دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / سامانه استعلام ممنوع الخروجی exitban.ssaa.ir

استعلام ممنوع الخروجی

   

عناوین اصلی این مقاله




   

مقالات مرتبط



ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

استعلام ممنوع الخروجی به دو روش حضوری از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +10 یا اداره گذرنامه، و به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. برای استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی به صورت اینترنتی می توان از طریق سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی، سامانه ثبت من، سامانه ثنا و برنامه پلیس من اقدام نمود.

 

خروج از مرز های یک کشور و ورود به کشور دیگر نیازمند داشتن شرایط و مدارک به خصوصی است. یکی از این مدارک گذرنامه است. در برخی از موارد افراد به دلایلی من جمله داشتن محکومیت های کیفری یا مالی، اجازه خروج از کشور را ندارند یا به اصطلاح ممنوع الخروج می شوند.

 

اما گاهی پیش می آید افراد از ممنوع الخروجی خود اطلاع نداشته، و در هنگامی که برای خروج از کشور به فرودگاه مراجعه می کنند، متوجه این ممنوعیت خود می شوند. لذا برای رفع این مشکلات سایت هایی برای استعلام ممنوع الخروجی طراحی شد.

 

در همین راستا در این مقاله به توضیحات کاملی در خصوص ممنوع الخروجی، سامانه و نحوه استعلام ممنوع الخروجی، استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی، استعلام از مالیات، ناجا، قوه قضاییه و استعلام ممنوع الخروجی کیفری، استعلام از سامانه ثبت و سامانه ثنا، استعلام با پیامک، استعلام از طریق اداره گذرنامه و فرودگاه امام، استعلام از طریق برنامه پلیس من، از طریق تلفن و در اخر اسنعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه و استعلام ممنوع الخروجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهیم پرداخت.

ممنوع الخروجی چیست ؟

در پاسخ به پرسش ممنوع الخروجی چیست ؟ باید گفت ممنوع الخروجی وضعیتی حقوقی است که فرد به دلایل مختلف نمی تواند از مرزهای یک کشور خارج شود. در حقیقت ممنوع الخروجی تضمینی است که قانونگذار برای جلوگیری از فرار متهمان، در موارد کیفری و بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و در موارد حقوقی، برای الزام فرد به انجام تعهد خود بر اساس قوانین مدنی و ثبتی در نظر گرفته است و یا گاهی ممنوع الخروجی در اثر قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر می شود. به طور کلی در موارد زیر طبق قانون می توان مانع از خروج افراد از کشور شد :

 

1اشخاصی که به موجب رای دادگاه و یا صدور اجرائیه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدهکار شناخته می شوند.

2 کسانی که به دلیل فرار مالیاتی بدهکار محسوب می شوند و مقررات ممنوع الخروجی مالیاتی در مورد آن ها اعمال می شود.

3 کسانی که برای دریافت گذرنامه به اجازه همسر یا پدر خود وابسته اند.

4 کسانی که سفر آن ها به خارج مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و یک ابلاغیه کتبی در این خصوص دریافت کرده اند.

5 کسانی که سابقه سرقت، تکدی گری، کلاهبرداری و مزاحمت در خارج از کشور را داشته اند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از جمله اقدامات مهم پیش از خروج از کشور می باشد. در همین راستا افراد باید از وضعیت ممنوع الخروجی خود اطلاع پیدا کرده و در صورتی که مورد به اشتباه ثبت شده باشد اقدام به ثبت اعتراض نمایند. برای استعلام ممنوع الخروجی افراد می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +10 اقدام کرده و استعلام خود را دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با استعلام و اعتراض به ممنوع الخروجی مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

سامانه اینترنتی استعلام ممنوع الخروجی چیست

در گذشته مسافرانی که قصد خروج از کشور را داشتند، بعد از پرداخت عوارض خروج از کشور، برای اینکه بدانند ممنوع الخروج هستند یا نه تنها دو راه داشتند. یا به صورت حضوری باید به اداره گذرنامه می رفتند و یا با تلفن به این اداره، وضعیت خود را استعلام می کردند. ممکن است این سوال مطرح شود که سامانه اینترنتی استعلام ممنوع الخروجی چیست؟ در ادامه به بررسی و شرح آن می پردازیم :

