دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / سایت فروش سهام عدالت

سایت سامانه فروش سهام عدالت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

با اجرای طرح آزاد سازی سهام عدالت  توسط دولت در اوایل سال 99 ، امکان فروش این سهام در بازار بورس و اوراق بهادار برای مشمولان آن فراهم گردید. تمامی افرادی که تمایل به فروش سهام عدالت خود دارند قبل از هر اقدامی بایست برای مدیریت سهام خود روش مستقیم را انتخاب و سپس با ثبت نام در سایت سجام و همچنین ثبت نام در یک کارگزاری کد بورسی خود را دریافت نمایند.

 

در اوایل سال 99 و زمانی که امکان آزادسازی سهام عدالت و نقل و انتقال این سهام در بازار بورس موجود بود، دو حق انتخاب توسط دولت در پیش روی سهامداران قرار گرفت. که در روش اول مشمولان سهام عدالت به اصطلاح روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب و بدون انجام هیچ اقدامی مانند سال های گذشته سود خود را از شرکت های سرمایه گذاری استانی دریافت می نمایند.

گزینه دومی که در پیش روی سهامداران قرار داده شد انتخاب روش مستقیم و مدیریت شخصی سهام عدالت توسط  سهامداران بود، با انتخاب این روش سهام از مدیریت دولتی آزاد شده و قابلیت فروش و انجام معامله در بازار بورس را پیدا نمود.

به منظور انتخاب روش مستقیم که درواقع قدم اول برای فروش سهام عدالت محسوب می شود، سایتی توسط دولت راه اندازی شد که سهامداران ملزم به مراجعه به آن و طی کردن مراحل آزادسازی بودند. در ادامه به ارائه توضیحات کاملی در رابطه با مراحل و سایت فروش سهام عدالت پرداخته شده است.

معرفی سایت سامانه فروش سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت که سهام خود را پس از اعلام آزادسازی سهام عدالت بر اساس مصوبه شورای عالی بورس انجام داده اند، پس از انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود می توانند با مراجعه به سایت بانکی که شماره شبای آن را در سامانه سهام عدالت ثبت نموده اند و یا دیگر سایت های بانکی و کارگزاری های رسمی تحت نظر شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش بخشی از سهام عدالت خود نمایند.

مشمولان سهام عدالت می توانند برای فروش سهام عدالت خود در سامانه بانک ها و یا کارگزاری های رسمی جهت ثبت سفارش فروش هر یک از سهم های سهام خود و یا درصدی از این سهام به صورت غیر حضوری اقدام نموده و به راحتی وجه حاصل از فروش سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

 

 

مراحل فروش سهام عدالت در سامانه های فروش

 سهامداران برای آنکه مجوز فروش سهام عدالت خود را پیدا کنند چند مرحله در پیش رو داشتند. در وهله اول می بایست از طریق  سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراحل آزادسازی سهام عدالت خود را تا انتها تکمیل می نمودند و روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب می کردند.

 

لازم به ذکر است که در حال حاضر با توجه با پایان یافتن مهلت آزاد ساری سهام عدالت این امکان از این سایت برداشته شده است.

 

از آنجایی که سهام عدالت همانطور که از نام آن پیداست یک سبد سهامی بوده که از سهام 60 کارخانه و شرکت دولتی تشکیل شده است، تنها مکانی که برای خرید و فروش آن می توان متصور شد، بازار سرمایه می باشد. بنابراین سهامداران متقاضی آزادسازی سهام عدالت، لازم است تا قبل از هر اقدامی یک کد بورسی برای فعالیت در این بازار دریافت نمایند.

سهامداران جهت دریافت کد بورسی پیش از هرچیزی باید در سامانه سجام که مانند یک بانک اطلاعاتی عمل می نماید ثبت نام کنند. آنان برای ثبت نام در سامانه سجام می بایست تمام اطلاعات شناسنامه ای، ارتباطی و بانکی خود را ارائه دهند.

در گام دوم می بایست از بین شرکت های کارگزاری موجود ابتدا مناسب ترین شرکت کارگزاری را انتخاب و سپس به سایت کارگزاری مورد نظر مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را که تقریبا شبیه به مراحل ثبت نام در سامانه سجام می باشد تا انتها تکمیل نمایند. کارگزاری ها مانند یک واسطه عمل نموده و فضایی را برای کاربران خود فراهم می نماید که بتوانند به نقل و انتقال سهم های مختلف به صورت آنلاین بپردازند.

 

راهنمای سایت سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت

پس از طی نمودن مراحل ذکر شده در قدم آخر لازم است تا سرمایه گذاران احراز هویت سامانه سجام و کارگزاری که در آن ثبت نام به عمل آورده اند را انجام دهند. احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و به صورت غیر حضوری صورت خواهد گرفت که برای انجام آن لازم است مدارکی را برای احراز هویت همراه خود داشته باشند. با استفاده از گذراندن مراحل زیر می توان لیست تمامی دفاتر خدمات پیشخوانی را که امکان انجام احراز هویت در آن ها وجود دارد به همراه آدرس و شماره تلفن آن ها دریافت نمود.

 

1- سهامداران عبارت سامانه سجام یا آدرس sejam.ir را در مرورگر خود جستجو نموده و وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شوند.

 

 

2- پس از ورود به صفحه اصلی گزینه لیست مراکز احراز هویت را که در یک کادر سبز رنگ قرار گرفته است از بین گزینه ها انتخاب نمایند.

 

 

3- در این مرحله یک صفحه برای آنان به نمایش در می آید که پس از انتخاب استان، شهر و نوع دفتر مورد نظر می توانند لیست مراکز احراز هویت را به همراه آدرس و شماره تلفن آن مشاهده نمایند.

 

 

مراحل بعدی برای فروش سهام عدالت در سامانه های فروش

پس از انجام کامل مراحل احراز هویت سجام یک کد بورسی برای فعالیت در بازار سرمایه به سهامداران تعلق می گیرد که با استفاده از آن می توانند در صفحه شخصی خود در کارگزاری به خرید و فروش سهام در این بازار بپردازند. شرکت های کارگزاری بسیار متعددی در بازار سرمایه مشغول فعالیت هستند که از نظر میزان و کیفیت ارائه خدمات با یکدیگر متفاوت هستند.

از جمله ویژگی هایی که برای یک کارگزاری خوب می توان گفت این است که کاملا در دسترس بوده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد. در ادامه لیست چند مورد از کارگزاری های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهیم تا بتوانند با بررسی و مقایسه نحوه خدمات دهی هر کدام یکی از آن ها را برای ثبت نام انتخاب نمایند.

 

نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس
آگاه 10693 بانک پاسارگاد 10654
آبان 10645 بانک تجارت 10656
مفید 10703 بانک آینده 10663
فارابی ( عمران ) 10734 بانک سامان 10710
مبین سرمایه 10705 بانک ملت 10629

 

در حال حاضر امکان احراز هویت سامانه سجام به صورت الکترونیکی و از طریق همین سامانه توسط دولت فراهم شده است. این مسئله فواید زیادی برای کاربران دارد از جمله این است که از اتلاف وقت آن ها در صف انتظار دفاتر پیشخوان خدمات دولت جلوگیری می شود، اما برای احراز هویت برخی کارگزاری ها همچنان مراجعه حضوری  به دفاتر کارگزاری ها الزامی می باشد. در مقاله زیر مراحل و نحوه احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام به طور کامل توضیح داده شده است .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت فروش سهام عدالت در کانال سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت فروش سهام عدالت پاسخ دهند .