیه، از طریق آدرس same.eadl.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و متقاضیان، می توانند پس از جستجوی این آدرس، از امکانات آن، استفاده نموده و شکایت خود به رئیس قوه قضائیه را ثبت کنند.

علاوه بر امکان ثبت و ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه، امکان پیگیری شکایت ثبت شده نیز در این سامانه، وجود داشته ولیکن برای استفاده از این امکانات، شخص باید، در سامانه ثنا عضو بوده و نام کاربری و رمز عبور حساب ثنای خود را در دسترس، داشته باشد.

مراحل و نحوه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

مراحل و نحوه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه، دارای قواعد و شیوه مخصوص به خود است که باید، توسط متقاضی ثبت شکایت، رعایت گردد، در غیر این صورت، شکایت وی، ثبت نخواهد شد. از همین رو، در زیر، ضمن یک راهنمای تصویری، نحوه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه را توضیح خواهیم داد: 

قبل از ارائه راهنمای تصویری ثبت و ارسال شکایت به رئیس قوه قضائیه، لازم به توضیح است که برای انجام این امر، متقاضی ثبت شکایت، باید از حساب کاربری سامانه ثنا، برخوردار بوده و نام کاربری و رمز عبور آن را به یاد داشته باشد. بدیهی است که در غیر این صورت، باید ابتدا نسبت به تشکیل حساب کاربری و احراز هویت ثنا و یا بازیابی رمز عبور (در صورت فراموشی رمز)، اقدام نماید.

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس same.eadl.ir را جستجو نموده و پس از ورود به صفحه ای همانند صفحه زیر، گزینه سبز رنگ ثبت درخواست را انتخاب کند.

 

ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این گام، متقاضی باید، نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا خود را وارد نماید.

 

سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این مرحله، متقاضی باید رمز عبور ارسالی (رمز موقت ثنا) به تلفن همراه خود را وارد نماید.

 

 پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این گام متقاضی باید گزینه ثبت درخواست جدید را انتخاب کند.

 

پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این بخش، متقاضی باید نوع درخواست خود را مشخص کند.

 

ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این گام، متقاضی باید تعیین کند که درخواست از سوی چه کسی ثبت می گردد.

 

 سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این بخش، متقاضی باید، جزئیات درخواست، اعم از استان، شهرستان و... را مشخص نموده و پس از شرح درخواست خود در ستون شرح، بر روی گزینه سبز رنگ ثبت درخواست کلیک کند.

 

پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سامانه درگاه ملی قوه قضاییه می توانند، نسبت به مطالعه مقاله پیشنهادی در قسمت حتما بخوانید، اقدام کنند. در ادامه، پیرامون پیگیری و شماره تلفن ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه​، توضیح خواهیم داد.

شماره تلفن ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

در تیترهای قبلی مقاله، پیرامون نحوه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مخصوص، صحبت کردیم و گفتیم که مراحل آن، به چه شکل است. در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره شماره تلفن ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه توضیح دهیم.

از آنجا که تمامی افراد، سواد و یا دسترسی به اینترنت برای ثبت اینترنتی ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه را ندارند، این مرجع، اقدام به در نظر گرفتن دو شماره تماس، برای مردم ساکن تهران و شهرستان برای ثبت شکایت و ارسال آن به رئیس قوه قضاییه نموده است.

129، شماره تلفن ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه برای ساکنین استان تهران و 02141801 شماره تلفن ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه برای ساکنین استان ها و شهرستان های دیگر می باشد. در ادامه، پیرامون شماره و امکان ثبت و ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه از طریق پیامک، صحبت خواهیم کرد.

 

پیامک ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

در پاسخ به این پرسش که شماره پیامک ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه چیست؟ باید گفت، در حال حاضر، سامانه پیامکی بخصوصی در این زمینه، راه اندازی نشده و تنها، از طریق تماس با شماره هایی که در تیترهای قبلی مقاله گفته شد و یا از طریق ثبت شکایت در سامانه، می توان اقدام به ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه نمود.