 

سامانه ممنوع الخروجی دوایر ثبتی : سایت my.ssaa.ir​ صرفا راجع به ممنوع الخروجی ها و رفع ممنوع الخروجی های مربوط به پرونده های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

 

اپلیکیشن پلیس من : امکان استعلام ممنوع الخروجی با استفاده از اپلیکیشن پلیس من برای شهروندان ایجاد شده است.

 

سامانه ممنوع الخروجی مالیاتی : با استفاده از سامانه مالیات من به نشانی my.tax.gov.ir می توان از وضعیت ممنوع الخروجی خود در رابطه با بدهی های مالیاتی، استعلام گرفت.

 

افراد برای اطلاع از علت اصلی ممنوع الخروجی خود به صورت اینترنتی باید به صورت مستقیم اقدام به اخذ استعلام از تک تک سامانه های مربوطه نمایند تا علت اصلی ممنوع الخروجی آنها نمشخص شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با یکی از علل رایج ممنوع الخروجی مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

استعلام ممنوع الخروجی

افراد به دلایلی مختلفی از جمله بدهی مالیاتی و داشتن محکومیت های مالی، سربازان مشمول غایب، که وثیقه معتبر ارائه نداده باشند و سربازان فراری اجازه خروج از کشور را ندارند. به همین دلیل بهترین روش برای اطلاع از ممنوع الخروج بودن یا نبود افراد استعلام ممنوع الخروجی است. برای دریافت استعلام ممنوع الخروجی راه های مختلفی وجود دارد. 

 

برای دریافت استعلام ممنوع الخروجی باید اطلاعات هویتی افراد از جمله کد ملی، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات شناسنامه ای ایشان در اختیار اداره گذرنامه گذاشته شود تا استعلام دریافت شود. یکی از روش های استعلام این است که افراد به صورت حضوری به پلیس گذرنامه مراجعه نمایند.

 

استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی از روش های گوناگونی امکان پذیر است، در گذشته استعلام اینترنتی تنها از طریق سامانه exitban.ssaa.ir ممکن بود که اکنون در دسترس نمی باشد؛ ولی امروزه با استفاده از اپلیکیشن پلیس من، مراجعه به سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir ، استعلام از طریق سامانه ثنا و بررسی روند پرونده، استعلام از طریق سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی از جمله روش های استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی می باشد. 

 

 همانطور که گفتیم استعلام ممنوع الخروجی به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز امکان پذیر است. در ادامه این مقاله راه های مختلف استعلام ممنوع الخروجی به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده است. پس از اطلاع از ممنوع الخروجی بهترین راه، اقدام درصدد رفع این ممنوع الخروجی است. برای اشنایی بیشتر مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

سالیان اخیر با استفاده از سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir افراد می توانستند تنها با وارد کردن کد ملی و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وضعیت ممنوع الخروجی خود از کشور در رابطه با پرونده هایی که در دوایر اجرای ثبت در جریان است، مطلع شوند. اما اکنون این سامانه در دسترس نبوده و متقاضیان می توانند از طریق سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir اقدام به استعلام ممنوع الخروجی نمایند.

