دینا / آزمون های حقوقی / مشاوران خانواده / ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در راستای اجرای آیین نامه قانون حمایت از خانواده مصوب سال 1393 هر ساله آزمونی تحت عنوان "آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده" توسط قوه قضاییه و زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود. از جمله شرایط اساسی برای ثبت نام در آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه سال ۱۴۰۳ می توان به متاهل بودن داوطلب و داشتن شرایط سنی مشخص شده در آیین نامه همراه با سابقه کار مرتبط اشاره کرد.

 

در قانون حمایت از خانواده مصوب شده در سال 1393 اینطور پیش بینی شده است که زوج هایی که خواهان طلاق توافقی هستند، باید قبل از هر اقدامی به "مرکز مشاوره خانواده" مراجعه کنند. این زوجین یا خودشان قبل از تنظیم دادخواست طلاق به مراکز مشاوره خانواده مراجعه می کنند و یا اینکه دادگاه پیش از صدور رای طلاق پرونده را جهت اتخاذ تصمیم هر چه صحیح تر و ریشه یابی مشکلات به مرکز مشاوره خانواده ارجاع می دهد.

 

مسلما این قانون تصویب شده در قوه قضاییه تاثیرات و مزایای فراوانی در جهت حمایت از خانواده داشته است. حتی امکان دارد با شرکت در این جلسات مشاوره و در جریان صحبت هایی که بین زوجین و مشاوران این مرکز انجام می شود با ریشه یابی و طرح ریزی برخی اقدامات در راستای حل و فصل این مشکلات، صلح و سازش بین زوجین ایجاد شود و از طلاق منصرف شده و پرونده آنها بدون نیاز به صدور رای طلاق بسته شود.

 

بنابراین این مشاوران نقش بسیار موثری را در نظام قضایی و امور مربوط به خانواده ایفا می کنند. از آنجایی که در راستای اجرای این آیین نامه لازم است مراکز مشاوره خانواده در سطح کشور تاسیس شوند آزمونی تحت عنوان آزمون "اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه" برگزار می شود. برای آنکه از جزئیات ثبت نام و شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳ مطلع شوید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده هر ساله زیر نظر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار می شود. سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری ثبت نام و برگزاری این آزمون، وظیفه اعلام جزئیات نام نویسی این آزمون اعم از زمان و نحوه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه سال 1403 را نیز بر عهده دارد.

 

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده هر ساله با توجه به اعلام نیاز قوه قضاییه و سایر سازمان ها، در بازه زمانی مختلفی برگزار می شود. ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده دوره گذشته در محدوده نیمه دوم مرداد ماه انجام شد، اما برای سال جدید تا به الان اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳  از سوی قوه قضاییه و سازمان سنجش منتشر نشده است.

 

زمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه سال ۱۴۰۳ اعلام نشده و به محض اعلام، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403 و یا آغاز و تمدید مهلت ثبت نام آزمون مشاوران خانواده سال جاری، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا از آخرین اخبار زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳  و سایر اطلاعیه های مربوط به آزمون سال جاری مطلع شوند.

 

همچنین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان برگزاری آژمون اخذ پروانه مشاوره خانواده به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403

مانند هر آزمون دیگری برای شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه سال جاری هم شرایطی و ضوابطی تعیین شده است. داوطلبان لازم است قبل از آنکه برای شرکت در آزمون مشاوران خانواده سال ۱۴۰۳  آماده شوند از شرایط شرکت و پذیرش در آن مطلع شده و در صورتی که شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای شرکت در آزمون را داشته باشند اقدام به ثبت نام نمایند.

 

دقت کنید فقط کسانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های مطالعات خانواده، مشاوره گرایش خانواده، روان پزشکی، روان شناسی گرایش های عمومی، اجتماعی و تربیتی، مددکاری اجتماعی گرایش خانواده، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و سطح دو حوزه علمیه و بالاتر باشند می توانند در آزمون شرکت کنند. در ادامه مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403 را ارائه داده ایم.

 

تابعیت ایرانی

 

ازدواج دائم

 

حداقل 40 سال سن و 5 سال سابقه کار مرتبط و یا 35 سال سن و 8 سال سابقه کار مرتبط داشته باشد.

