دینا / آزمون های حقوقی / قضاوت / دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت

دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳ می بایست برای اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز برای تکمیل فرم ثبت نام نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا اقدام نموده تا بتوانند در صورت واجد شرایط، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. دفترچه ثبت نام قضاوت  بر روی سایت جهاد دانشگاهی منتشر شد. 

 

یکی از مهم ترین مشاغل موجود در اجتماع شغل قضاوت می باشد. به همین دلیل افرادی که برای این سمت انتخاب می شوند باید از مهارت های مختلفی بهره مند باشند تا بتوانند مسئولیت داوری و قضاوت را به درستی انجام دهند. برای انتخاب افراد شایسته برای شغل قضاوت هر ساله قوه قضاییه آزمونی را تحت عنوان آزمون جذب عمومی و اختصاصی قضاوت برگزار می کند تا داوطلبان بتوانند پس از گذراندن تمامی مراحل مربوط به این آزمون و قبولی نهایی در این سمت مشغول به خدمت شوند.

 

البته لازم است که برای شرکت در آزمون تصدی منصب قضا داوطلبان از شرایط خاصی برخوردار باشند تا بتوانند با همراه داشتن مدارک موردنیاز جهت ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. بنابراین، تمامی شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام در آزمون قضاوت 1403 در دفترچه ثبت نام تصدی منصب قضا ارائه شده تا متقاضیان بتوانند با دانلود این دفترچه از شرایط و مدارک ذکر شده مطلع شوند.

 

دفترچه ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا ۱۴۰۳ منتشر نشده است و به محض اعلام، اطلاع رسانی می گردد.

 

علاوه بر این، در این دفترچه تمام اطلاعات مربوط به شرایط و نحوه ثبت نام، ظرفیت پذیرش، زمان برگزاری آزمون و ... درج می شود. لذا، چنانچه علاقه مند به شرکت در آزمون قضاوت هستید، بهتر است قبل از ثبت نام دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله به بررسی مفاد دفترچه آزمون قضاوت 1403 و لینک دانلود دفترچه ثبت نام تصدی منصب قضا پرداخته شده است.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد برای ثبت نام در آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۳  یا همان آزمون قضاوت لازم است که هر یک از داوطلبان نخست دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون را مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط برای ثبت نام اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اطلاعیه ثبت نام آزمون قضاوت معمولا هر ساله همزمان با شروع زمان ثبت نام آزمون قضاوت یا چند روز قبل ار آغاز ثبت نام از سوی مرکز آزمون های جهاد دانشگاهی منتشر می شود.

 

با توجه به انتشار اطلاعیه ای از سوی مرکز آزمون های جهاد دانشگاهی و آموزش کشور و سامانه جذب منابع انسانی قوه قضاییه، زمان ثبت نام آزمون قضاوت 1403 اعلام نشده، به محض اعلام، اطلاع رسانی خواهند شد و زمان ثبت نام در دوره گذشته از 29 فروردین تا 15 اردیبهشت بوده است و داوطلبان می توانند در بازه زمانی ثبت نام در دوره گذشته منتظر آغاز ثبت نام آزمون 1403 باشند.

 

دفترچه ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا ۱۴۰۳ منتشر نشده است. 

 

داوطلبان بعد از مطالعه این راهنما و اطمینان از داشتن شرایط لازم می توانند در جذب عمومی آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳  ثبت نام کنند. متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون قضاوت سال 1403 می توانند با مطالعه مقاله زیر علاوه بر اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و برگزاری این آزمون از جزئیات شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام جذب عمومی آزمون قضاوت نیز مطلع شوند.

قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت 1403

در اطلاعیه ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳  تمام اطلاعاتی که لازم است داوطلبان قبل از ثبت نام از آن ها مطلع شوند مانند شرایط ثبت نام آزمون قضاوت در آن درج می شود و همزمان با شروع ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. این اطلاعیه از چند قسمت مختلف تشکیل شده است که در ادامه به بیان هر بخش به طور جداگانه می پردازیم.

