دینا / آزمون های حقوقی / قضاوت / دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات

دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه هر ساله دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات رو بر روی سایت خود منتشر نموده تا داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بتوانند بدون شرکت در آزمون نام نویسی خود را انجام دهند. بنابراین، داوطلبان جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۳ می توانند برای اطلاع از شرایط لازم نسبت به دانلود دفترچه جذب اختصاصی قضا اقدام کنند.

 

با توجه به پیشرفت جوامع و نیز جلوگیری از انتقام گیری های شخصی و نیز خشونت و آشوب در جامعه، ایجاد نهادی برای رفع اختلافات میان افراد و دفاع از حق علیه باطل احساس خواهد شد. به همین دلیل قوه قضاییه به عنوان نهادی برای حل مشکلات مربوط به درگیری های شخصی و اجتماعی تاسیس شد تا افراد بتوانند به راحتی مشکلات خود را با این نهاد در میان بگذارند و کدورت و دشمنی کمتر شود.

 

زمان ثبت نام آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳  اعلام نشده به محض اعلام، اطلاع رسانی خواهد شد و در دوره گذشته زمان ثبت نام آزمون تا 8 خرداد ماه تمدید شده بود.

 

بنابراین، به دلیل حساسیت شغل قضاوت، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در نظر دارد تا از طریق آزمون تصدی منصب قضا از میان دانش آموختگان رشته های دانشگاهی و حوزوی تعدادی را به عنوان قاضی استخدام نماید، اما برای فارغ التحصیلان رشته های حقوق و حوزوی ممتاز دانشگاه های برتر فرصتی را ایجاد نموده تا این افراد بتوانند بدون شرکت در آزمون قضاوت از طریق جذب اختصاصی قضات و حضور در جلسات مصاحبه در حرفه قضاوت مشغول به کار شوند. به همین منظور این متقاضیان لازم است برای اطلاع از شرایط ثبت نام جذب اختصاصی، نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳ اقدام نموده تا بتوانند در صورت واجد شرایط نام نویسی خود را در موعد مقرر انجام دهند.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه متصدی ثبت نام جذب اختصاصی قضات است و دفترچه ثبت نام این فرآیند از طریق همین سایت منتشر می شود. اطلاعیه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع فرآیند ثبت نام بر روی سایت قرار می گیرد. زمان شروع ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳  اعلام نشده به محض اعلام، اطلاع رسانی خواهد شد و زمان ثبت نام در دوره گذشته در قالب اطلاعیه ای از 20 تا 31 اردیبهشت ماه 1403 مشخص شده بود.

 

زمان ثبت نام جذب اختصاصی قضات  در دوره گذشته از 20 تا 31 اردیبهشت ماه بوده و تمدید مهلت تا 8 خرداد از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مشخص شده بود و داوطلبان می توانستند در این زمان تعیین شده به سایت قوه قضاییه مراجعه نمایند و با وارد نمودن اطلاعات لازم ثبت نام خود را انجام دهند. همچنین، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون قضات همزمان با مهلت ثبت نام جذب اختصاصی قضاوت یا یک روز قبل از ثبت نام بر روی سایت qazahrm.eadl.ir فعال می شود.

 

برای دانلود دفترچه جذب اختصاصی قضات دوره گذشته کلیک کنید.

 

داوطلبان محترم در صورتی که می خواهند از شرایط ثبت نام آزمون قضاوت مطلع شوند، می توانند به مراجعه به لینک زیر مقاله مربوط به شرایط ثبت نام آزمون قضا را مطالعه نمایند.

قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1403

در دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات تمام اطلاعاتی که لازم است داوطلبان قبل از ثبت نام از آن ها مطلع شوند درج شده و همزمان با شروع ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. این دفترچه از چند قسمت مختلف تشکیل شده است که در ادامه به بیان هر بخش به طور جداگانه می پردازیم. (به محض انتشار دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی ۱۴۰۳  این مقاله را به روزرسانی خواهیم کرد.)

 

بخش اول: محدودیت پذیرش بانوان

 

در این بخش به استان هایی که برای پذیرش بانوان با محدودیت مواجه هستند و یا فاقد ظرفیت پذیرش برای بانوان هستند مشخص شده است.

 

بخش دوم: پذیرش ویژه استان تهران

 

این قسمت به شرایط ویژه داوطلبان تهرانی به منظور تکمیل کادر قضایی تهران پرداخته شده است و تنها به داوطلبانی اختصاص دارد که بومی تهران هستند.

 

بخش سوم: شرایط ثبت نام

 

شرایط عمومی ثبت نام و شرایط اختصاصی که داوطلبان دانشگاهی و حوزوی باید داشته باشند در این قسمت به طور کامل بیان شده است.

 

بخش چهارم: مصاحبه تشخیصی

 

در مصاحبه تشخیصی که مختص عده خاصی از داوطلبان است سوابق تحصیلی و علمی داوطلبان چک می شود که در این بخش از دفترچه توضیحات کاملی در خصوص آن صورت گرفته است.

 

بخش پنجم: زمان و مکان مصاحبه علمی

 

مکان دقیق برگزاری مصاحبه علمی و نحوه اطلاع رسانی زمان این مصاحبه به داوطلبان در این بخش مشخص شده است.

 

بخش ششم: مواد امتحانی مصاحبه علمی

 

در این قسمت دروسی که در روز مصاحبه علمی مورد پرسش واقع می شود به تفکیک داوطلبان دانشگاهی و حوزوی بیان شده است.

 

بخش هفتم : مدارک لازم برای ثبت نام جذب اختصاصی قضات و تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی

 

و در آخرین بخش این دفترچه مدارکی که لازم است داوطلبان در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند مشخص شده است.

