دینا / تجاری / اسناد تجاری / سفته الکترونیک بانک رسالت

سفته الکترونیک بانک رسالت

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سفته الکترونیک بانک رسالت، سفته ای است که تمامی مراحل صدور، خرید و دریافت آن، اینترنتی و از طریق اپلیکیشن موبایلی آی کاپ که دانلود آن از سامانه icup.ir صورت گرفته، صادر شده است و از جمله اطلاعات لازم برای استعلام این سفته از طریق سامانه اعتبار سنجی مرات، اطلاعات مربوط به کد ملی صادر کننده می باشد. 

 

سفته الکترونیک بانک رسالت، از جمله مدارکی است که ارائه آن برای اخذ تسهیلات وام این بانک، همچنین، ضمانت بازپرداخت وجه در برخی خرید ها از فروشگاه های اینترنتی یا فروشگاه های طرف قرارداد با این بانک، لازم و ضروری است.

صدور، خرید و دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت، صرفا از طریق مراجعه به سامانه مخصوص این امر و دریافت اپلیکیشن آن و نصب این ابزار بر روی تلفن همراه، ممکن میسر می باشد و بدون اطلاع از نحوه خرید و دریافت این سند و نحوه صدور آن، افراد موفق به استفاده از برخی تسهیلات، نخواهند شد.

لذا در مقاله حاضر توضیح داده شده که سفته الکترونیک بانک رسالت چیست، مدارک لازم و سامانه خرید و دریافت این سند چه بوده؛ سپس، امکانات سایت خرید و دریافت سفته الکترونیکی این بانک معرفی و نحوه استعلام آن، بررسی شده است.

سفته الکترونیک بانک رسالت چیست؟

در پاسخ به این پرسش که سفته الکترونیک بانک رسالت چیست؟ باید گفت، مقصود از سفته الکترونیک بانک رسالت، سفته ای است که تمام مراحل خرید و دریافت و صدور و ظهر نویسی آن، به صورت اینترنتی و الکترونیک و از طریق سایت و سامانه منتخب بانک قرض الحسنه رسالت، انجام می گیرد.

این سفته، یعنی سفته الکترونیک بانک رسالت، هیچ تفاوتی با سفته کاغذی که قابل تهیه از بانک ملی و برخی دکه های روزنامه فروشی است، نداشته و در صورت صدور صحیح، دارای همان آثار حقوقی و تجاری می باشد. بانک قرض الحسنه رسالت، در سایت خود rqbank.ir اقدام به معرفی سامانه خرید و فروش سفته الکترونیک نموده و هدف خود از راه اندازی امکان صدور و خرید و فروش الکترونیک سفته را مواردی چون؛

 سرعت بالا در دریافت سفته، صرفه جویی در زمان و هزینه، تسهیل دریافت و خرید سفته دیجیتالی نسبت به سفته کاغذی و امنیت آن دانسته است. از آنجا که امروزه، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و کارفرمایان برای ضمانت، صرفا سفته الکترونیک بانک رسالت را می پذیرند، در ادامه، مدارک لازم و سامانه خرید و دریافت این سند تجاری، بررسی و معرفی خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت

اطلاعات و مدارک لازم برای دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت، یکی از مهم ترین مواردی است که افراد متقاضی این سند از اسناد تجاری، باید نسبت به آن ها مطلع باشند و در موقع خرید و دریافت سفته به صورت اینترنتی از سامانه و سایت مخصوص این امر، آن ها را ارائه دهند. اطلاعات و مدارک لازم برای دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت عبارتند از:

 اطلاعات و مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه

اطلاعات شماره موبایل

اطلاعات مربوط به شماره حساب 

شایان ذکر است که پس از خرید و دریافت سفته الکترونیکی بانک رسالت از سامانه خرید و دریافت، کافی است فرد، فایل pdf سفته الکترونیکی را به همراه اطلاعات مربوط به کد ملی خود و همچنین اطلاعات مربوط به شناسه معتبر خزانه‌ داری کل کشور، به شخص گیرنده ارائه بدهد.

سامانه سفته الکترونیک بانک رسالت

سامانه سفته الکترونیک بانک رسالت، icup.ir یا همان سایت آی کاپ می باشد و این امر، در سایت بانک قرض الحسنه رسالت، مورد تصریح قرار گرفته است. بدین صورت که افراد، پس از جستجوی آدرس سایت بانک رسالت rqbank.ir در صورتی که بر روی سفته الکترونیک کلیک کنند، به صفحه ای همانند تصویری که در مرحله بعد خواهد آمد، هدایت می گردند.

 

سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در این صفحه، بانک رسالت، icup.ir را به عنوان سامانه خرید و دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت، معرفی کرده و لینک دسترسی به آن را نیز در اختیار مشتریان خود و متقاضیان این سند، قرار داده است.

 

 سامانه خرید سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

با کلیک بر روی لینک ارائه شده، فرد به سامانه آی کاپ icup.ir، هدایت گردیده و می تواند بر اساس مراحل ذکر شده در سایت، نسبت به خرید و دریافت سفته الکترونیک، اقدام نماید.

 

 سامانه دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سفته الکترونیک بانک ملی و مراحل و مدارک لازم برای خرید و دریافت آن می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که با همین عنوان در قسمت حتما بخواید مقاله، پیشنهاد گردیده اقدام کنند. در ادامه، پیرامون امکانات سایت دریافت و خرید سفته الکترونیک بانک رسالت​، توضیح داده خواهد شد.

