دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / سامانه اعلام قطعی آب

سامانه اعلام قطعی آب

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

مقصود از سامانه اعلام قطعی آب، سامانه تلفنی ۱۲۲ و سایت های اینترنتی راه اندازی شده توسط اداره آب هر استان می باشد که افراد می توانند از طریق آن ها، به اطلاعیه های مربوط به اعلام قطعی آب دسترسی یابند یا قطعی آب منطقه خود را پیگیری و استعلام کنند. 

 

با توجه به اهمیت و نقش مهم آب در زندگی شهروندان، دولت، مدیریت امور مربوط به آب و فاضلاب استان ها و شهرهای مختلف کشور را به وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب، واگذار نموده و سازمان آب و فاضلاب، همواره، در پی طراحی و اجرایی سازی استراتژی هایی است که بحران آب را مدیریت کرده و رفاه شهروندان در حوزه آب و فاضلاب را فراهم آورد.

 

از جمله اقدامات سازمان های آب و فاضلاب سراسر کشور، در راستای ایجاد رفاه برای شهروندان و مدیریت هرچه بهتر امور مربوط به حوزه آب، راه اندازی سایت و سامانه اینترنتی و تلفنی اعلام و استعلام قطعی آب است و متقاضیان استفاده از خدمات این سامانه ها، باید با سازوکار و قواعد آن ها، آشنا باشند و بدانند که شماره تلفن اعلام قطعی آب چند است.

 

لذا در مقاله حاضر، سامانه اعلام قطعی آب، شماره تلفن اعلام و استعلام این امر از طریق شمار تلفن 122 و شیوه های پیگیری درخواست اعلام قطعی آب، مورد بررسی قرار گرفته و درباره دسترسی به جدول سامانه اعلام قطعی آب استان ها، توضیح داده شده است.

سامانه اعلام قطعی آب

با توجه به وجود بحران و کمبود آب در کشور، سازمان آب، بر اساس قانون و آیین نامه های موجود، در برخی مواقع، با اعلام قبلی، اقدام به قطع آب مناطق مختلف کشور می نماید و همین امر، سبب طرح این پرسش از سوی شهروندان می گردد که سامانه اعلام قطعی آب چیست و چگونه می توان، قطعی آب مناطق مختلف را استعلام یا اعلام نمود؟

 

در توضیح و معرفی سامانه اعلام قطعی آب، باید گفت، از یک منظر، مقصود از سامانه اعلام قطعی آب، رسانه های مردمی و سامانه تلفنی 122 راه اندازی شده از سوی سازمان آب و فاضلاب، در سراسر کشور است و تمامی شهروندان ساکن تهران و شهرستان ها می توانند، از طریق تماس با شماره ۱۲۲ یا شماره تلفن روابط عمومی سازمان آب محل سکونت خود، نسبت به اعلام و استعلام قطعی آب، اقدام کنند.

 

شایان ذکر است، علاوه بر سامانه تلفنی 122، سازمان آب هر استان، اقدام به راه اندازی سایت و سامانه اینترنتی مخصوص به خود نموده و اطلاعیه های قطعی آب را در آن قرار می دهد و ساکنین هر استان، از طریق مراجعه به آدرس سامانه سازمان آب آن استان و کلیک برروی گزینه هایی چون، میز خدمت الکترونیک و... می توانند، به بخش مربوط به اطلاعیه های اعلام قطعی آب دسترسی یافته و قطعی آب در نقاط و مناطق مختلف شهر و استان خود را استعلام یا اعلام کنند.

نحوه اعلام قطعی آب در سامانه تلفنی 122

همانطور که در تیتر پیشین مقاله، مورد اشاره و توضیح قرار گرفت، سامانه تلفنی ۱۲۲، از سوی سازمان آب و فاضلاب راه اندازی گردیده تا شهروندان (شخصیت های حقیقی و نماینده شخص حقوقی) بتوانند از طریق آن، اقدام به اعلام و استعلام قطعی آب نمایند. در پاسخ به این پرسش که نحوه اعلام قطعی آب در سامانه تلفنی 122چگونه است؟ باید گفت:

 

در ابتدا، فرد متقاضی اعلام قطعی آب یا استعلام آن باید، از طریق تلفن همراه یا ثابت، با شماره تلفن گویای ۱۲۲، تماس حاصل نماید و پس از شنیدن پیغام صوتی سامانه تلفن گویا 122، عدد گزینه مربوط به خدمت مد نظر خود را از طریق شماره گیر تلفن، وارد کند.

 

با وارد کردن عدد گزینه خدمت مد نظر فرد، شخص تماس گیرنده، به اپراتور ها و مشاورین سامانه تلفنی ۱۲۲، متصل می گردد و می تواند حسب مورد، قطعی آب را اعلام یا استعلام نماید. شایان ذکر است، تمامی مکالمات شخص تماس گیرنده با اپراتور، ضبط می گردند.

