دینا / حقوقی / کار و استخدام / بخشنامه عیدی

بخشنامه عیدی 1403

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار، بخشنامه مزد است، چرا که بر اساس قانون، هر کارگر، نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش، دریافت خواهد کرد. افراد با دانلود بخشنامه مالیات عیدی 1403 می توانند از میزان مالیات عیدی سازمان مالیات مطلع شوند.

 

 

 

دو بخشنامه مهمی که در حوزه کار میان کارگر و کارفرمای تابع قانون کار، هر سال، از سوی وزارت کار رفاه و تعاون، همچنین، اداره مالیات، صادر می گردد، بخشنامه عیدی کارگران و وزارت کار و بخشنامه مالیات عیدی می باشد و زمان صدور هر یک، به ترتیب، در پایان اسفند ماه هر سال و اوایل اردیبهشت ماه می باشد.

 

 ضروری است تا کارگران و کارمندان تابع قانون کار، از مفاد و محتوای بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار و بخشنامه مالیات عیدی 1403، آگاه باشند تا در صورت تخلف کارفرما از پرداخت مبلغ مقرر در قانون بابت عیدی یا کسر مالیات از عیدی ای که طبق بخشنامه، مشمول مالیات نمی گردد، اقدام به شکایت نمایند.

 

لذا، در مقاله حاضر، در خصوص چیستی بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار، همچنین بخشنامه مالیات عیدی 1403، توضیح داده شده و پس از بررسی نحوه تصویب بخشنامه عیدی، فایل دانلود این بخشنامه و فایل دانلود بخشنامه مالیات عیدی ۱۴۰۳​، خدمت خوانندگان محترم، ارائه گردیده است.

بخشنامه عیدی و مالیات عیدی سال 1403 چیست

 این پرسش که بخشنامه عیدی و مالیات عیدی سال 1403 چیست و آیا امکان دانلود بخشنامه مالیات عیدی سال ۱۴۰۳​، همچنین بخشنامه عیدی، ممکن و میسر است؛ مساله ای است که در این تیتر از مقاله، مورد بررسی قرار گرفته و به آن، پاسخ داده خواهد شد.

 

در پاسخ به این پرسش که بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار چیست؟ باید گفت، بخشنامه ای جداگانه، تحت عنوان بخشنامه عیدی سال 1403 کارگران و وزارت کار وجود ندارد و در واقع، بخشنامه مزد که اقدام به تعیین حداقل دستمزد کارگران و حقوق آن ها می کند، همان بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار نیز محسوب خواهد شد.

 

با این توضیح که بر اساس قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار، نحوه محاسبه میزان عیدی کارگران، بدین صورت خواهد بود که کارفرمایانی که کارگاه آن ها، مشمول قانون کار بوده، باید، به هر کدام از کارگران خود، نسبت یک سال کار، "معادل شصت روز آخرین مزد،‌ به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت، به هر یک از کارکنان، نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی، تجاوز کند."

 

بنابراین، برای اطلاع از میزان عیدی، باید به بخشنامه مزد 1403، مراجعه و از مزد روزانه ای که قانون گذار، به عنوان حداقل مزد کارگران، در نظر گرفته است، اطلاعات کسب کرد و در نهایت، بر مبنای آخرین مزد دریافتی، عیدی کارگر را محاسبه نمود. به همین علت و بر اساس این توضیحات، بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار، همان بخشنامه مزد 1403 می باشد.

 

با بررسی چستی بخشنامه عیدی، نوبت پاسخ به این پرسش می رسد که مقصود از بخشنامه مالیات عیدی سال 1403 چیست و آیا امکان دانلود بخشنامه مالیات عیدی سال ۱۴۰۳​، ممکن و میسر است یا خیر؛ که در کادر زیر، توضیحات کامل این امر، ارائه شده است.

 

بخشنامه مالیات عیدی سال 1403 کارگران و وزارت کار، بخشنامه ای است که هر ساله و معمولا در اردیبهشت ماه، پس از این که حقوق و دستمزد کارگران، قطعی گردید، تحت عنوان بخشنامه معافیت سالانه حقوق و نرخ مالیات بر درآمد حقوق، بر اساس قانون بودجه هر سال، از سوی سازمان امور مالیاتی، منتشر می گردد.

