دینا / آزمون های حقوقی / وکالت / ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ همانند هر ساله زیر نظر کانون وکلا دادگستری و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد. متقاضیانی که قصد دارند پروانه وکالت دریافت نموده و به عنوان وکیل فعالیت کنند، می توانند در مهلت مقرر و با رعایت شرایط لازم، فرم ثبت نام کارآموزی وکالت 1403 را تکمیل نمایند.

یکی از پرطرفداران گرایش های حوزه علوم انسانی "رشته حقوق" می باشد که هر ساله تعداد فارغ التحصیلان و علاقه مندان به این رشته در حال افزایش است. از محبوب ترین زمینه های فعالیت دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر رشته دانشگاهی حقوق و زیر شاخه های اصلی آن رشته شغلی "وکالت" است.

کسانی که می خواهند به عنوان وکیل فعالیت نمایند لازم است در آزمون وکالت که زیر نظر کانون وکلا دادگستری و اسکودا برگزار می شود، شرکت نمایند. ممکن است برای بسیاری از داوطلبان این آزمون این سوالات پیش آید که زمان ثبت نام آزمون کانون وکلا ۱۴۰۳ چه تاریخی است و چه شرایطی لازم است که برای شرکت در این ازمون کانون وکلا داشته باشیم.

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۴۰۳ از پنج شنبه 5 مهرماه آغاز شده و تا 14 مهرماه ادامه خواهد داشت. 

لینک ثبت نام آزمون

لینک دفترچه آزمون

 

 

از این رو برای اینکه داوطلبان به طور کامل با شرایط و زمان ثبت نام کارآموزی وکالت آشنا شوند و در صورتی که واجد شرایط هستند، نسبت به ثبت نام در بازه زمانی مشخص شده اقدام نمایند، در این مقاله جزئیات زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳  به صورت کامل ارائه شده است.

معرفی کانون وکلای دادگستری

کانون وکلا دادگستری یکی از قدیمی ترین سازمان های مردم نهاد کشور ایران است. این سازمان در سال 1331 هجری شمسی به عنوان یک نهاد مستقل شناخته شده است. البته اولین بار در سال 1300 مجمع وکلا رسمی تشکیل شد و با صبر و تلاش وکلا در سال 1333 هجری شمسی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری کشور تصویب شد.

 

در ایران 12 کانون وکلای دادگستری مستقل وجود دارد که کانون وکلا مرکزی در تهران واقع است و سایر کانون های وکلای دادگستری در شهرهای آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر، کردستان، مازندران، خراسان، اصفهان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و... قرار دارند.

 

این کانون ها اتحادیه ای تحت عنوان، اتحادیه سراسری کانون های وکلا دادگستری ایران دارند که تحت عنوان " اسکودا " شناخته می شود. هزاران وکیل و کارآموز وکالت دادگستری زیر نظر این کانون ها فعالیت می کنند. داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات تفاوت ها و شباهت های آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه مطلع شوند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده، آزمون وکالت دادگستری هر ساله به منظور جذب کارآموزان جدید مورد نیاز کانون های دادگستری کشور برگزار می شود. آزمون وکالت دادگستری 1403 مانند دوره های گذشته زیر نظر اتحادیه سراسری کانون های وکلا دادگستری ایران "اسکودا" و توسط سازمان سنجش و اموزش کشور برگزار می شود.

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری عموما هر ساله در تاریخ های مختلف انجام می شود و در حال حاضر هنوز زمان  ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳  منتشر شده، و بر اساس اطلاعیه زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری سال 1403 از 5 الی 14 مهرماه اعلام شده است. 

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۴۰۳ از پنج شنبه 5 مهرماه آغاز شده و تا 14 مهرماه ادامه خواهد داشت. 

لینک ثبت نام آزمون

 

به محض انتشار اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳ و یا تمدید مهلت ثبت نام این آزمون علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا 1403

برای اینکه متقاضیان آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، امکان ثبت نام در آزمون وکالت کانون وکلا، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت کانون وکلا و شرکت در این آزمون را داشته باشند، لازم است که واجد شرایط خاصی باشند. دقت کنید که تنها کسانی که "مدرک کارشناسی" آن ها حقوق، فقه و حقوق، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح باشد می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند.

 

به این معنا که داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در هر یک از گرایش های حقوق بدون آنکه تحصیلات کارشناسی شما در رشته ای به غیر از حقوق باشد مورد قبول نیست و صرفا مدرک مقطع کارشناسی ملاک است. در ادامه سایر شرایط لازم برای شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری سال ۱۴۰۳ ارائه شده است.

 

شرایط شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1403

 

تابعیت ایرانی

 

مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح

 

داوطلبانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق داشته باشند باید دروس دوره کارشناسی را در مقطع کاردانی گذرانده باشند.

 

در زمان ثبت نام سن آن ها از چهل سال تمام در حوزه قضایی استان تهران و از پنجاه سال تمام در سایر حوزه ها بیشتر نباشد.

