دینا / سرمایه گذاری / ارزهای دیجیتال / ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون چیست

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

ارز دیجیتال ترون USDD در سال 2022 توسط شبکه ترون معرفی شد و در حال حاضر به عنوان کوین اختصاصی این شبکه شناخته می شود. این ارز دیجیتال از پایدار ترین و غیر متمرکز ترین استیبل کوین های موجود در بازار کریپتو است که با هدف مقابله با نوسانات این بازار ایجاد شده و قیمت آن همواره حول ارزش 1 دلار آمریکا تغییر می کند.

 

در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال دسته ای از این ارز ها تحت عنوان استیبل کوین جهت مقابله با نوسانات بازار و ایجاد ثبات در بازار کریپتو پدید آمده اند. یکی از مطرح ترین و بهترین استیبل کوین های موجود، استیبل کوین USDD مربوط به بلاکچین ترون است که به تازگی معرفی شده و توانسته در مقابل سایر استیبل کوین ها به موفقیت در راه اهداف خود برسد.

گرچه استیبل کوین ها قرار است همواره معادل یک دلار آمریکا ارزش داشته باشند، اما گاهی قیمت آن ها به علت عرضه و تقاضای بازار دستخوش نوساناتی می شود. برای نگهداری و استفاده از استیبل کوین ترون USDD باید اطلاعات کافی از مکانیزم عملکرد آن داشته تا بتوان در خرید این ارز دیجیتال بهتر عمل کرده و حد ضرر را به کمترین مقدار ممکن رساند.

در این مقاله به موضوعات مختلفی پیرامون ارز دیجیتال ترون مانند تعریف مفهوم ارز دیجیتال ترون USDD، نحوه عملکرد این ارز دیجیتال، قیمت ارز دیجیتال ترون پرداخته شده است و در ادامه توضیحاتی راجع به نحوه خرید آن، کیف پول های مناسب برای ارز دیجیتال ترون USDD و تفاوت این ارز دیجیتال با ارز دیجیتال UST ارائه شده است تا خوانندگان اطلاعات کافی در مورد این ارز دیجیتال کسب کنند.

 

برای عضویت در بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال ایران کلیک کنید.
برای عضویت در صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر برای ایران کلیک کنید.

 

ارز دیجیتال ترون USDD چیست

ارز دیجیتال ترون USDD یکی از انواع ارز دیجیتال و از استیبل کوین های مربوط به بلاکچین ترون بوده که در آوریل سال 2022 توسط بنیان گذار این بلاکچین به دنیا معرفی شد. هدف از ارائه استیبل کوین ها مقابله با نوسانات بازار رمز ارز بوده و استیبل کوین ترون USDD قرار است همواره برابر با 1 دلار آمریکا ارزش داشته باشد. این استیبل کوین از دسته استیبل کوین های الگوریتمی بوده و مکانیزم عملکرد آن مانند استیبل کوین UST از شبکه ترا است. بعد از سقوط استیبل کوین شبکه ترا نگرانی ها بابت سرمایه گذاری در سایر استیبل کوین ها افزایش یافت اما بنیانگذار ارز دیجیتال USDD وعده بازدهی سالانه 30 درصدی را به خریداران این استیبل کوین داده است.

 

گرچه ارز دیجیتال ترون USDD سابقه طولانی در عرضه ندارد، اما بلاکچین ترون از بزرگترین شبکه های غیر متمرکز در حوزه کریپتو است. استیبل کوین ها و از جمله ارز دیجیتال ترون USDD بیشتر برای پرداخت های بین المللی کاربرد دارند. هدف از ارائه استیبل کوین USDD ایجاد ارز دیجیتال پایدار، غیر متمرکز، ضد دستکاری و بدون قابلیت قفل شدن در بلاکچین است. پشتوانه های استیبل کوین USDD در شبکه ترون عبارتند از: بیت کوین، استیبل کوین USDT، استیبل کوین USDC و توکن TRX. این پشتوانه ها کمک می کنند تا در صورت بیشتر یا کمتر شدن ارزش USDD از دلار آمریکا، ارزش آن دوباره به مقدار قبل باز گردد.