 

ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت موقت یا دائم

 

نداشتن سابقه کیفری موثر و محرومیت از حقوق اجتماعی

 

عدم اعتیاد به مواد مخدر با تایید مرجع صالح

 

سوء شهرت نداشته باشد و تجاهر به فسق و فجور نکند.

 

تعهد به اصل نظام و قانون اساسی

 

به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم نشده باشد.

 

در دادگستری و شورای حل اختلاف مشغول به کار نباشد.

 

به وکالت، سردفتری اسناد رسمی، ازدواج و طلاق اشتغال نداشته باشد.

 

هر متقاضی میتواند در استان محل اقامت خود ثبت‌نام کند و در استانهایی که بومی آنجا نیست و یا سابقه ۵ سال اقامت ندارد نمی تواند شرکت کند.

 

همچنین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دفترچه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است، سازمان سنجش و آموزش کشور مجری ثبت نام و برگزاری آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه سال 1403 می باشد و در خصوص کارشناسی ارشد حقوق نیز کد ضریب ارشد حقوق را در دفترچه، اعلام می نماید. داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سال جاری باید دقت داشته باشند که ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال جاری صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org انجام می گیرد.

 

مراحل ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

 

مراجعه به سایت سازمان سنجش

 

دانلود دفترچه ثبت نام

 

پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت های عضو شبکه شتاب

 

تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون مشاوران خانواده

 

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403

 

همانطور که گفته شد ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. دقت کنید که قبل از اقدام برای ثبت نام در این آزمون ابتدا دفترچه ثبت نام را مطالعه کرده و در صورتی که اطمینان دارید شرایط لازم برای شرکت در این آزمون را دارا هستید اقدام به ثبت نام کنید. با استفاده از راهنمای تصویری زیر می توانید مراحل ثبت نام را به راحتی انجام دهید:

 

۱در اولین قدم لازم است عبارت سازمان سنجش و یا نشانی sanjesh.org را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کنید.

 

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

 

۲اولین صفحه ای که برای شما نمایش داده شده یعنی عبارت سازمان سنجش و آموزش کشور را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

 

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

 

۳بعد از ورود به سایت سازمان سنجش از قسمت منوی سمت راست صفحه عبارت سایر آزمون های استخدامی را انتخاب کنید.

 

زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403

 

۴در این قسمت ابتدا باید اطلاعیه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده را انتخاب کرده و بعد از مطالعه دقیق و کامل آن، وارد قسمت ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403 شوید.

 

زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

 

۵بعد از ورود به این صفحه باید گزینه خرید کارت اعتباری را از منوی سمت راست صفحه برای پرداخت هزینه ثبت نام انتخاب کنید . دقت کنید که این هزینه قابل عودت نیست بنابراین تنها در صورتی که از تصمیم خود برای ثبت نام در این آزمون مطمئن هستید هزینه را پرداخت کنید.

 

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

 

۶در این قسمت چند بند برای شما نمایش داده می شود که بعد از مطالعه کامل آن ها باید گزینه تایید - ادامه گام بعدی را فعال کنید.

 

 ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

 

۷نهایتا باید شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را در قسمت مربوطه وارد کرده و به منظور تکمیل فرم و بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده گزینه ورود را انتخاب کنید.

 

 زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403

 

نکته بسیار مهم آن است که در ارسال عکس بسیار دقت کنید و عکس مخدوش یا اشتباه ارسال نکنید. همچنین پس از پایان مراحل ثبت نام یک کد پیگیری از طرف سامانه صادر می شود که حتما آن را تا پایان مراحل آزمون نگهداری کنید زیرا برای دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج به آن احتیاج پیدا می کنید. همچنین به داوطلبان توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳  نسبت به آماده کردن مدارک مورد نیاز ثبت نام اقدام کنند.

