دینا / حقوقی / مالکیت / ثبت نام زمین در ابوموسی

ثبت نام زمین در ابوموسی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

نحوه ثبت نام زمین در ابوموسی با مراجعه به سایت دریافت زمین به آدرس saman.mrud.ir و با بارگذاری مدارکی چون، تصویر کارت ملی متقاضی و همچنین تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی او بوده و از جمله مهم ترین شرایط واگذاری زمین در ابوموسی، شرط تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی می باشد، مگر اینکه قانون گذار، استثنایی قائل گردد.

 

در سال های اخیر در دوره های حاکمیتی و مدیریتی دولت های مختلف، همواره طرح های مختلفی با هدف تسهیل خانه دار شدن و تهیه مسکن برای افراد بدون مسکن، ارائه و اجرایی شده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به طرح ثبت نام خانه اولی ها یا طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

به تازگی، دولت از طرحی تحت عنوان ثبت نام زمین در ابوموسی برای شهروندان ایرانی با شرایط واگذاری بسیار استثنایی رونمایی کرده است که موفقیت در ثبت نام این طرح، مستلزم اطلاع از شرایط واگذاری، مدارک لازم، نحوه و مراحل و سامانه مخصوص ثبت نام آن می باشد.

لذا در این مقاله حقوقی دینا، شرایط واگذاری زمین در ابوموسی، مدارک لازم، سامانه دریافت saman.mrud.ir​ و مراحل و نحوه ثبت نام زمین در ابوموسی، بررسی شده که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این امر می توانند ادامه مقاله را دنبال نمایند. 

شرایط واگذاری زمین در ابوموسی

شرایط واگذاری زمین در ابوموسی پر تکرار ترین و مهم ترین پرسشی است که در خصوص طرح ثبت نام زمین در ابوموسی مطرح می گردد و دانستن پاسخ آن، نقش مهمی در موفقیت دریافت زمین در این منطقه از استان هرمزگان خواهد شد. برای بررسی شرایط واگذاری زمین در ابوموسی باید اخبار منتشره در این خصوص، همچنین، موارد مندرج در سایت دریافت زمین در ابوموسی saman.mrud.ir را مد نظر قرار داد:

با توجه به اینکه در اخبار به نقل از استاندار هرمزگان گفته می شود که "شرط فرم جیم در طرح ملی مسکن برای ثبت نام زمین در ابوموسی حدف شده و همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و یا واجد شرایط می توانند برای ثبت نام زمین در ابوموسی" از طریق سایت دریافت آن، اقدام کنند باید نتیجه گرفت که؛

 شرایط واگذاری زمین در ابوموسی​ همان شرایط طرح ملی مسکن است با این تفاوت که شرط فرم جیم سبز، حذف شده است. بنابراین، در پاسخ به این پرسش که شرایط واگذاری زمین در ابوموسی​ چیست، با استناد به آنچه در سامانه طرح ملی مسکن و سایت دریافت زمین در ابوموسی saman.mrud.ir آمده، باید گفت، این شرایط عبارتند از:

متقاضی، متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و تنها نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولین جسمی، حرکتی که دارای حداقل بیست سال سن و معرفی نامه از سازمان بهزیستی کشور هستند از شرط تاهل، مستثنی می باشند.

زنان خودسرپرست متقاضی، حداقل از 35 سال سن برخوردار باشند؛

 زنان متاهل از تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر برخوردار باشند؛

عدم وجود منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)؛

اثبات توانایی برای مساله تامین هزینه ساخت مسکن، مازاد بر تسهیلات بانکی، بر اساس قیمت تمام‌ شده طی مراحل ساخت.

متقاضیان، از حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا برخوردار باشند؛ شایان ذکر است که این شرط از شرایط واگذاری، چندین استثنا و تبصره دارد. استثنا اول اینکه؛ شرط سابقه سکونت، برای افرادی که از کلان شهرها به شهرهای دیگر کشور مهاجرت کرده اند، به یک سال کاهش خواهد یافت و برای کارمندان دولت که بر اساس حکم دستگاه ذی ربط منتقل می گردند، این سابقه ملاک عمل نخواهد بود که البته، کارمندان استان تهران، مستثنی هستند. استثنا دوم اینکه؛ ملاک سابقه سکونت در شهرهای جدید، حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر است.

مدارک لازم برای ثبت نام زمین در ابوموسی

متقاضیان واجد شرایط طرح واگذاری زمین در ابوموسی، برای ثبت نام زمین در ابوموسی باید از مدارک لازم این امر برخوردار باشند که تقریبا با مدارک لازم برای ثبت نام مسکن حمایتی و سایر طرح های مربوط به مسکن، یکی بوده و بر خلاف سایر طرح ها، تنها نیاز به فرم ج سبز ثبت نام مسکن نمی باشد.

چراکه بر اساس اخبار اعلام شده در خصوص شریط واگذاری زمین در ابوموسی، تمامی شهروندان کشور ایران، بدون نیاز به فرم ج مسکن ملی می توانند در صورت واجد شرایط بودن، از طریق سایت های مخصوص، برای ثبت نام زمین در ابوموسی اقدام نمایند.