ارز ترون چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال ترون یکی از غیر متمرکز ترین استیبل کوین های موجود است. استیبل کوین USDD با استفاده از قرارداد های هوشمند بر بستر شبکه ترون توسعه یافته است. توکن TRX پشتوانه اصلی استیبل کوین USDD است. قیمت این استیبل کوین در بازار کریپتو از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند یعنی زمانی که مکانیزم استیبل کوین USDD انحراف قیمت این ارز با ارزش یک دلار آمریکا را تشخیص می دهد، اقداماتی برای بازگشت قیمت انجام می شود. این اقدامات به این صورت است که اگر قیمت ارز ترون به کمتر از یک دلار برسد، تریدرها می توانند یک واحد استیبل کوین USDD را خریداری کرده و به قیمت 1 دلار با توکن TRX سواپ کنند در این صورت به اندازه اختلاف قیمت این دو ارز دیجیتال سود نصیب افراد می شود و در عین حال عرضه استیبل کوین USDD در بازار کاهش یافته و قیمت آن به یک دلار باز می گردد. 

 

از طرفی اگر قیمت استیبل کوین USDD بیشتر از یک دلار شود تریدر ها می توانند توکن های TRX خود را با استیبل کوین USDD سواپ کنند و به اندازه اختلاف قیمت سود ببرند همچنین با افزایش عرضه استیبل کوین USDD در بازار قیمت آن کاهش می یابد و به یک دلار می رسد. به این صورت همواره قیمت استیبل کوین ترون USDD برابر یک دلار آمریکا می ماند و از نوسانات بازار رمز ارز ها می کاهد.

قیمت ارز دیجیتال ترون USDD

از ابتدای عرضه استیبل کوین USDD تلاش بر این بود که قیمت این ارز دیجیتال همواره حول محور 1 دلار آمریکا باشد. در بخش قبلی مقاله توضیح داده شد که با استفاده از چه مکانیزمی قیمت ارز دیجیتال ترون USDD در صورت صعود یا نزول باز هم به ارزش 1 دلار می رسد. در حال حاضر ارزش این استیبل کوین معادل 1 دلار است و با نرخ دلار قیمت آن تغییر می کند. بالاترین قیمتی که این ارز دیجیتال تا به حال تجربه کرده است معادل 1.03 دلار بوده است. ارز دیجیتال ترون USDD در رتبه 66 بازار رمز ارز ها قرار دارد و حجم مبادلات روزانه آن به طور میانگین برابر 18.98 میلیون دلار است.

 

تیم توسعه این ارز دیجیتال 4 مرحله را برای گسترش و توسعه آن و حفظ قیمت در محدوده 1 دلار در نظر گرفته اند. در مرحله اول مدیریت استیبل کوین USDD به موسسات بزرگ بلاک چینی و ترون دائو سپرده شده و نرخ بهره سالانه 30 درصدی به منظور تشویق و استفاده از USDD در نظر گرفته شده است و در مراحل بعدی توسعه این ارز دیجیتال کامل شده و استفاده از تمام امکانات آن میسر شده است. هدف معرفی استیبل کوین USDD توسط شبکه ترون دستیابی به موفقیت استیبل کوین ترا بود اما در ادامه مسیر استیبل کوین ترا با ریزش شدید قیمتی و اختلاف از ارزش 1 دلاری خود مواجه شد و در مقابل استیبل کوین ترون USDD توانست به هدف مورد نظر خود برسد.

ارز دیجیتال ترون USDD را از کجا بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال ترون USDD می توان از طریق صرافی های ارز دیجیتال اقدام کرد. بهتر است که خرید از صرافی های معتبر و با سابقه انجام شود. به طور کلی می توان گفت هر صرافی که کاربران بتوانند در آن به راحتی و سریع با هویت اصلی خود وارد شوند و همچنین فرایند خرید و فروش و انتقال ارز را بدون مشکل انجام دهند به عنوان یک صرافی خوب در نظر گرفته می شود. صرافی های ارز دیجیتال شامل دو گروه متمرکز و غیر متمرکز هستند که کاربر باید با توجه به شرایط خود در هر یک از آن ها ثبت نام کرده و اقدام به فعالیت کند.