 

تا به اینجا در مورد دفترچه ثبت نام و نحوه دریافت این دفترچه نکات لازم را بیان کردیم، اما اگر خواهان شرکت در آزمون قضاوت می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص مقاله ذیل را مطالعه کنید.

شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳

یکی از نکات بسیار مهمی که در دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات درج می شود، شرایط ثبت نام جذب اختصاصی است. برای هر گزینشی شرایطی وجود دارد که علاقه مندان پیش از اقدام برای ثبت نام باید از آن ها مطلع شوند. داوطلبان برای ثبت نام جذب اختصاصی قضاوت باید تمام شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام را داشته باشند. در ادامه این دو دسته از شرایط را به طور مجزا بیان می کنیم.

 

شرایط عمومی ثبت نام در جذب اختصاصی داوطلبان منصب قضا

 

تابعیت ایرانی

 

اعتقاد و التزام به دین اسلام

 

ایمان و عدالت، حسن شهرت، اخلاق و امانت داری داشته باشد.

 

طهارت مولد

 

سلامت جسمی و روانی برای انجام کار قضایی داشته باشد.

 

سابقه محکومیت کیفری موثر نداشته باشد.

 

اعتیاد به دخانیات، موادمخدر و روانگردان نداشته باشد.

 

در روز ثبت نام حداقل 22 و حداکثر 36 سال تمام داشته باشد.

 

تبصره : در صورتی که داوطلب گواهی مربوط به تاییدیه معتبر مخصوص به حداکثر سن را در قالب موارد زیر ارائه دهد، به سن متقاضی اضافه خواهد شد (لازم به ذکر است که داوطلبان تنها می توانند یکی از موارد زیر را انتخاب نمایند و مدت اضافه شده به حداکثر سن 4 سال می باشد).

 

ایثارگران و خانواده آنان به مدت دو سال

 

داوطلبان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد یا سطح سه، به مدت دو سال

 

داوطلبان دانشجو یا دانش‌آموخته مقطع دکتری تخصصی یا سطح چهار به مدت چهار سال

 

در گروه های هواداری غیرقانونی یا مخالف اسلام وابستگی، عضویت، سابقه فعالیت یا هواداری نداشته باشد مگر آنکه توبه او محرز شود.

 

التزام به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه

 

کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی یا معافیت دائم داشته باشد.

 

مدرک کارشناسی حقوق، کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق، کارشناسی فقه و حقوق، کارشناسی ارشد معارف و حقوق در تمام گرایش ها، کارشناسی ارشد پیوسته الهیات معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر مورد پذیرش است.

 

داوطلبان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون قضاوت و علی الخصوص زمان برگزاری آن به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان منصب قضا

 

در فرایند جذب اختصاصی هر دو دسته داوطلبان حوزوی و دانشگاهی واجد شرایط می توانند به سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضا مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را انجام دهند . شرایط لازم برای اقدام به ثبت نام برای جذب اختصاصی به شرح زیر هستند:

 

الف) داوطلبان دانشگاهی: کسانی که در یکی از دانشگاه های زیر تحصیل کرده و معدل لازم را کسب کرده باشند می توانند بدون نیاز به گزینش در آزمون کتبی در مصاحبه علمی ثبت نام کنند.

 

دانشگاه های گروه اول: دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه مفید قم+ فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق از این دانشگاه ها با کسب حداقل معدل 16

 

دانشگاه های گروه دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه کاشان، دانشگاه تبریز، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه قم+ فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با کسب حداقل معدل 17

 

کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق در هر گرایشی با حداقل معدل 16 از هر کدام از دانشگاه های گروه اول باشند.

 

کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق و معارف اسلامی با حداقل معدل 16 از هر کدام از دانشگاه های گروه اول و حداقل معدل 17 از دانشگاه های گروه دوم باشند.

 

کسانی که دارای مدرک کارشناسی حقوق که در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته هر یک از گرایش ها از دانشگاه های گروه دوم و با داشتن حداقل معدل 17 فارغ التحصیل شده باشند.

 

دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در هر یک از رشته های حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، به شرطی که مدرک کارشناسی این داوطلبان هم در یکی از رشته های نام برده باشد.

 

کسانی که رتبه یک تا ده آزمون های وکالت کانون های استانی باشند.

 

کسانی که رتبه یک تا پنجاه آزمون های وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه و آزمون وکالت کانون وکلا مرکز باشند.

 

وکلای کانون وکلا دادگستری یا مرکز وکلا قوه قضاییه که پنج سال سابقه کار متوالی و موثر با تایید کانون یا مرکز وکلا داشته باشند.

 

ب ) داوطلبان حوزوی: کسانی که هم دارای مدرک دانشگاهی و هم دارای مدرک حوزوی یا دارای مدرک حوزوی به شرح زیر باشند:

 

دارای مدرک سطح دو حوزوی و مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل 16 باشند.

 

دارای مدرک سطح دو حوزوی در گرایش حقوق و قضاء اسلامی با حداقل معدل 16 باشند.

 

دارای مدرک سطح سه یا سطح چهار در گرایش های فقه و اصول یا حقوق و قضاء اسلامی باشند.

 

در صورتی که شما تمام این شرایط را داشته باشید می توانید در سامانه برای جذب اختصاصی ثبت نام کنید و بدون شرکت در آزمون کتبی مستقیما وارد مرحله مصاحبه علمی شوید. اما اگر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید اما واجد این شرایط نیستید کار شما کمی سخت تر می شود و باید ابتدا در آزمونی به نام آزمون قضاوت پذیرفته شوید. برای مشاهده دفترچه و اطلاع از شرایط، نحوه ثبت نام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت در این آزمون می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1403 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات پاسخ دهند.