مقصود از فرم ج سبز ثبت نام مسکن فرمی بوده که نشان دهنده این است در استعلامات دولتی، متقاضی تسهیلات مسکن و افراد تحت تکفل وی، در 5 سال گذشته، زمین یا ملکی به نام شان نبوده و وام خرید یا ساخت ملک، نگرفته اند، همچنین از تاریخ 1357/11/22، از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده ننموده اند. با همه این توضیحات، مدارک لازم برای ثبت نام زمین در ابوموسی عبارتند از:

تصویر کارت ملی متقاضی و همچنین تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی او؛

 تصویر گواهی سرپرستی در خصوص افرادی که لازم است این مدرک را بارگذاری کنند؛

تصویر مدارک مربوط به سند مالکیت برای افرادی که مالک زمین هستند؛

تصویر مدارک مربوط به گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر که می تواند شامل مواردی چون، گواهی تحصیل فرزندان؛ مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای 5 سال؛ جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر؛ سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر؛ گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر و یا گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان باشد.

سایت دریافت زمین در جزیره ابوموسی

saman.mrud.ir آدرس سایت دریافت زمین در جزیره ابوموسی است و متقاضیان ثبت نام در این طرح باید به آدرس سامانه مذکور، مراجعه نموده و با طی کردن مراحل لازم که در تیتر بعدی توضیح داده خواهد شد، نسبت به ثبت نام زمین در ابوموسی​ اقدام کنند.

شایان ذکر است نام دیگر این سامانه، ثمن نهضت مسکن یا سایت ثبت نام مسکن حمایتی است و افراد از طریق مراجعه به آن، نه تنها می توانند برای ثبت نام زمین ابوموسی اقدام کنند، بلکه قادر خواهند بود درخواست خود برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران را نیز ثبت نمایند.

از دیگر امکانات سایت دریافت زمین در جزیره ابوموسی یا سامانه ثمن نهضت مسکن می توان به امکان مشاهده وضعیت درخواست های ثبت شده (که بارگذاری مدارک لازم نیز از طریق این گزینه صورت خواهد گرفت)، ثبت درخواست تسهیلات ساخت یا تسهیلات خود مالکی ساخت شهری و درخواست مسکن متقاضیان دارای سه فرزند یا بیشتر و متقاضیان دارای چهار فرزند زیر 20 سال، اشاره کرد.

 

نحوه و مراحل ثبت نام زمین در ابوموسی

نحوه و مراحل ثبت نام زمین در ابوموسی، پرسش اغلب افرادی است که به تازگی، اخبار و شرایط واگذاری زمین در این منطقه از استان هرمزگان را شندیده اند. لذا، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، نحوه و مراحل ثبت نام زمین در ابوموسی ضمن یک راهنمای تصویری ارائه می گردد.

در ابتدا فرد باید آدرس سایت دریافت زمین در ابوموسی saman.mrud.ir را جستجو نموده و پس از هدایت به صفحه ای مشابه صفحه زیر، بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند.

 

ثبت نام زمین در ابوموسی

 

در این مرحله، فرد باید یکی از دو گزینه ورود به سامانه برای اشخاص حقیقی یا حقوقی را انتخاب نماید که در ادامه راهنمای تصویری، ورود به سامانه برای اشخاص حقیقی انتخاب شده است.

 

شرایط واگذاری زمین در ابوموسی

 

در این گام، متقاضی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شده و باید برای احراز هویت شماره همراه خود را وارد کند.

 

سایت دریافت زمین در ابوموسی

 

در این مرحله فرد باید کد ارسالی به شماره همراه خود را وارد کند.

 

 سایت ثبت نام زمین در ابوموسی

 

در این گام فرد مجدد به صفحه اول سایت دریافت زمین در ابوموسی هدایت خواهد شد و مجددا باید بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کند.

 

ثبت نام زمین در ابوموسی

 

در این مرحله فرد باید گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب کند. شایان ذکر است با کلیک بر روی شهرهای مجاز و انتخاب استان هرمزگان، فرد می تواند گزینه ابوموسی را در لیست شهرهای مجاز، مشاهده نماید.

 

 شرایط واگذاری زمین در ابوموسی

 

در این گام فرد باید موافقت خود را با قوانین ذکر شده برای ثبت نام، اعلام کند.

 

سایت دریافت زمین در ابوموسی

 

در این مرحله، فرد با پیغام "جهت ثبت نام نهضت ملی مسکن، ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام و اقامتگاه خود را ثبت نمایید." مواجه می گردد و باید در صورت ثبت نام نبودن در سامانه مذکور، نسبت به طی کردن مراحل ثبت نام خود، اقدام کند. 

 

سایت ثبت نام زمین در ابوموسی

 

سپس فرد باید مجددا به سایت دریافت زمین در ابوموسی بازگشته و با وارد کردن اطلاعات لازم و طی باقی مراحل، همچنین بارگذاری تصویر مدارکی که در تیترهای قبلی ذکر شد از طریق گزینه مشاهده وضعیت درخواست های ثبت شده، ثبت نام خود برای دریافت زمین در ابوموسی را تکمیل کند ومنتظر اعلام نتیجه، بماند. پس از اعلام نتیجه، متقاضی باید با اصل مدارک بارگذاری شده، به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر متولیان طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه نماید.

 

هم چنین، بنابر اعلام سازمان ملی زمین و مسکن، دولت قصد دارد که در دو جزیزه ابوموسی و هرمز، برای بومیان و کسانی که مشمول قانون می گردند؛ زمین و مسکن آماده نماید. در این طرح؛ دولت 110 واحد مسکونی در ابوموسی خواهد ساخت و در جزیره هرمز نیز، 572 هکتار زمین نیز برای ساخت مسکن نهضت ملی اختصاص داده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط واگذاری و ثبت نام زمین در ابوموسی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط واگذاری و ثبت نام زمین در ابوموسی پاسخ دهند.