 

بخش اول - شرایط عمومی متقاضیان آزمون قضاوت : در این قسمت شرایطی که داوطلبان باید برای ثبت نام در آزمون داشته باشند به طور کامل بیان شده است و لازم است تمام علاقه مندان قبل از اقدام برای ثبت نام این شرایط را احراز کنند.

 

بخش دوم - شرایط اختصاصی متقاضیان آزمون قضاوت : در این قسمت رشته های مورد پذیرش برای ثبت نام در آزمون قضاوت درج شده است و لازم به ذکر است که به غیر از این رشته ها، سایر رشته ها مورد پذیرش نیست.

 

بخش سوم - مدارک لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت : مدارکی که لازم است برای تکمیل ثبت نام بارگزاری شود و شرایطی که لازم است این مدارک داشته باشند در این بخش به طور مفصل توضیح داده شده است.

 

بخش چهارم - زمان ثبت نام و برگزاری آزمون قضاوت : این بخش به زمان و مهلت ثبت نام اختصاص یافته است و متقاضیان ثبت نام باید دقت کنند حتما در این بازه زمانی ثبت نام خود را انجام دهند.

 

بخش پنجم - مواد آزمون کتبی : در این قسمت به دروس امتحانی داوطلبان دانشگاهی و حوزوی به طور مجزا پرداخته شده است.

 

قوه قضاییه هر ساله از دو طریق برگزاری آزمون و فرآیند جذب اختصاصی عده ای را برای تصدی منصب قضا استخدام می کند. در فرآیند جذب اختصاصی 1403 از میان کسانی که در دانشگاه های معتبر و با کسب نمرات خوب فارغ التحصیل شده اند، عده ای را برای تصدی این منصب گزینش می کند و متقاضیان واجد شرایط بدون شرکت در آزمون کتبی قضاوت به مرحله مصاحبه علمی راه پیدا می کنند. توضیحات دفترچه ثبت نام این فرآیند در مقاله زیر آورده شده است.

شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳

مهم ترین بخش دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت 1403 بدون شک قسمت مربوط به شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت و پذیرش این آزمون می باشد. برای شرکت در هر آزمونی شرایطی وجود دارد که علاقه مندان پیش از اقدام برای ثبت نام باید از آن ها مطلع شوند. داوطلب شرکت در آزمون قضاوت ۱۴۰۳  باید شرایط زیر را داشته باشد :

 

تابعیت ایرانی

 

اعتقاد و التزام به دین اسلام

 

ایمان و عدالت، حسن شهرت، اخلاق و امانت داری داشته باشد.

 

طهارت مولد

 

سلامت جسمی و روانی برای انجام کار قضایی داشته باشد.

 

سابقه محکومیت کیفری موثر نداشته باشد.

 

اعتیاد به دخانیات، موادمخدر و روانگردان نداشته باشد.

 

در روز ثبت نام حداقل 22 و حداکثر 36 سال تمام داشته باشد.

 

تبصره: سن داوطلبانی که شامل سهمیه ایثارگر و نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند به مدت 2 سال اضافه خواهد شد. همچنین، برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری، سن ارفاقی 4 سال در نظر گرفته شده است ( لازم به ذکر است که متقاضیان آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا می بایست تنها یکی از موارد ذکر شده در تبصره را استفاده نمایند ).

 

در گروه های هواداری غیرقانونی یا مخالف اسلام وابستگی، عضویت، سابقه فعالیت یا هواداری نداشته باشد مگر آنکه توبه او محرز شود.

 

التزام به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه.

 

کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی یا معافیت دائم داشته باشد.

 

مدرک کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ کارشناس حقوق یا علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته معارف و حقوق در تمام گرایش ها، کارشناسی ارشد پیوسته الهیات معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر مورد پذیرش است.

تا اینجا تمام ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳  را توضیح دادیم. اما اگر می خواهید برای شرکت در این آزمون برنامه ریزی بهتری داشته باشید و در مورد منابع آزمون، ضرایب و سایر نکات مربوط به این آزمون اطلاعات کافی را به دست آورید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ذیل را مطالعه کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت 1403 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۳  پاسخ دهند.