 

نحوه دریافت و خرید سفته الکترونیک بانک رسالت

همانگونه که در تیتر قبلی مقاله ذکر شد، با استناد به آنچه در سامانه قرض الحسنه بانک رسالت آمده، سایت دریافت و خرید سفته الکترونیک بانک رسالت برای وام بانک رسالت و...، icup.ir بوده که اپلیکیشن موبایلی مخصوص صدور سفته الکترونیک را برای دانلود، در اختیار افراد قرار می دهد. امروزه برای صدور سفته الکترونیکی دو بانک قرض الحسنه رسالت و قرض الحسنه مهر ایران از طریق اپلیکیشن موبایلی معرفی شده در این سامانه (آی کاپ)، باید به آدرس icup.ir مراجعه کرد.

بنا بر آنچه در قسمت "درباره ما" در سایت آی کاپ آمده، آی‌ کاپ در واقع، اپلیکیشنی برای ارائه خدمات یکپارچه بانکی است که خدماتی مانند صدور سفته الکترونیکی بانک رسالت، آن هم تنها با انجام احراز هویت آنلاین و ثبت امضای دیجیتال و وارد کردن اطلاعاتی چون اطلاعات حساب، صورت می گیرد.

با طی مراحل فوق الذکر و سایر مراحل مورد نیاز و پس از تایید اطلاعات هویتی، فرد موفق به خرید و دریافت، همچنین صدور سفته الکترونیکی خواهد شد و بلافاصله می تواند آن را برای ضمانت انواع وام بانکی یا بهره مندی از برخی تسهیلات، استفاده نماید.

دریافت اپلیکیشن آی کاپ، از طریق مراجعه به سایت icup.ir و با کلیک بر روی گزینه دانلود اپلیکیشن، میسر می باشد. پس از آن، فرد با نصب اپلیکیشن و کلیک بر روی گزینه سفته الکترونیک و طی مراحل لازم، موفق خواهد شد که اقدام به خرید و دریافت و صدور سفته الکترونیک بانک رسالت نماید.

نحوه دریافت و خرید سفته الکترونیک بانک رسالت در آی کاپ، بدین صورت است که فرد باید پس از نصب برنامه، بر روی گزینه سفته الکترونیک، کلیک کند.

 

سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در این گام فرد باید بر روی گزینه شروع فرایند، کلیک کند.

 

سامانه خرید سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

در این مرحله متقاضی باید موافقت خود را با تیک زدن گزینه مربوط به این امر اعلام نموده و به مرحله بعدی برود.

 

 سامانه دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

در این گام، برای انجام احراز هویت غیر حضوری، متقاضی باید اطلاعاتی چون کد ملی و تاریخ تولد خود را درج و پس از تکمیل تمامی کادرها بر روی گزینه شروع فرآیند، کلیک کند.

 

استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در این گام فرد باید از طریق یکی از دو گزینه گرفتن تصویر امضا یا ترسیم امضا، امضای الکترونیک خود را ثبت نماید.

 

سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در صورت طی صحیح مرحله قبل، پیغامی مشابه پیغام زیر، مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات، به فرد نمایش داده می شود و او باید گزینه ادامه را انتخاب نماید.

 

سامانه خرید سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

در این بخش فرد باید با انداختن یک عکس سلفی، تصویر چهره خود را در اپلیکیشن، بارگذاری نماید و در صورت صحیح انجام دادن این امر، با پیغام موفقیت آمیز بودن فرآیند، مواجه شده و با انتخاب گزینه ادامه به مرحله بعدی احراز هویت، هدایت می گردد.

 

 سامانه دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت icup.ir

 

در این مرحله، فرد باید از طریق خواندن جمله یا حرکت دست در یک ویدئو سلفی، مرحله احراز هویت را تکمیل نماید. 

 

 استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در این گام، اطلاعات فرد به وی، نمایش داده خواهد شد و باید گزینه تایید را انتخاب کند.

 

سفته الکترونیک بانک رسالت

 

در نهایت، با وارد کردن اطلاعات لازم و مورد نیاز و طی باقی مراحل، فرد موفق خواهد شد اقدام به صدور سفته الکترونیک بانک رسالت کرده و مطابق آنچه در تیتر بعدی مقاله ذکر خواهد شد، اقدام به پیگیری و استعلام آن نماید. برای کسب اطلاعات در خصوص آموزش تصویری صدور سفته، مطالعه مقاله زیر، پیشنهاد می گردد.

 

استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت

نحوه استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت، پرسش اغلب کسانی است که قصد دارند به عنوان ضمانت، این سفته را دریافت کنند یا می خواهند چنین سفته ای را برای ضمانت و تعهد به بازپرداخت وجه وام و سایر تسهیلات، صادر نمایند. لذا در این بخش از مقاله حقوقی دینا، در خصوص نحوه استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت، توضیح داده خواهد شد.

برای استعلام سفته الکترونیک بانک رسالت و اطلاع از این امر که سفته الکترونیک خریداری و صادر شده، در حساب کاربری فرد، نشسته است یا نه؛ صادر کننده باید، پس از خرید و دریافت و صدور سفته از طریق اپلیکیشن آی کاپ، به مدت سه روز کاری، منتظر دریافت پیامکی از سوی سامانه اعتبار سنجی مرات، مبنی بر اینکه "سفته الکترونیک شما، با شناسه خزانه داری کشوری، به شماره ..... ثبت گردید " باشند؛

دریافت این پیامک، بیانگر این امر بوده که صدور سفته الکترونیک، موفقیت آمیز می باشد و در صورتی که پس از سه روز، چنین پیامکی برای صادر کننده ارسال نشد، او باید به صورت تلفنی، با سامانه اعتبار سنجی مرات، تماس گرفته و وضعیت صدور سفته الکترونیک خود را مورد استعلام و پیگیری قرار دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خرید و دریافت سفته الکترونیک بانک رسالت پاسخ دهند.