 

کاربران باید برای انتخاب صرافی مناسب برای خرید ارز دیجیتال ترون USDD به نکات مختلفی توجه کنند از جمله این که صرافی مورد نظر قابلیت خرید و فروش این رمز ارز را داشته باشد و مراحل خرید و فروش در آن به سادگی صورت پذیرد و همچنین کارمزد معاملاتی مبلغ قابل قبولی باشد. نکته قابل توجه در خرید ارز دیجیتال ترون USDD این است که در حال حاضر امکان خرید این ارز دیجیتال با پول های فیات مانند دلار، یورو، پوند و غیره وجود ندارد و برای خرید آن باید ابتدا مقداری ارز دیجیتال دیگری خرید و سپس اقدام به مبادله این ارز های دیجیتال با یکدیگر نمود.

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال ترون USDD

برای نگهداری ارز دیجیتال به طور کلی دو نوع ولت ارز دیجیتال وجود دارد. کیف پول های مناسب ارز دیجیتال ترون USDD عبارتند از کیف پول های سخت افزاری مانند لجر و کیف پول های نرم افزاری آفلاین و آنلاین مانند تراست ولت. کیف پول لجر مانند سایر کیف پول های دیجیتال کلید های شخصی کاربر را در یک فضای سخت افزاری امن نگهداری می کند و علاوه بر امنیت بالایی که این کیف پول ارائه می دهد به راحتی قابلیت دسترسی به ارز های دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می کند. این کیف پول به وسیله یک کابل USB به کامپیوتر وصل شده و از طریق صفحه نمایش خود امکان مشاهده و تایید معاملات را فراهم می کند.

 

تراست ولت هم که یک کیف پول دیجیتالی است امکان نصب نرم افزار بر روی سیستم عامل های مختلف موبایل را فراهم کرده و با امنیت بالا از دسترسی سارقین و سایر افراد به دارایی کاربران خود محافظت می کند. کیف پول تراست ولت به صرافی بایننس اختصاص داشته و امکان استفاده همه کاربران و پشتیبانی از همه ارز های دیجیتال را دارد. کیف پول تراست ولت یک کیف پول غیر متمرکز بوده و امکان دسترسی به کلید های خصوصی کاربران از سمت توسعه دهندگان نرم افزار وجود ندارد.

تفاوت ارز دیجیتال ترون USDD با UST

از آن جا که ارز دیجیتال ترون USDD و ارز دیجیتال UST هر دو استیبل کوین های الگوریتمی هستند دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشند. استیبل کوین USDD از نقشه راه UST بهره برد، اما تیم سازنده استیبل کوین USDD اعلام کردند که قصد دارند تا این ارز دیجیتال را بدون نقاط ضعفی که موجب ریزش ارزش UST شد ارائه دهند. علت از دست رفتن ارزش UST در مقابل ارزش دلار این بود که تنها 15 درصد پشتوانه این ارز از بیت کوین تشکیل شده و بود و بخش اعظم وثیقه آن رمز ارز LUNA بود که خود یک دارایی ناپایدار به شمار می رفت.

 

اما اگر بخواهیم به تفاوت های این دو رمز ارز بپردازیم باید بیان شود که تیم توسعه UST برای ایجاد یک اکوسیستم گسترده از این رمز ارز، سود سالانه 19.5 درصدی را اعلام کرد در حالی که شبکه ترون برای ایجاد اکوسیستم USDD سود سالانه 30 درصدی را ارائه داد. تفاوت دیگر این ارزها در وثیقه های پشتوانه آن ها است که باید گفت شبکه ترون سبدی متشکل از پایدار ترین وثیقه های بازار ارز دیجیتال را به عنوان پشتوانه USDD قرار داده است و بیش از 80 درصد وثیقه های این رمز ارز از ارز هایی غیر از TRX تشکیل شده است. در آخر هم باید ذکر کرد که ارز دیجیتال ترون USDD تا کنون دچار ریزشی که ارز UST متحمل شد، نشده است و قیمت آن همواره با اختلاف کمی از ارزش دلار آمریکا حرکت کرده است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال ترون در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارز دیجیتال ترون پاسخ دهند .