 

برای استعلام ممنوع الخروجی شخص ابتدا به سامانه مذکور مراجعه کرده، سپس کد ملی و دیگر اطلاعات خود را وارد نموده و از این طریق می تواند به صورت رایگان و تنها با استفاده از کد ملی، از وضعیت ممنوع الخروجی خود اطلاع حاصل کند. برای این امر شخص در گام اول وارد سایت ثبت من به نشانی my.ssaa.ir شده و گزینه اجرای اسناد رسمی را انتخاب نماید.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

سپس در گام بعدی شخص باید گزینه استعلام ممنوع الخروجی را انتخاب کند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

و در نهایت با تکمیل مشخصات خود و درج کدملی گزینه بررسی را کلیک کند تا استعلام برایش نمایش داده شود.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

برای استعلام ممنوع الخروجی در رابطه با بدهی های مالیاتی می توان به سایت my.tax.gov.ir مراجعه کرده و در مورد ممنوع الخروجی در سایر موارد می توان از طریق اپلیکیشن پلیس استعلام گرفت. در ادامه برای آشنایی بیشتر در رابطه با ممنوع الخروج کردن زوجه به عنوان یکی از دلایل ممنوع الخروجی، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

سامانه ممنوع الخروجی اداره مالیات

مودیان مالیاتی که میزان بدهی قطعی آن ها از 500 میلیون تومان بیشتر است، ممنوع الخروج می شوند. سامانه مالیات من، که زیر مجموعه سایت های سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir است، امکان این را فراهم کرده است که شهروندان با استفاده از سامانه ممنوع الخروجی اداره مالیات بتوانند از ممنوع الخروجی خود در رابطه با پرونده های مالیاتی، استعلام بگیرند. شهروندان می توانند با ثبت نام در این سامانه، از وضعیت ممنوع الخروجی خود، در رابطه با پرونده های مالیاتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری استعلام بگیرند.

 

اشخاص برای دریافت استعلام ممنوع الخروجی ابتدا وارد سامانه my.tax.gov.ir شده و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور گزینه ورود را انتخاب نمایند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا با پیامک

 

پس از ورود صفحه ای مانند تصویر زیر نمایان می شوند، در این مرحله باید بر روی گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک نمایند.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

پس از کلیک بر روزی گزینه استعلام ممنوع الخروجی نتیجه استعلام برای افراد نمایان خواهد شد.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

اشخاص می توانند با استفاده از سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir علاوه بر پیگیری بدهی های مالیاتی و پرداخت قبوض مالیات، از وضعیت ممنوع الخروجی مالیاتی خود استعلام بگیرند. در ادامه مطالعه مقاله زیر  در رابطه با قرار ممنوعیت خروج از کشور به علاقه مندان توصیه می گردد.

 

سامانه استعلام ممنوع الخروجی ناجا

علاوه بر سامانه استعلام ممنوع الخروجی my.ssaa.ir، امکان پیگیری وضعیت ممنوعیت خروج از کشور از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی ناجا امکان پذیر است. برای دسترسی به این سامانه متقاضیان باید اپلیکیشن پلیس من را دانلود نمایند که یکی از خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می دهد، استعلام ممنوع الخروجی است.

 

با دانلود و نصب این برنامه، افراد باید با شماره تلفن همراه به نام خود وارد برنامه شودف در ابتدای صفحه با صفحه ای مطابق تصویر زیرو روبرو می شوند که باید گزینه پلیس مهاجرت و گذرنامه را انتخاب نمایند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

سپس در گام بعدی مطابق تصویر از گزینه استعلام وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه استفاده نمایند. 

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

در مرحله بعدی شخص با پرداخت مبلغ 6200 تومان می تواند نتیجه استعلام خود را مشاهده کنند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

هزینه استفاده از استعلام ممنوع الخروجی ناجا در برنامه پلیس من و سایر اپلیکیشن ها 6200 تومان است. در صورتی که افراد از این طریق موفق به دریافت استعلام ممنوع الخروجی خود نشدند، می توانند به اداره گذرنامه مراجعه نموده و درخواست استعلام ممنوع الخروجی بدهند.

 

استعلام ممنوع الخروجی کیفری

اگر مقامات قضایی تشخیص دهند سفر فرد به خارج از کشور، مخالف مصالح جمهوری اسلامی است، فرد را ممنوع ‌الخروج می‌کنند که بیشتر برای افراد مشهور اتفاق می‌افتد. منظور از ممنوع الخروجی کیفری، نوعی از ممنوع الخروجی است که در جریان پرونده های کیفری به وجود می آید. از جمله موارد کیفری که منجر به صدور حکم ممنوع الخروجی می شود، حکم محکومیت مالی مثلا بر اثر چک برگشتی و یا همان چک بلامحل می باشد.

