دینا / سرمایه گذاری / بازار سرمایه و بورس / فروش صندوق دارا دوم

فروش صندوق دارا دوم

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

با تعیین تاریخ پذیره نویسی صندوق واسطه گری دارا دوم  متشکل از سهام شرکت های پتروشیمی و پالایشی در اوایل شهریور ماه توسط دولت ، متعاقباً تاریخ فروش این etf یک ماه پس از تاریخ خرید آن و در تاریخ 11 آذر ماه سال جاری با رعایت پروتکل های تعریف شده برای فروش سهام این صندوق توسط دولت خواهد بود .

پس از استقبال سرمایه گذاران و فعالان بورس از صندوق دارا یکم دولت برای بار دوم به ارائه سهام خود در قالب ETF دولتی با عنوان صندوق دارا دوم ( صندوق پالایشی یکم ) پرداخت . این سهام ها از شرکت های دولتی پتروشیمی و پالایشی انتخاب شده اند که عبارتند از ( نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز ) و شامل 500 سهم به ارزش اولیه 5 میلیون تومان می باشد .

هدف از ارائه این صندوق توسط دولت رونق بخشیدن به بازار بورس ، وارد کردن اقشار ضعیف تر جامعه به این بازار و کسب درآمد از آن ، کاهش بیکاری و افزایش میزان درآمد افراد می باشد ، برای تحقق این هدف شرایط ویژه ای برای صندوق دارا دوم ( پالایشی یکم ) در نظر گرفته است که سبب مقرون بصرفه شدن آن و گرایش افراد برای خرید و فروش سهام این ETF دولتی می شود . در ادامه به ذکر ویژگی های صندوق دارا دوم و شرایط فروش آن اشاره خواهیم کرد .

ویژگی های صندوق دارا دوم

صندوق دارا دوم دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر صندوق های موجود در بازار بورس متفاوت ساخته است ، همچنین دولت برای جذابیت بیشتر این صندوق برای سرمایه گذاران و کمک و حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه که به تازگی وارد بورس شده اند مزیت های خاصی برای صندوق دارا دوم در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره شده است :

 این صندوق شامل همه افراد در همه رده های سنی می شود و محدودیت سنی شامل  دارا دوم نمی شود 

 صندوق دارا دوم تنها مختص فعالیت در دارایی های ریالی می باشد و انجام سرمایه گذاری های خارجی برای آن مجاز نمی باشد .

 دولت برای سهام صندوق پالایشی یکم 30 درصد تخفیف در نظر گرفته است .

 پس از عرضه سهام دارا دوم به مدت یک ماه سهامداران حق انجام معامله بر روی این سهم را ندارند .

 زمان فعالیت صندوق سرمایه گذاری دارا دوم نامحدود می باشد .

 صندوق دارا دوم تنها شامل افراد با ملیت ایرانی می باشد و برای اتباع خارجی غیر مجاز می باشد . 

 حداکثر تعداد سهام قابل خرید صندوق دارا دوم 500 سهم ده هزار تومنی و تا سقف 5 میلیون تومان می باشد .

  افراد حقوقی مجاز به خرید سهام صندوق etf دارا دوم نمی باشند .

شرایط فروش صندوق دارا دوم

همچون صندوق etf دارا یکم و سایر ETF های موجود در بازار بورس که دارای شرایط تعریف شده ای برای فروش هستند فروش صندوق دارا دوم نیز مبتنی بر شرایط و پروتکل های خاصی می باشد که در ادامه به بررسی این قوانین می پردازیم :

 معاملات سهام صندوق دارا دوم مشمول مالیات نیستند ، این معافیت مالیاتی با هدف کمک به اقشار ضعیف تر جامعه و تشویق آنها به خرید سهام این ETF دولتی می باشد .

 خریداران سهام صندوق دارا دوم پس از گذشت یک ماه از تاریخ پذیره نویسی این صندوق مجاز به خرید و فروش سهام این صندوق بوده و تا قبل از این زمان حق انجام معامله با این سهام را ندارند .

 برای فروش صندوق دارا دوم دریافت کد بورسی الزامی است ، بر خلاف خرید آن که با کد ملی از طریق مراجعه به بانک ها یا با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی ممکن است فروش آن تنها با ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مقدور می باشد .

زمان آغاز معاملات دارا دوم

با توجه به ابهاماتی که در مورد زمان فروش پالایش یکم با نماد پالایشی یکم وجود داشت اما با اعلام مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس در روز چهار شنبه 23 مهر ماه 99 و لزوم بازگشایی نماد ها یک ماه پس از پایان پذیره نویسی آن ها صندوق پالایشی یکم نیز شامل این قاعده شده و از 11 آذر ماه سال 99 امکان انجام معامله بر روی سهام این ETF  دولتی برای سهامداران فراهم خواهد شد .

در حال حاضر دولت در حال انتقال سهام خود از شرکت های پالایشی به صندوق دارا دوم و همچنین به روز رسانی اطلاعات سرمایه گذاران این صندوق به منظور بازگشایی هرچه سریع تر آن در بازار سرمایه می باشد .

لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود چهار میلیون نفر از سرمایه‌گذاران در پذیره‌نویسی این صندوق مشارکت داشته اند که می توان گفت تعداد این مشارکت کنندگان نسبت به صندوق دارا یکم  حدود دو برابر بیشتر بوده است ، همچنین ارزش واحدهای خریداری شده بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش صندوق دارا دوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فروش صندوق دارا دوم پاسخ دهند .