دینا / حقوقی / کار و استخدام / نمونه قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد پیمانکاری

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه نوشتن عقد و نمونه قرارداد پیمانکاری، با امضای متن قرارداد و تکمیل اطلاعات مربوط به ستون های آن، نظیر ستون اطلاعات کارفرما و پیمانکار؛ موضوع عقد؛ مسئولیت طرفین؛ تاریخ و مدت؛ همچنین، مبلغ و نحوه پرداخت هزینه های قرارداد می باشد و از نکات حقوقی مهم در تنظیم متن، تعیین داور برای حل اختلافات است.

 

قانون گذار، در قوانین مختلف، من جمله قانون بیمه، قانون کار و قانون مدنی، انواع و اقسام عقود، اعم از معیین یا نا معیین را پیش بینی نموده و افراد می توانند در مقام رفع نیازهای خود، حسب موضوع مد نظرشان، از یک یا چند نوع از انواع قراردادها و عقود پیش بینی شده، استفاده نمایند.

از جمله عقودی که در قانون، مورد پیش بینی قرار گرفته و عمدتا، توسط کارفرمایان پروژه های ساختمانی، مورد استفاده قرار می گیرد، قرارداد یا عقد پیمانکاری است که قواعد و نحوه تنظیم مخصوص به خود را دارد و تنها در صورتی، ایجاد اثر حقوقی می نماید که این قواعد و ضوابط، رعایت گردند. به همین جهت، اطلاع از نحوه نوشتن عقد پیمانکاری و نکات حقوقی ای که باید، رعایت گردد، ضروری می باشد.

لذا در مقاله حاضر، نحوه نوشتن نمونه قرارداد پیمانکاری و نکات حقوقی تنظیم نمونه عقد آن، توضیح داده شده و فایل دانلود متن این قرارداد به صورت pdf، ارائه گردیده است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند، ادامه مقاله را دنبال کنند.

نحوه نوشتن نمونه قرارداد پیمانکاری

نحوه نوشتن نمونه قرارداد پیمانکاری، از جمله موضوعات مهمی است که عدم وقوف به آن، می تواند سبب ایجاد آثار حقوقی منفی، برای هردو یا یکی از طرفین عقد پیمانکاری شود و از این رو، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، نحوه نوشتن عقد و تنظیم نمونه متن قرارداد پیمانکاری، توضیح داده خواهد شد.

از آنجا که نحوه نوشتن و تنظیم نمونه عقد پیمانکاری، با تکمیل اطلاعات بخش های آن صورت می گیرد، لازم است تا از بخش های تشکیل دهنده نمونه قرارداد پیمانکاری، آگاه بود. نمونه متن قرارداد پیمانکاری، دارای بخش های مختلفی، اعم از؛

بخش مربوط به اطلاعات کارفرما و پیمانکار؛ موضوع قرارداد؛ مدت عقد؛ مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن؛ اطلاعات مربوط به عضو های ناظر؛ تعهدات پیمانکار و کارفرما و میزان مسئولیت هریک در انجام تعهدات؛ شیوه های حل اختلاف؛ داور مورد نظر برای حل اختلافات احتمالی در مرحله اولیه و امضای طرفین و شهود، می باشد.

 مشخصات هویتی و اقامتی کارفرما و پیمانکار، باید در بخش مربوط به این اطلاعات، درج شده و موضوع قرارداد، به صورت دقیق، در بخش مربوط به موضوع عقد، تعیین گردد. سپس، طرفین باید، مدت دقیق قرارداد را با توجه به دشواری و پیچیدگی آن و همچنین، زمانی که برای انجام لازم است، در بخش مدت، بنویسند.

در مرحله بعدی، باید در خصوص مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن که معمولا به صورت اقساطی بوده، در بخش مربوط به این امر، تعیین تکلیف شود و در صورتی که انجام موضوع قرارداد پیمانکاری، برای کارفرما، امکان پذیر نیست و دانشی در این رابطه نداشته، عضو ناظر تعیین گردد و در بخش عضو ناظر، اطلاعات هویتی، اقامتی و مسئولیت وی، درج گردد.

