دینا / تجاری / امور بانکی / پرداخت اقساط بانک ملت

پرداخت اقساط بانک ملت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

پرداخت اقساط بانک ملت در خصوص تسهیلات دریافتی و مشاهده ریز پرداخت اقساط از طریق مراجعه به سامانه بستام در سایت این بانک  یا استفاده از اپلیکیشن همراه بانک ملت امکان پذیر است. برای پرداخت اقساط تسهیلات نیاز به در اختیار داشتن شماره قرارداد یا شماره مجازی کارت اعتباری است.

 

وام های بانکی روشی برای تامین مالی افراد حقیقی و حقوقی هستند. دریافت وام از بانک ها روند و پیچیدگی های مختص به خود را دارد اما پس از طی این مراحل ، نوبت به پرداخت اقساط می رسد. معمولا روش های گوناگونی برای پرداخت اقساط تسهیلات در نظر گرفته می شود که هر فرد می تواند متناسب با شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کند. بانک ملت به عنوان یکی از مطرح ترین بانک های عامل خدماتی را در راستای پرداخت اقساط تسهیلات خود به مشتریانش ارائه می دهد.

مشتریان بانک ملت ، اعم از افرادی که از این بانک تسهیلات دریافت کرده اند یا متقاضی دریافت تسهیلات هستند ، باید نسبت به روش ها و فرآیند پرداخت اقساط بانک ملت آگاه بوده و در زمان سررسید بازپرداخت وام خود ، به راحتی و در مهلت تعیین شده نسبت به پرداخت اقساط اقدام نمایند تا مشمول جریمه های ناشی از دیرکرد نشوند.

در این مقاله به سامانه پرداخت اقساط بانک ملت و مراحل و نحوه پرداخت اقساط با شماره تسهیلات یا همان شماره قرارداد پرداخته خواهد شد و نحوه پرداخت اقساط از طریق همراه بانک و سامانه بستام نیز بررسی می شود و در نهایت پرداخت اقساط بانک ملت با شماره کارت اعتباری و مشاهده ریز پرداخت اقساط توضیح داده خواهد شد تا خوانندگان اطلاعات لازم خود را در این زمینه کسب نمایند.

سامانه پرداخت اقساط بانک ملت

یکی از خدماتی که بانک ها و نهاد های مالی می توانند به مشتریان خود ارائه دهند ، راه اندازی سامانه ای اینترنتی است که به وسیله آن افراد بتوانند امور بانکی خود را سریع تر و راحت تر انجام دهند. یکی از امور متداول بانکی ، پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی است. از آن جا که پرداخت به موقع تسهیلات اهمیت زیادی دارد ، ممکن است در سررسید قسط مربوطه ، وام گیرنده امکان مراجعه حضوری به بانک را نداشته و همچنین دسترسی به عابر بانک و غیره نیز برای وی مشکل باشد.

 

در این شرایط پیش بینی امکان پرداخت آنلاین اقساط از سوی بانک مذکور بسیار مهم است. به همین منظور بانک ملت که از بانک های پیشرو در ارائه خدمات اینترنتی است ، اقدام به طراحی سامانه پرداخت اقساط وام بانک ملت کرده است. این سامانه از طریق سایت بانک ملت به نشانی bankmellat.ir در دسترس است که در ادامه به معرفی کلی آن می پردازیم.

 

برای ورود به سامانه پرداخت اقساط بانک ملت همان طور که گفته شد باید به سایت اصلی بانک ملت مراجعه کرده و از منوی بالای صفحه بخش بانکداری الکترونیک را انتخاب کرد.

 

پرداخت اقساط بانک ملت

 

با انتخاب گزینه بانکداری الکترونیکی صفحه ای از خدمات ارائه شده به صورت اینترنتی از سوی بانک ملت نمایش داده می شود که برای پرداخت اقساط باید از بخش سامانه های مبتنی بر وب ، گزینه پرداخت اقساط تسهیلات انتخاب شود.