 

دروس امتحانی آزمون اخذ پروانه مشاوره 1403

برای آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در سه حوزه مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی و مذهبی و مشاوره مددکاری اجتماعی به صورت جداگانه سوال طرح می شود و داوطلبان با توجه به رشته دانشگاهی خود یکی از این سه دسته از سوالات را به همراه سوالات عمومی پاسخ می دهند. همچنین ضروری است که داوطلبان با تهیه و مطالعه منابع آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده، برای هر یک از این دروس، احتمال موفقیت خود و کسب نتیجه مطلوب در این آزمون را افزایش دهند. در ادامه به صورت مجزا مواد آزمونی و ضرایب آن ها را بررسی می کنیم:

 

مواد آزمون عمومی مشاوره خانواده

 

تمام داوطلبان باید به این دروس عمومی پاسخ دهند و پاسخگویی به این مباحث برای تمام داوطلبان الزامی است.

 

مواد آزمون عمومی ضریب
احکام اسلام در امور خانواده 1
آشنایی با قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ و آیین‌نامه اجرایی آن و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده 1
آشنایی با مباحث پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با اولویت ناهنجاری‌های حوزه خانواده 1

 

مواد آزمون تخصصی مشاوره خانواده

دروس تخصصی براساس مدرک تحصیلی متقاضی به سه دسته تقسیم می شوند. داوطلبان باید با توجه به رشته تخصصی خود به یکی از این سه دسته سوالات پاسخ دهند:

 

۱رشته امتحانی مشاوره روان شناختی

 

مواد آزمون تخصصی ضریب
تشخیص و آسیب شناسی روانی 2
اصول و فنون مشاوره 2
مکاتب زوج درمانی و خانواده درمانی 2
آزمون های روانی و تشخیصی 2
اخلاق حرفه ای 2
روان شناسی رشد کودک و نوجوان 2

 

۲رشته امتحانی مشاوره حقوقی و مذهبی

 

مواد آزمون تخصصی ضریب
مبانی امنیتی خانواده 2
آیین دادرسی مدنی 2
قانون مدنی و سایر قوانین مربوط به امور خانواده و اطفال 2
( شرح لمعه ( مباحث مرتبط با خانواده 2
روان شناسی خانواده 2

 

۳رشته امتحانی خدمات مددکاری اجتماعی

 

مواد آزمون تخصصی ضریب
حقوق در مددکاری اجتماعی 2
منابع اجتماعی 2
مددکاری اجتماعی و مداخله در بحران خانواده 2
روش های مددکاری اجتماعی 2

 

هر ساله مباحث و ضرایب امتحانی مطابق آنچه که در جدول مشاهده می کنید می باشد. اما در صورتی که تغییری در دروس و مباحث آزمون یا ضرایب آن ها برای آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال ۱۴۰۳  انجام گرفت مقاله بروز رسانی می شود.

 

ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳

همانطور که گفتیم در راستای اجرای آیین نامه قانون حمایت از خانواده مصوب 1393 آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده برگزار می شود. در تمامی استان ها و شهرستان ها به مراکز مشاوره خانواده نیاز است. از آنجا که این پروانه قائم به شخص است و قابل انتقال به هیچکس نیست در صورت فوت، انصراف و یا سلب صلاحیت، پروانه باطل می شود.

 

هر ساله در دفترچه ای که از طرف قوه قضاییه منتشر می شود ظرفیت پذیرش تمام استان ها و شهرستان ها به همراه ظرفیت پذیرش آن ها درج می شود. اغلب این ظرفیت ها بسیار محدود هستند. از آنجایی که ظرفیت پذیرش با توجه به نیاز هر استان و شهرستان هر ساله تغییر می کند آمار دقیقی نمی توان برای آزمون سال ۱۴۰۳  ارائه کرد.

 

کسانی که مجوز تاسیس مرکز را دریافت می کنند تنها می توانند یک مرکز مشاوره تاسیس کنند و ایجاد موسسات و شعبات فرعی امکان پذیر نیست. همچنین هر مرکز باید دارای حداقل 3 مشاور در زمینه روانشناسی، مددکاری و حقوقی مذهبی که از مرکز مشاوران مجوز گرفته اند، باشد.

 

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که بعد از آنکه داوطلبان در آزمون کتبی پذیرفته شوند نوبت به مصاحبه علمی و بررسی سلامت روانی آن ها می رسد. بنابراین صرف قبولی در آزمون کتبی ملاک عمل نیست و باید در مصاحبه علمی و بررسی سلامت روانی هم پذیرفته شوند.

 

همچنین داوطلبان می توانند برای کسب اططلاعاتت بیشتر در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۳  در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1403 پاسخ دهند.