 

لازم به ذکر است افرادی که سابقه سرقت، کلاهبرداری، تکدی گری و غیره را در خارج از کشور داشته باشند نمی‌ توانند از کشور خارج شوند و ممنوع‌ الخروج می شوند. استعلام ممنوع الخروجی کیفری از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی my.ssaa.ir امکان پذیر نمی باشد و سامانه مذکور تنها برای پرونده هایی است که در دوایر اجرای ثبت قابل رسیدگی هستند مانند رسیدگی به پرونده اجرای مهریه می باشد. 

 

راه حل برای استعلام ممنوع الخروجی کیفری از طریق اپلیکیشن پلیس من یا سامانه های مختلف است. به هنگامی که شخصی به موجب یک پرونده کیفری ممنوع الخروج شده باشد، این موضوع باید در دادنامه صادره از دادگاه و همچنین پرونده شخص محکوم علیه منعکس باشد. لذا یکی از بهترین راه های استعلام ممنوع الخروجی کیفری افراد بررسی پرونده و دادنامه های صادر شده است. 

 

برای بررسی پرونده و دادنامه محکومیت صادر شده از دادگاه، باید از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی Adiran.ir اقدام نمود. شخص با ورود به سامانه و انتخاب گزینه اطلاع رسانی پرونده و یا سامانه ابلاغ الکترونیک و ورود به این قسمت از سایت می تواند پرونده خود را پیگیری نماید. همچنین یکی دیگر از علل ممنوع الخروجی محکومیت های ملی است که در تیتر های آتی به آن پرداخته ایم. راهنمای تصویری بررسی پرونده قضایی در این قسمت ارائه شده است:

 

برایی پیگیری روند پرونده افراد ابتدا وارد سامانه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir می شوند و در سامانه گزینه اطلاع رسانی پرونده را انتخاب نمایند:

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

سپس در این مرحله گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی را انتخاب نمایند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

در گام بعدی شخص باید اطلاعات کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از وارد کردن کد ملی و رمز شخصی یک رمز موقت بر روی تلفن همراه شخص پیامک می شود که باید در این قسمت وارد نماید.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا با پیامک

 

در گام بعدی صفحه ای مطابق تصویر نمایان می شود که شخص با انتخاب تاریخ و زمان و تیک زدن هر دو گزینه پرونده های مختومه شده و نشده می توانند پرونده خود را انتخاب نموده و روند آن را مطالعه کنند.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

همچنین علاوه بر موارد نامبرده برای استعلام ممنوع الخروجی کیفری افراد می توانند به صورت حضوری به ادارات گذرنامه و یا شعب رسیدگی کننده به پرونده کیفری خود مراجعه نموده و در خواست استعلام نمایند. در ادامه برای اشنایی بیشتر با ممنوع الخروجی متهم از کشور مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

ممنوع الخروجی سامانه ثبت

 در مواردی همچون بدهی های بانکی، مشکلات مربوط به چک و یا عدم پرداخت مهریه سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور حکم ممنوع الخروجی می نماید. استعلام ممنوع الخروجی سامانه ثبت از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir امکان پذیر است که با استفاده از این سامانه افراد می توانند از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود در ارتباط با پرونده های ثبتی اطمینان حاصل نمایند. سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی my.ssaa.ir صرفا مربوط به پرونده های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان اسناد و املاک کشور است.

 

منظور از پرونده های دوایر اجرای ثبت، عموما پرونده های مطالبات مالی است که خواهان برای مطالبه مال خود اقدام به درخواست صدور اجرائیه با هدف توقیف اموال محکوم علیه می نماید. از جمله پرونده های مالی رایج اجرای ثبت پرونده های مربوط به، به اجرا گذاشتن مهریه و درخواست صدور اجرائیه برای چک و... می باشد.