 

شماره قرارداد و تسهیلات

 

پس از طی مراحل توضیح داده شده ، پرداخت اقساط بانک ملت از طریق سامانه بستام امکان پذیر خواهد بود و افراد می توانند در هر ساعت و از هر کجا که هستند اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات خود کنند. در بخش های بعدی مقاله توضیحات مفصل تری در خصوص نحوه پرداخت اقساط تسهیلات با استفاده از روش های گوناگون ارائه خواهد شد.

مراحل و نحوه پرداخت اقساط بانک ملت با شماره قرارداد

در زمان دریافت تسهیلات از بانک های عامل ، در واقع یک قرارداد بین بانک و وام گیرنده منعقد می شود که به موجب آن وام گیرنده ملزم به بازپرداخت تسهیلات دریافتی در اقساط گوناگون و با سود مشخص شده می باشد. در نتیجه هر تسهیلاتی دارای یک شماره قرارداد است که به واسطه آن ، وام گیرنده می تواند از روش های متفاوت اقدام به بازپرداخت وام خود کند. در این بخش مقاله ، مراحل و نحوه پرداخت اقساط بانک ملت با شماره قرارداد توضیح داده خواهد شد.

 

در بخش قبلی مقاله ، نحوه دسترسی به سامانه پرداخت اقساط بانک ملت ارائه شد. پس از انتخاب گزینه پرداخت اقساط تسهیلات در منوی بانکداری الکترونیکی ، صفحه ای باز می شود که دارای دو گزینه است. یکی دریافت شماره کارت مجازی تسهیلات و دیگری ورود به سامانه پرداخت اقساط تسهیلات که گزینه دوم باید انتخاب شود.

 

پرداخت اقساط بانک ملت از طریق همراه بانک

 

پس از انتخاب گزینه ذکر شده ، در صفحه بعد باید گزینه بازپرداخت اقساط تسهیلات متمرکز بانک ملت را انتخاب کرد. البته در قسمت پایین این صفحه ، راهنمایی هم جهت پرداخت اقساط تسهیلات قرار داده شده است.

 

پرداخت اقساط بانک ملت

 

در این بخش کاربر دو راه برای پرداخت اقساط خود دارد. یکی استفاده از شماره قرارداد و دیگری شماره کارت مجازی که شماره قرارداد باید انتخاب شود.

 

شماره قرارداد تسهیلات بانک ملت

 

پس از طی مراحل ذکر شده ابتدا باید شماره قرارداد و عبارت امنیتی قرار گرفته شده در صفحه وارد شود و با انتخاب گزینه ادامه ، مراحل تایید اطلاعات و پرداخت اقساط و دریافت رسید ، تکمیل شود. 

 

همان طور که دیده شد ، با استفاده از شماره قرارداد تسهیلات به راحتی امکان پرداخت اقساط از طریق سایت بانک ملت فراهم است. افراد می توانند تنها با دسترسی به اینترنت و اطلاعات تسهیلات خود در چند مرحله ساده اقدام به پرداخت اقساط خود در زمان معین کرده و مشمول جریمه تاخیر پرداخت اقساط نشوند.

پرداخت اقساط بانک ملت با شماره تسهیلات

در بخش قبلی مقاله روند دریافت شماره قرارداد تسهیلات بانک ملت توضیح داده شد. در مواردی این سوال برای مشتریان بانک و وام گیرندگان پیش می آید که روش پرداخت با شماره تسهیلات به چه صورت است و یا شماره قرارداد با شماره تسهیلات چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شماره قرارداد و شماره تسهیلات فرقی با یکدیگر نداشته و در واقع دو شماره واحد هستند.

 

دسترسی به این شماره از طریق مراجعه به قرارداد تسهیلات دریافتی و یا شعب بانک ملت امکان پذیر است تا به وسیله آن اقساط وام پرداخت شود. همچنین در خصوص روش پرداخت اقساط بانک ملت با شماره تسهیلات باید توضیح داد که این روش ، در واقع همان مراحلی است که در بخش قبلی مقاله توضیح داده شد و از طریق خدمات بانکداری الکترونیکی و سامانه بستام بانک ملت ، می توان اقساط خود را پرداخت کرد.

