دینا / کیفری / جعل / دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل

دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

در این مقاله به بررسی دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل می پردازیم . 

 

 


برطبق قانون مجازات اسلامی جعل یا تزویر به معنای ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی ، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب . به عبارت دیگر فردی که سندی را جعل می کند قصد فریب یا ضرر رساندن به دیگران را دارد و همچنین جاعل می خواهد دروغ را جای حقیقت عنوان کند . فردی که مدرک یا سنداو جعل شده است می تواند برای شکایت از جرم جعل به مرجع قضایی صالح مراجعه نماید . به همین دلیل در این مقاله به بررسی دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل می پردازیم . 

دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل

زمانی که افراد از جرمی به وقوع می رسد فرد شاکی باید دعوای کیفری طرح کند برای طرح دعوای کیفری باید شکواییه به مراجع کیفری ارائه نماید . مرجع صالح برای رسیدگی به جرم جعل دادسرا می باشد و فرد شاکی می تواند ابتدا به کلانتری یا دادسرا مراجعه نماید و شکایت خود را به صورت کتبی ارائه کند .  

 

دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل رایانه ای

ممکن است جرم جعل به صورت رایانه ای صورت پذیرد که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش جرایم رایانه ای برای بررسی تخصصی تر این قبیل از جرم های رایانه ای دادسرای تخصصی با عنوان دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای در این زمینه تشکیل شده است که اگر فرد شاکی قصد شکایت از جرم جعل رایانه ای را دارد می تواند با ارائه شکواییه ای در این خصوص با آنجا مراجعه کند .  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل​​ ، به کانال تلگرام حقوق کیفری مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل​​​ پاسخ دهند .