 

افراد برای استعلام ممنوع الخروجی باید از سامانه ثبت من اقدام کرده و وارد سامانه my.ssaa.ir بشوند تا صفحه ای مانند تصویر زیر نمایان شود. سپس بر روی گزینه اجرای اسناد رسمی کلیک نمایند.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

افراد در گام بعدی بر روی گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک کنند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از انتخاب گزینه استعلام ممنوع الخروجی صفجه ماننده تصویر زیر نمایان می شود که افراد باید در کادر های مشخص شده اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و بر روی دکمه استعلام کلیک نمایند تا نتیجه نهایی را رویت کنند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه در صورتی که ماده مرتبط با ممنوع الخروجی در برنامه هفتم توسعه نهایی شود، نیروی انتظامی مکلف می شود ممنوع الخروجی افراد را در همان لحظه و از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه به افراد اعلام نماید.

 

از آنجا که مراجع متعددی نظیر محاکم دادگستری، اجرائیه های ثبت و مالیات اقدام به ممنوع الخروجی می کنند و سامانه های که در حال حاضر اقدام به استعلام ممنوع الخروجی می کنند، ممکن است صرفا از یکی از پایگاه ها استعلام ممنوع الخروجی را بگیرند، برای رفع این مشکل تمام داده های مرتبط با ممنوع الخروجی به نیروی انتظامی منتقل خواهد شد. 

 

استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا

تا کنون استعلام ممنوع الخروجی از اداره مالیات و قوه قضائیه شرح داده شد اکنون نوبت به برسی استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا می باشد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم یکی از دلایل ممنوع الخروجی افراد داشتن پرونده های کیفری و یا محکومیت مالی می باشد. 

 

برای استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا بهترین راه این است که افراد با مراجعه به سامانه عدل ایران به نشانی adliran.ir و ورود از قسمت خدمات قضایی من، استعلام سوابق محکومیت های مالی خود را دریافت کنند. و در صورت وجود پرونده محکومیت به شعبه دادگاه مربوطه مراجعه و درصدد رفع ممنوع الخروجی برآیند.

 

برای استعلام آنلاین محکومیت های مالی اشخاص ابتدا وارد سامانه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir شده و بر روی گزینه خدمات قضایی من در بالای صفحه کلیک نمایند:

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

سپس در این مرحله کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و گزینه مرحله بعدی را انتخاب کنند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

سپس در این مرحله رمز موقت پیامک شده بر روی گوشی موبایل خود را وارد نموده و روی گزینه ورود کلیک کنند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از ورود به سامانه مطابق تصویر زیر گزینه استعلام محکومیت مالی را انتخاب کنند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا با پیامک

 

در گام بعدی افراد باید گزینه استعلام جدید را انتخاب کنند.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

پس از آن در گام بعدی افراد مطابق تصویر در کادر های مشخص شده اطلاعات خود شامل کد ملی و تلفن همراه را وارد نموده و گزینه ارسال لینک تاییدیه به شخص را انتخاب کنند.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

در این گام یک پیامک تاییدیه بر روی تلفن همراه شخص پیامک می شود که باید در کادر مشخص شده مطابق تصویر وارد نموده و گزینه ثبت کد تاییدیه و سپس مرحله بعدی را انتخاب نمایند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا با پیامک

 

در این گام شخص باید هزینه درخواست استعلام را از درگاه پرداخت بپردازد. به این منظور ابتدا عدد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه نمایش فهرست هزینه هارا انتخاب کند تا هزنیه نمایان شود و سپس دکمه پرداخت را کلیک کند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از پرداخت هزینه های مزبور نتیجه استعلام برای شخص نمایان می گردد.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