 

در واقع امکان پرداخت اقساط تسهیلات تنها با در اختیار داشتن شماره تسهیلات یا همان شماره قرارداد ، خدمت مهمی است که از سوی بانک ملت در اختیار مشتریان قرار داده شده است تا در وقت آنان صرفه جویی شده و انجام این کار بانکی ساده تر شود. همچنین پرداخت اقساط به وسیله روش های دیگری مانند پرداخت با شماره کارت مجازی نیز امکان پذیر بوده که در بخش های بعدی به آن پرداخته می شود.

 

نحوه پرداخت اقساط بانک ملت از طریق همراه بانک

همراه بانک ملت خدمتی دیگر از این بانک است که جهت تسهیل هر چه بیشتر دسترسی به بانکداری الکترونیک و انجام امور بانکی مختلف است. بسیاری از مشتریان بانک ملت ، این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و امور بانکی و برخی امور دیگر مانند خرید شارژ و غیره را از این طریق انجام می دهند. یکی از خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن امکان پرداخت اقساط تسهیلات پس از درخواست وام است. در ادامه به نحوه پرداخت اقساط بانک ملت از طریق همراه بانک پرداخته می شود:

 

ورود به همراه بانک ملت نیازمند ثبت نام در این اپلیکیشن و دریافت نام کاربری و رمز عبور است. پس از ورود به فضای برنامه ، در منوی بالای صفحه بخشی تحت عنوان خدمات تسهیلات قرار دارد که در صورت گرفتن تسهیلات از بانک ملت ، مشخصات آن در این بخش قابل مشاهده است.

 

پرداخت اقساط بانک ملت

 

در بخش خدمات تسهیلات با انتخاب منوی قرار گرفته در گوشه سمت راست بالای صفحه ، گزینه ای تحت عنوان بازپرداخت اقساط مشاهده می شود.

 

پرداخت اقساط بانک ملت با شماره قرارداد و تسهیلات

 

با انتخاب گزینه بازپرداخت اقساط ، چند گزینه زیر مجموعه آن نمایش داده می شود که گزینه پرداخت اقساط باید انتخاب شود.

 

پرداخت اقساط بانک ملت از طریق همراه بانک

 

پس از طی مراحل ذکر شده ، کاربر به صفحه مربوط به پرداخت اقساط تسهیلات خود راهنمایی می شود که در این صفحه با وارد کردن شماره قرارداد و شماره حساب و مبلغ تسهیلات ، اقساط به راحتی قابل پرداخت هستند.

 

پرداخت اقساط بانک ملت

 

همان طور که دیده شد ، دسترسی به اپلیکیشن همراه بانک ملت راحت تر بوده و پرداخت اقساط از این روش سریع تر صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه تمام اپلیکیشن های خدماتی معمولا دارای پشتیبانی بوده که در صورت بروز مشکل می توان با این قسمت ارتباط برقرار کرد.

 

پرداخت قسط اینترنتی از طریق سامانه بستام بانک ملت

بانک ملت جهت تسهیل دسترسی مشتریان خود به خدمات بانکی ، سامانه ای تحت عنوان سامانه بستام را راه اندازی کرد. دسترسی به این سامانه از طریق آدرس اینترنتی bastam.bankmellat.ir امکان پذیر است و از جمله خدمات متنوعی که این سامانه ارائه می دهد می توان به امکان پرداخت اقساط تسهیلات اشاره کرد.

 

نحوه پرداخت قسط اینترنتی از طریق سامانه بستام بانک ملت با استفاده از شماره قرارداد در بخش دوم مقاله تشریح شد و خوانندگان می توانند برای استفاده از راهنمای تصویری پرداخت اقساط به این بخش مراجعه کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اپلیکیشنی برای نصب و استفاده از سامانه بستام در نظر گرفته نشده است. در نتیجه برای استفاده از این سامانه باید به وبسایت بانک ملت مراجعه کرد.