با این وجود، در خصوص گزارش های مرمی برای گزارش تخلفات مراکزی مانند جایگاه های سوخت، نانوایی‌ ها، فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای و نیز اصناف و اتحادیه های مرتبط سرشماره مخصوصی، در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند، با ارسال پیامک به این سرشماره، شکایت خود را به اطلاع قوه قضاییه برسانند.

سرشماره پیامک ارسال شکایت در امور مذکور، 3000129 می باشد و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، از طریق این شماره، آماده دریافت کردن شکایات و گزارش های مردمی از سوی شهروندان است تا در اسرع وقت، آن ها را بررسی و مورد رسیدگی قرار دهد.

 

پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه، از جمله امکاناتی است که برای سایت سامانه، در نظر گرفته شده و نحوه این پیگیری، پرسش افرادی است که اقدام به ثبت شکایت به رئیس قوه قضاییه در سامانه نموده اند. لذا در زیر، نحوه پیگیری ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه را ضمن یک راهنمای تصویری، توضیح خواهیم داد.

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس same.eadl.ir را جستجو نموده و همانند آنچه در تیتر دوم مقاله در خصوص نحوه ثبت شکایت گفته شد، پس از ورود و انتخاب ثبت درخواست، کد ملی و رمز ثنای خود را وارد کند و بعد از وارد کردن رمز موقت ثنا، گزینه لیست درخواست ها را انتخاب نماید. 

 

ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در این گام، متقاضی می تواند وضعیت درخواست و شکایت ثبت شده خود را مشاهده نماید.

 

سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

 

در ادامه مقاله، قصد داریم یک نمونه متن نامه ارسال شکایت به رئیس قوه قضائیه را ارائه کرده و بگوییم که چه اطلاعاتی باید در آن، درج شود. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه می توانند مقاله پیشنهادی قسمت حتما بخوانید را مطالعه نمایند.

 

نمونه متن نامه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه

پس از معرفی سامانه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه و توضیح چگونگی ثبت و پیگیری شکایت ثبت شده، در این بخش از مقاله، قصد داریم یک نمونه متن نامه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه را ارائه کرده و فایل دانلود آن را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهیم تا در صورت نیاز، از آن استفاده کنند. 

 

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و احترام

اینجانب............، فرزند............، به کد ملی............، شکایت خود در خصوص اطاله دادرسی پرونده............، مطروحه در شعبه............ را به شرح زیر خدمت آن مقام محترم، عرض می نمایم و از آن مقام عالی قدر، تقاضای رسیدگی دارم:

در مورخ............، بنده از جناب آقای............، به جرم تصرف عدوانی، اقدام به شکایت نمودم و متاسفانه، علی رغم محرز بودن جرم و کافی بودن ادله انتسابی اینجانب، وقت رسیدگی پرونده، دائما تجدید و به چندین ماه آینده، موکول می گردد و اکنون با گذشت بیش از 1 سال، همچنان پرونده اینجانب، مورد رسیدگی در دادگاه کیفری، قرار نگرفته و موجبات محرومیت استفاده بنده از ملک شخصی را فراهم آورده است. لذا، از آن مقام محترم، تقاضای رسیدگی و صدور دستور در خصوص رسیدگی به پرونده ............، در سریع ترین وقت ممکن را دارم.

 

علاقمندان به دانلود نمونه متن نامه شکایت به رئیس قوه قضائیه، می توانند از طریق باکس دانلود زیر اقدام کنند.

نمونه متن نامه شکایت به رئیس قوه قضائیه
  • نویسنده: دینا
  • حجم: 444 KB
  • منبع: دینا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارسال شکایت به رئیس قوه قضاییه عضو کانال تلگرامی حقوق کیفری شوید و یا صفحه اینستاگرامی مشاوره حقوقی دینا را دنبال کنید.