یکی دیگر از روش های استعلام ممنوع الخروجی از ثنا بررسی کردن ابلاغیه ها و دادنامه های اخیر شخص است. به این منظور افرادی که دارای پرونده حقوقی هستند پس از ورود به سامانه ثنا به نشانی Adliran.ir از قسمت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به رویت ابلاغیه خود بنمایند. در صورتی که ممنوع الخروجی باشند باید در حکم دادنامه به این امر اشاره شده باشد. برای اشنایی بیشتر از نحوه مشاهده دادنامه و ابلاغیه مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

 استعلام ممنوع الخروجی با پیامک 

ممنوع الخروجی یعنی عدم امکان خارج شدن شخص از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به صورت موقت یا دائم. ممنوع الخروجی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که شامل مشکلات مالیاتی، اختلافات زندگی مشترک، مسائل کیفری و … است. لازم به ذکر است مدت زمان ممنوع الخروج بودن هر شخص پس از هر حکم ممنوع الخروجی 6 ماه می باشد.

 

همانطور که پیش از این گفتیم استعلام ممنوع الخروجی یکی از موارد و نکات مهم قبل از خروج از کشور می باشد. افرادی که قصد خروج از کشور را دارند بهتر است قبل از خروج از کشور و هرگونه اقدام به تهیه بلیت و موارد مانند آن اقدام به استعلام نمایند. پیش از این نیز گفتیم که برای استعلام روش های حضوری و غیر حضوری وجود دارد. برای استعلام حضوری ممنوع الخروجی می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه شود که هزینه و زمان زیادی صرف می کند.

 

استعلام ممنوع الخروجی با پیامک یکی از دغدغه های امروزی افراد و متقاضیان استعلام می باشد. متاسفانه تا کنون سامانه پیامکی برای این امر راه اندازی نشده و امکان استعلام ممنوع الخروجی اشخاص از طریق پیامک فراهم نشده است. اما متقاضیان توجه داشته باشند که برای استعلام ممنوع الخروجی می توانند به صورت اینترنتی از سامانه های مختلف اقدام نمایند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه 

از مهمترین اقدامات افراد پیش از خروج از کشور استعلام ممنوع الخروجی می باشد. در همین راستان اکنون قصد داریم استعلام ممنوع الخروجی از اداره گذرنامه را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از روش های استعلام ممنوع الخروجی مراجعه حضوری به اداره گذر نامه و پلیس گذرنامه و همچنین از طریق مراجعه به دفاتر پلیس+10  می باشد. 

 

به این منظور افراد با در دست داشتن مدارک و مستندات هویتی خود به اداره گذرنامه شهر خود مراجعه نموده و درخواست استعلام ممنوع الخروجی را مطرح می نمایند. استعلام ممنوع الخروجی به صورت حضوری تا پیش از الکترونیکی شدن بیشتر امور  از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +10 انجام می شد که این روش امروزه هم کاربردی است اما مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی می باشد..

 

امروزه با گسترش دسترسی ها در فضای مجازی و راه اندازی سامانه های مختلف استعلام ممنوع الخروجی عموما به صورت اینترنتی انجام می گیرد. لازم به ذکر است که اداره گذرنامه نیز اقدام به راه اندازی سامانه خود نموده ولی تا کنون امکان استعلام ممنوع الخروجی در این سامانه فراهم نشده است.

 

استعلام ممنوع الخروجی از فرودگاه امام

استعلام ممنوع الخروجی به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است. برای استعلام به صورت حضوری افراد می توانند به اداره گذرنامه یا فرودگاه امام مراجعه نمایند. روش های استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی از طریق سایت های مختلف هم در متن مقاله مفصلا ارائه شده است.

 

همانطور که گفتیم استعلام ممنوع الخروجی از فرودگاه امام یکی از روش های استعلام ممنوع الخروجی به صورت حضوری می باشد. معمولا افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر هستند. افراد در این بازه می توانند استعلام ممنوع الخروجی خود را دریافت نمایند. فرد در صورتی که قصد خروج ازکشور نداشته باشد هم می تواند به صورت حضوری به فرودگاه امام مراجعه و درخواست استعلام بدهد.