 

خدمات سامانه بستام بانک ملت ، تنها به پرداخت اقساط تسهیلات محدود نشده و این سامانه خدمات مختلفی مانند دریافت شماره شبا بانک ملت ، خرید شارژ تلفن همراه و غیره را فراهم کرده است که مشتریان این بانک می توانند به سادگی از طریق مرورگر های تلفن همراه یا کامپیوتر خود به آن دسترسی داشته باشند.

 

پرداخت اقساط کارت اعتباری بانک ملت

در بخش های قبلی که نحوه پرداخت اقساط بانک ملت با شماره تسهیلات یا همان شماره قرارداد توضیح داده شد ، ذکر شد که امکان پرداخت از طریق شماره کارت مجازی نیز وجود دارد. در واقع منظور از پرداخت اقساط کارت اعتباری بانک ملت ، پرداخت با استفاده از شماره مجازی است. در اینجا ممکن است این پرسش مطرح شود که شماره کارت مجازی چیست؟

 

شماره کارت مجازی در واقع یک عدد 16 رقمی است که برای شرکت ها و سازمان ها به طور کلی اشخاص حقوقی صادر می شود چرا که امکان صدور کارت اعتباری فیزیکی برای اشخاص حقوقی وجود ندارد. با استفاده از این شماره کارت مجازی می توان اقساط انواع وام بانکی دریافتی را پرداخت کرده یا از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر ، وجه دریافت کرد. در ادامه نحوه پرداخت اقساط با استفاده از این شماره نمایش داده می شود.

 

جهت پرداخت اقساط تسهیلات از طریق شماره کارت مجازی ، باید پس از انتخاب گزینه پرداخت اقساط تسهیلات در بخش بانکداری الکترونیک سایت بانک ملت و ورود به سامانه بستام ، گزینه شماره کارت مجازی را برای پرداخت فعال کرد تا از طریق ورود اطلاعات آن ، کاربر به مراحل بعدی هدایت شود.

 

پرداخت اقساط بانک ملت

 

همان طور که توضیح داده شد و مشاهده شد ، اشخاص حقوقی هم به راحتی می توانند با استفاده از شماره کارت مجازی صادر شده برای آنان ، از خدمات سامانه بستام بهره مند شده و پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود را در اسرع وقت به صورت ساده بپردازند.

 

مشاهده ریز پرداخت اقساط بانک ملت

یکی از خدمات مورد نظر وام گیرندگان بانک های مختلف ، امکان مشاهده و پیگیری مانده بدهی و ریز پرداخت اقساط تسهیلاتشان است. بدیهی است که مراجعه به بانک برای آگاهی از این چنین اطلاعات ، وقت گیر بوده و موجب اتلاف زمان و انرژی مشتریان و ازدحام در شعب بانک ها می شود. بنابراین بانک ملت راهکاری در این خصوص اندیشیده است. سامانه تحت وب بستام و اپلیکیشن همراه بانک ملت ، امکان مشاهده ریز پرداخت اقساط بانک ملت را برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

 

در اپلیکیشن همراه بانک ملت در بخش خدمات تسهیلات ، جزئیات تسهیلات دریافتی مانند مانده بدهی و سررسید اقساط و سود بانک ملت و ریز پرداخت اقساط مشخص است. سامانه بستام نیز پس از ورود کاربر از طریق شماره قرارداد یا شماره کارت مجازی ، مرحله ای تحت عنوان تایید اطلاعات دارد که در این بخش تمامی اطلاعات مرتبط با تسهیلات دریافتی قابل مشاهده است. اطلاعات ریز پرداخت اقساط بانک ملت به مشتریان کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری برای پرداخت اقساط بعدی خود داشته باشند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرداخت اقساط بانک ملت در​ کانال تلگرام تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه پرداخت اقساط بانک ملت​​ پاسخ دهند.