سپس، طرفین، در بخش تعهدات پیمانکار و کارفرما، به طور دقیق، مسئولیت و تکالیف هریک را درج نمایند و در بخش نحوه حل اختلاف، شیوه حل و فصل مسائل و مشکلات احتمالی ای که از قرارداد ناشی می شود را تعیین کنند؛ در صورتی که شیوه حل اختلاف با ارجاع امر به فرد دارای پروانه داوری است، پیشنهاد می گردد از ابتدا، داور مورد توافق، با ذکر نام، تعیین شود.

در پایان و در بخش امضا، کارفرما و پیمانکار و در صورت وجود، شهود که پیشنهاد می شود تعداد آن ها، حداقل 2 نفر باشد، باید ذیل قرارداد را امضا نمایند و بدین ترتیب، قرارداد پیمانکاری، به عنوان یک سند عادی، رسمیت یافته و طرفین، ملزم به رعایت مفاد آن، خواهند بود.

نکات حقوقی نمونه عقد قرارداد پیمانکاری

نکات حقوقی نمونه عقد قرارداد پیمانکاری، مساله ای است که در این بخش از مقاله حقوقی دینا، بررسی خواهد شد و طرفین عقد پیمانکاری، می توانند با در نظر گرفتن نکات حقوقی ذکر شده، قرارداد خود را به بهترین نحو، منعقد و آثار حقوقی مد نظر خود را ایجاد نمایند. نکات حقوقی نمونه قرارداد پیمانکاری، عبارتند از:

برخورداری طرفین تنظیم کننده نمونه قرارداد پیمانکاری، از عقل، بلوغ و رشد که در قانون مدنی، این سه مورد، اهلیت نامیده می شوند؛

برخورداری طرفین تنظیم کننده قرارداد، از قصد انعقاد و ایجاد عقد پیمانکاری؛

برخورداری طرفین تنظیم کننده قرارداد پیمانکاری از رضایت قلبی؛

تعیین و تصریح موضوع قرارداد و جهت آن؛

مشروعیت جهت، در صورتی که در قرارداد، ذکر می گردد؛

تعیین عضو ناظر، برای نظارت بر روند کار پیمانکار، در صورتی که کارفرما، در خصوص موضوع قرارداد پیمانکاری، تخصصی ندارد؛

امضای قرارداد، توسط هر دو طرف، برای رسمیت یافتن سند عادی تنظیم شده و امکان استناد به آن، در محاکم قضایی و دادگستری، به عنوان دلیل. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص تفاوت قرارداد کار با مقاطعه کاری، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

دانلود pdf متن نمونه قرارداد پیمانکاری

از آنجا که داشتن یک عدد فایل دانلود pdf متن نمونه قرارداد پیمانکاری، می تواند در تنظیم صحیح آن، بسیار راهگشا و کمک کننده باشد، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، متن یک عدد نمونه عقد پیمانکاری، ارائه خواهد شد تا خوانندگان محترم، در صورت نیاز، از آن استفاده کنند.

علاقمندان به دانلود متن نمونه قرارداد پیمانکاری، می توانند بر روی دکمه دانلود فایل، در باکس زیر کلیک نموده و بدین ترتیب، با مفاد و مواد لازمی که باید، در متن قرارداد پیمانکاری، ذکر و تصریح شود، آشنا گردند و با الگو گرفتن از این نمونه متن، به تناسب موضوع خود، اقدام به تنظیم عقد پیمانکاری نمایند.

 

فایل دانلود متن نمونه قرارداد پیمانکاری
  • نمونه متن قرارداد پیمانکاری
  • حجم: 260 KB

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه نوشتن نمونه قرارداد پیمانکاری در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه نوشتن نمونه قرارداد پیمانکاری پاسخ دهند.