 

به دلیل بعد مسافت فرودگاه اصولا این روش پیشنهاد نمی گردد چرا که در صورت ممنوع الخروج بودن فردی که در فرودگاه است و قصد خروج دارد، زمان زیادی از اون گرفته شده و بیهوده سپری می شود حال آن که می تواند این زمان را به اقدامات لازم جهت رفع ممنوع الخروجی اختصاص دهد.

 

 استعلام ممنوع الخروجی پلیس من

همانطور که پیش از این شاره شد برای استعلام ممنوع الخروجی می توان به صورت غیر حضوری نیز اقدام کرد. یکی از روش های استعلام ممنوع الخروجی به صورت غیر حضوری استعلام ممنوع الخروجی پلیس من می باشد. برای این افراد باید اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن پلیس من بر روی تلفن همراه اندروید خود نمایند.

 

پس از دانلود برنامه متقاضی باید شماره تلفن همراه به نام خود را وارد کرده و به صفحه ابتدایی برنامه برود. در ادامه گزینه پلیس مهاجرت و گذرنامه را مطابق تصاویر زیر اقدام نماید.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

سپس در گام بعدی از گزینه استعلام وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه اقدام نماید.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

فرد باید در گام بعدی اقدام به پرداخت هزینه 6200 تومان نموده و استعلام را دریافت نماید.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از پرداخت هزینه، نتیجه استعلام برای شخص قابل رویت خواهد بود. ممنوع الخروجی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما در برنامه پلیس من تفاوتی نمی کند با چه علتی است، ممنوع الخروج بودن یا نبودن فرد به صورت کلی قابل ویت است، در صورتی که شخص خواهان بررسی استعلام ممنوع الخروجی خود به صورت دقیق و باعلت آن می خواهد باید تک به تک از تمام سامانه ها اقدام به اخذ استعلام نماید.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از طریق تلفن

تا کنون روش های مختلف استعلام ممنع الخروجی به صورت اینترنتی و حضوری را بررسی نمودیم. و گفتیم یکی از بهترین روش های استعلام ممنوع الخروجی استفاده از برنامه پلیس من می باشد. اکنون به بررسی یکی دیگر از روش های استعلام می پردازیم. یکی دیگر از روش های استعلام ممنوع الخروجی، استعلام از طریق تلفن است. 

 

دریافت استعلام ممنوع الخروجی از طریق تلفن برای افرادی است که به هر علتی به روش های دیگر دسترسی ندارند . برای دریافت استعلام با تلفن افراد می توانند با شماره گیری تلفن اداره گذرنامه و یا فرودگاه امام و ارائه کلیه اطلاعات هویتی خود از جمله کد ملی و شماره شناسنامه اقدام به استعلام نمایند. 

 

لازم به ذکر است که استعلام تلفنی از طریق شماره گیری تلفن اداره گذرنامه یا فرودگاه امام از آخرین روش های پیشنهادی برای دریافت استعلام می باشد و افراد می توانند با دسترسی به سامانه های مختلف همانطور که بیان شد استعلام خود را دریافت نمایند. در ادامه برای آشنایی بیشتر مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

 

 استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه

قوه قضاییه یکی مهمترین ارگان هایی است که حکم ممنوع الخروجی افراد را صادر می کند. این ارگان از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و یا از طریق دادگستری می تواند این امر را انجام دهد. برای استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه افراد می توانند به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir همانطور که پیش از این اشاره کردیم اقدام به دریافت استعلام اینترنتی نمایند.

 

یکی دیگر از روش ها نیز بررسی کردن ابلاغیه ها، دادنامه ها و پرونده های حقوقی و کیفری شخص است. به این منظور اشخاص با ثبت نام و ورود به سامانه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی Adliran.ir، از گزینه سامانه اطلاع رسانی پرونده و همچنین سامانه ابلاغ الکترونیک می توانند جزئیات پرونده قضایی خود را بررسی نمایند. همچنین افراد برای دریافت استعلام می توانند با در دست داشتن مدارک هویتی خود به صورت حضوری به دوایر اجرای ثبت یا شعب دادگاه رسیدگی کننده به پرونده خود مراجعه نمایند. 