 

به داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳  توصیه می شود پیش از اقدام به نام نویسی در این آزمون با مطالعه مقاله زیر از سایر جزئیات شرایط، ضوابط، سهمیه ها و امتیازات این آزمون مطلع شده و سپس با اطمینان خاطر در آزمون وکالت دادگستری 1403 ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ 

ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 1403 صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org انجام می گیرد. مراحلی که باید برای انجام فرایند ثبت نام و بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری طی کرد به شرح زیر هستند.

 

مراجعه به سایت سازمان سنجش

دانلود دفترچه ثبت نام

مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام

خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

تکمیل و بارگذاری مدارک و اطلاعات

 

 

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ 

 

بعد از آنکه آدرس سایت را جستجو کردید در سمت راست صفحه اصلی سایت عبارت "سایر آزمون های استخدامی" را انتخاب کنید. بعد از آن بر روی عبارت "ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت 1403" کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۲

 

برای آنکه بتوانید مراحل ثبت نام وکالت ۱۴۰۳ را ادامه دهید باید یک اعتباری خریداری کنید. برای تهیه کارت اعتباری از منوی سمت راست گزینه "خرید کارت اعتباری" را انتخاب کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

 

بعد از انتخاب خرید کارت اعتباری گزینه "سریال ثبت نام آزمون کارورزی وکالت" را فعال کنید و بعد از آن بر روی گزینه "تایید و ادامه" کلیک کنید.

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 1402

 

در این صفحه اطلاعات داوطلب را وارد کرده و بعد از انتخاب گزینه "درگاه پرداخت " روی عبارت "تایید و ادامه" کلیک کنید.

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۲

 

حالا باید تیک عبارتی که با فلش برای شما نشان داده شده است را انتخاب کنید تا گزینه ادامه روند پرداخت فعال شود.

 

ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

 

بعد از آنکه هزینه ثبت نام وکالت ۱۴۰۳​ را پرداخت کردید، شماره سریال خرید کارت در اختیار شما قرار داده می شود. در این زمان باید به صفحه اول مراجعه کنید و گزینه را مانند تصویر فعال کرده و بر روی گزینه "تایید ادامه _ گام بعدی" کلیک کنید.

 

ثبت نام آزمون وکالت

 

در آخر باید شماره سریال خرید کارت و کد امنیتی را در قسمت خود وارد کنید. بعد از آن می توانید اطلاعات شخصی خود را ثبت کنید. نکته بسیار مهم در مورد ثبت اطلاعات آن است که در ارسال عکس بسیار دقت کنید و عکس اشتباه یا مخدوش ارسال نکنید.

 

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا

 

راهنمای تصویری ارائه شده در این بخش، مربوط به آزمون وکالت کانون وکلا دوره های گذشته بوده و در صورت آغاز ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا ۱۴۰۳، راهنمای تصویری به روز رسانی خواهد شد. 

 

هر ساله مباحث و ضرایب آزمون وکالت مطابق آنچه که در جدول مشاهده می کنید می باشد. اما در صورتی که تغییری در دروس و مباحث آزمون یا ضرایب آن ها برای آزمون وکالت سال انجام گرفت مقاله بروز رسانی می شود.

 

دروس امتحانی آزمون وکالت

دروس و مباحثی که در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری مورد سنجش واقع می شوند به شرح زیر هستند. ضرایب هر درس مطابق با دفترچه آزمون در مقابل آن قرار داده شده است. تعداد کل سوالات آزمون وکالت کانون وکلا 140 سوال و مدت آزمون 135 دقیقه می باشد.

 

دروس ضرایب تعداد سوال
حقوق مدنی 3 20
آیین دادرسی مدنی 3 20
حقوق تجارت 2 20
حقوق جزا 2 20
آیین دادرسی کیفری 2 20
اصول فقه 1 20
حقوق اساسی 1 20

 

به طور کلی باید گفت که آزمون وکالت یک رقابت بسیار تنگاتنگ و دشوار است. اما از آنجا که هر ساله ظرفیت پذیرش این آزمون افزایش می یابد قبولی در این آزمون به هیچ وجه دور از ذهن نیست. مهم ترین نکته ای که پذیرفته شدگان این آزمون بر آن تاکید می کنند تسلط بر مواد قانونی است.

 

نکته مهم دیگر آن است که اگر به مباحث و ضرایب امتحانی نگاه کنید متوجه خواهید شد که دو درس حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی بیشترین ضریب را میان مواد امتحانی دارا هستند. بنابراین توصیه می شود که به طور متوسط زمان بیشتری را برای مطالعه این دروس در مقابل درسی مثل اصول فقه که کم ترین ضریب را در بین درس ها دارد اختصاص دهید.

 

لازم به ذکر است که آزمون وکالت تنها توسط کانون وکلا دادگستری برگزار نمی شود. یک آزمون وکالت دیگر هم هر ساله از طرف مرکز وکلا قوه قضاییه برگزار می شود. برای اطلاع از جزئیات ثبت نام و شرایط برگزاری این آزمون می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری پاسخ دهند.