 

به موجب بخشنامه مالیات عیدی ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار، درآمد های مشمول مالیات حقوق همچنین، میزان و شرایطی که عیدی، ممکن است مشمول مالیات گردد، تعیین می شود. شایان ذکر است که مالیات عیدی، از عیدی کارمند، کسر، و توسط کارفرما، پرداخت خواهد شد و نیاز نیست که کارمند مشمول پرداخت مالیات عیدی، اقدام به پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی نماید.

 

علاقمندان به دانلود بخشنامه مالیات عیدی سال گذشته، می توانند از طریق باکس دانلودی که در زیر، ارائه می گردد، اقدام نمایند. تاکنون بخشنامه مالیات عیدی سال 1403 ارائه نشده و به محض انتشار، این مقاله به روز رسانی می گردد و فایل دانلود در این قسمت قرار می گیرد.

 

فایل دانلود بخشنامه مالیات عیدی
  • نویسنده: سازمان مالیات
  • حجم: 0.98 MB
  • منبع: سایت سازمان امور مالیاتی کشور

 

با توجه به اینکه مالیات عیدی کارگران وزارت کار، قواعد و شرایط مخصوص به خود را دارد، مطالعه مقاله مالیات عیدی که در لینک زیر معرفی شده، به علاقمندان کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، توصیه می شود.

نحوه تصویب بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳

نحوه تصویب بخشنامه عیدی سال 1403 کارگران و وزارت کار، مساله ای است که در این بخش از مقاله، مورد بررسی قرار خواهد گرفت ولیکن، قبل از آن، لازم به یادآوری است که بخشنامه عیدی، همان بخشنامه مزد است و بخشنامه جدا گانه ای تحت عنوان بخشنامه عیدی کارگران و وزارت کار، وجود ندارد، چرا که عیدی، معادل شصت روز آخرین مزد کارگر خواهد بود و توضیحات تفصیلی این امر، ضمن تیتر یک، ارائه گردید. 

 

مستفاد از ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف شورای عالی کار، تعیین میزان حداقل مزد کارگران، برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف، با در نظر گرفتن موارد و شرایط مذکور در بندهای 41 است که روند این کار، بدین صورت می باشد که؛

 

هر سال، ضمن لایحه بودجه سال بعد، حداقل افزایش دستمزد کارگران، توسط دولت، پیشنهاد و به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد و در صورتی که شورای عالی کار، این رقم را تایید کند یا در صورت نیاز به افزایش و کاهش یا تغییر، آن را تغییر دهد، به طور نهایی تصویب شده و بخشنامه آن، به نهادهای ذی صلاح ابلاغ و در دسترس عموم، قرار می گیرد.

دانلود بخشنامه عیدی سال 1403

بخشنامه عیدی سال 1403 کارگران و وزارت کار، پس از تصویب، به نهادهای ذی صلاح، ابلاغ می گردد و همچنین، در دسترس عموم، من جمله کارگران و کارمندان، قرار می گیرد که در این مقاله حقوقی دینا نیز، فایل دانلود بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ ارائه شده تا علاقمندان به دانلود و استفاده از آن در صورت نیاز، به این بخشنامه، دسترسی داشته باشند.

 

علاقمندان به دانلود بخشنامه عیدی سال گذشته، می توانند از طریق باکس دانلودی که در زیر، ارائه می گردد، اقدام نمایند. تاکنون بخشنامه عیدی سال 1403 ارائه نشده و به محض انتشار، این مقاله به روز رسانی می گردد و فایل دانلود در این قسمت قرار می گیرد.

 

فایل دانلود بخشنامه عیدی
  • نویسنده: شورای عالی کار
  • حجم: 1.52 MB
  • منبع: سایت قوانین و مقررات کشور

 

لازم به یادآوری است که بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار، همان بخشنامه مزد است، چرا که بر اساس قانون، هر کارگر، نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش، دریافت خواهد کرد و برای تعیین عیدی، کافی است، بخشنامه مزد را مورد مطالعه قرار داد.

 

 از همین رو، فایل دانلودی که در قالب بخشنامه عیدی 1403، ارائه می شود، همان بخشنامه مزد ۱۴۰۳ یا بخشنامه شورای عالی کار برای افزایش حقوق است که مطالعه مقاله زیر، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، توصیه می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حقوقی بخشنامه عیدی سال 1403 کارگران و وزارت کار در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نکات حقوقی بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران و وزارت کار پاسخ دهند.