 

یکی از شایع ترین علل ممنوع الخروجی افراد از قوه قضائیه  مربوط به سوابق محکومیت های مالی شخص است. یکی دیگر از مهمترین علل نیز افراد زیر ۱۸ سال و زنان متاهل هستند که برای دریافت گذرنامه نیاز به اجازه همسر یا پدر خود دارند و اگر این مرحله از قانون را طی نکنند ممنوع ‌الخروج قضایی به حساب می‌ آیند. به همین علت می بایست پیش از اقدام به اخذ گذرنامه اجازه نامه رسمی تنظیم نمایند.

 

استعلام ممنوع الخروجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

استعلام ممنوع الخروجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز اهمیت زیادی دارد، و این افراد خواهان اطلاع از وضعیت خروج از کشور خود هستند چراکه در صورتی که وارد کشور شوند و مجدد بخواهند به محل اقامت خود بازگردند به مشکل بر نخوردند. برای دریافت استعلام ممنوع الخروجی ایرانیان مقیم خارج از کشور می توان به صورت اینترنتی اقدام نمود.

 

سامانه میخک یا همان سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی به نشانی mikhak.mfa.gov.ir در همین راستا امکاناتی را فراهم کرده است. متقاضیان اخذ استعلام در ابتدا باید با اطلاعات خود در این سامانه ثبت نام نموده و نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمایند.

 

برای درخواست استعلام ممنوع الخروجی از سامانه میخک ابتدا اشخاص وارد سامانه میخک به نشانی mikhak.mfa.gov.ir شده و بر روی گزینه پرسمان تردد کلیک نمایند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از کلیک بر روی گزینه پرسمان تردد پنجره ای نمایان می شود که شخص باید مجددا گزینه ورود به سامانه پرسمان تردد را انتخاب کند.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

در گام بعدی کد ملی و ایمیل خود را در کادر های مربوطه وارد نموده و عدد امنیتی را وارد نمایند سپس بر روی گزینه دریافت رمز عبور یکبار مصرف کلیک نمایند تا رمز به ایمیل وارد شده ارسال شود.

 

سایت استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

 

سپس شخص در این مرحله در کادر مشخص شده رمز ارسال شده به ایمیل را وارد نموده و عدد امنیتی را وارد نموده و گزینه ورود به سامانه با رمز یکبار مصرف را انتخاب کند.

 

 استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثنا با پیامک

 

در مرحله بعدی صفحه ای مانند تصویر نمایان می شود و شخص باید اطلاعات هویتی از جمله نام و نام خانوادگی شماره شناسنامه محل تولد و... را در کادر های مربوطه وارد نماید.

 

 استعلام ممنوع الخروجی

 

پس از تکمیل فرم مربوطه، نوبت به آپلود مدارک و مستندات هویتی شخص می رسد. در این قسمت شخص با آپلود مدارک در سامانه میخک و کلیک بر روی گزینه ثبت درخواست استعلام ممنوع الخروجی خود را ثبت می نماید.

 

استعلام ممنوع الخروجی از سایت ثنا

 

پس از ثبت درخواست یک کد رهگیری برای شخص صادر می شود که باید تا زمان دریافت استعلام ممنوع الخروجی نزد خود نگه دارد. در آخر نیز پس از گذشت مدتی نتیجه درخواست در سامانه میخک متقاضی قابل رویت خواهد بود. همچنین در ادامه برای آشنایی بیشتر با سامانه میخک و نحوه ثبت نام در این سامانه مطالعه مقاله زیر به علاقه مندان توصیه می گردد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه استعلام ممنوع الخروجی به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه استعلام ممنوع الخروجی پاسخ دهند.