پیگیری درخواست اعلام قطعی آب

در توضیح پیگیری درخواست اعلام قطعی آب باید گفت، شیوه پیگیری درخواست اعلام قطعی آب، بسته به روشی که فرد، ثبت درخواست نموده، متفاوت است. لذا در ادامه این تیتر، روش های پیگیری درخواست اعلام قطعی آب، بررسی خواهد شد.

 

مشترک سازمان آب، می تواند برای ثبت درخواست اعلام قطعی آب، حضورا به سازمان آب و فاضلاب محل سکونت خود یا دفاتر پیشخوان، مراجعه نماید یا با شماره تلفن 122، تماس بگیرد. بسته به اینکه فرد برای ثبت درخواست اعلام قطعی آب، از کدام روش استفاده کرده باشد، پیگیری درخواست اعلام قطعی آب، حسب مورد می تواند به سه صورت زیر، انجام گردد؛

 

پیگیری از طریق تماس با شماره تلفن 122 که در عرف، به عنوان شماره قطعی آب تهران و شهرستان ها، شناخته می شود، پیگیری از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و پیگیری از طریق مراجعه حضوری به اداره آب و فاضلاب محل سکونت فرد.

 

جدول سامانه اعلام قطعی آب استان ها

دسترسی به جدول سامانه اعلام قطعی آب استان ها، از طریق مراجعه به سایت و سامانه nww.ir میسر است. با جستجوی آدرس مذکور، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، برروی گزینه "میز خدمت الکترونیکی"، کلیک کند.

 

سامانه اعلام قطعی آب

 

پس از کلیک برروی گزینه "میز خدمت الکترونیکی" در مرحله قبل، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، گزینه "خدمات الکترونیکی دستگاه های تابعه" را انتخاب کند.

 

شماره تلفن سامانه اعلام قطعی آب

 

در این مرحله، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، از قسمت انتهایی جدول نمایش داده شده، گزینه مربوط به "اطلاع رسانی قطعی آب" را انتخاب کند.

 

سامانه پیگیری اعلام قطعی آب

 

در این قسمت، فرد به صفحه ای هدایت می گردد که در آن، جدولی با 53 ردیف وجود دارد و نام تمامی استان ها، در آن، نوشته شده است. با کلیک بروی هر استان، فرد به سایت و سامانه سازمان آب آن استان، هدایت خواهد شد.

 

تلفن پیگیری اعلام قطعی آب

 

پس از هدایت شدن به سامانه سازمان آب استان مد نظر فرد، شخص می تواند از گزینه میز خدمات الکترونیک یا سایر گزینه های در نظر گرفته شده در سامانه، به اطلاعیه های قطعی آب استان انتخابی خود، دسترسی یابد. در شرایطی که در سامانه اینترنتی آب و فاضلاب استان مد نظر شخص، گزینه مربوط به اطلاع رسانی قطعی آب، وجود نداشته یا فعال نیست، او باید، برای اعلام یا استعلام قطعی آب، با روابط عمومی سازمان آب یا شماره تلفن 122، تماس حاصل نماید.

 

ذکر این نکته نیز ضروری است که خوانندگان محترم می توانند، برای دسترسی به صفحه جدول سامانه قطعی آب استان ها، از ابتدا، آدرس nww.ir/etelresanighatiab را در مرورگر خود، جستجو نمایند تا مستقیما، به بخشی که جدول سامانه قطعی آب استان ها در آن قرار دارد، هدایت گردند.

 

شماره اتفاقات آب

شهروندان در تمام طول شبانه روز می توانند در صورت مشاهده هر گونه نقص در ارائه خدمات از جمله خرابی در شبکه و انشعاب آب با شماره اتفاقات آب 122 تماس گرفته و شرکت آب و فاضلاب را مطلع کنند تا این شرکت، بتواند در سریع ترین حالت ممکن به اموری همچون خرابی رسیدگی نماید.

 

شماره 122 فقط برای خرابی و حوادث آب نیست؛ بلکه نرم افزار تلفن گویا 122 به منظور دستیابی مخاطبین به اطلاعات خاص یا برقراری ارتباط مستقیم بین مرکز اطلاع رسانی و مخاطبان به صورت گویا نیز طراحی شده است. 

 

بنابراین افراد از طریق شماره اتفاقات آب 122 می توانند بدون هیچ گونه محدودیت و به راحتی، هرگونه خرابی را اطلاع رسانی کنند و  از بسیاری از اطلاعیه های قطعی آب که از پیش تعیین شده است نیز، مطلع شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دسترسی به سامانه اعلام قطعی آب در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه دسترسی به سامانه اعلام قطعی آب پاسخ دهند.