دینا / آیین دادرسی / آیین دادرسی مدنی / دادخواست تجدید نظرخواهی

دادخواست تجدید نظرخواهی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

یکی از متداول ترین مراحل اعتراض به رایی که در دادگاه نخستین صادر شده، تجدیدنظر خواهی می باشد. تقاضای تجدید نظر خواهی از رای دادگاه ، صرفا از طریق ارائه دادخواست تجدیدنظر خواهی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه تجدیدنظر، امکان پذیر است. شماره حكم يا قراری كه از آن درخواست تجديدنظر شده و دادگاه صادركننده رای، از جمله مواردی هستند که باید در دادخواست تجدیدنظر ذکر شوند.

 

یکی از متداول ترین مراحل اعتراض به رایی که در دادگاه نخستین صادر شده است ، تجدیدنظر خواهی می باشد که در قانون آیین دادرسی مدنی ، به تفصیل ، احکام و مقررات مربوط به آن مشخص شده است . درخواست تجدیدنظر خواهی ، صرفا از طریق ارائه دادخواست تجدیدنظر به دادگاه تجدیدنظر عمل می آید در حال حاضر ، دادخواست تجدیدنظر خواهی بر روی برگه های چاپ شده و مخصوصی در دسترس اشخاص قرار گرفته است ؛ لکن توجه به مقررات مربوط به تکمیل دادخواست تجدیدنظر خواهی خالی از لطف نیست . به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم به بررسی دادخواست تجدیدنظر خواهی بپردازیم . بنابراین ، به بررسی دادخواست تجدیدنظر و مهلت ارائه دادخواست تجدیدنظر خواهیم پرداخت .

دادخواست تجدیدنظر

در حال حاضر ، تقاضای تجدید نظر خواهی از رای دادگاه ، صرفا از طریق ارائه دادخواست تجدیدنظر خواهی به دادگاه تجدیدنظر امکان پذیر است . دادخواست تجدیدنظر خواهی باید بر روی برگه های چاپ شده مخصوص تجدیدنظر خواهی تنظیم گردد . طبق ماده 341 ، در دادخواست تجدیدنظر باید موارد زیر حتما ذکر شود :

1 - نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و ساير مشخصات تجديدنظر خواه و وكيل او در صورتي كه دادخواست را وكيل داده باشد .

2 - نام و نام خانوادگی ، اقامتگاه و ساير مشخصات تجديدنظر خوانده .

3 - حكم يا قراری كه از آن درخواست تجديدنظر شده است .

4 - دادگاه صادركننده رأی .

5 - تاريخ ابلاغ رأی .

6 - دلايل تجديد نظر خواهی .

علاوه بر این ، طبق ماده 342 ، هرگاه دادخواست دهنده عنوان قيمومت يا ولايت يا وصايت يا وكالت يا مديريت شركت و امثال آن را داشته باشد ، بايد رونوشت يا‌ تصوير سندی را كه اثبات کننده سمت او مي‌ باشد ، پيوست دادخواست نمايد . دادخواست تجدیدنظر و برگ های پيوست آن بايد در دو نسخه و در صورت متعدد بودن طرف ، به‌ تعداد آن ها به علاوه يک نسخه باشد . برای مشاهده نمونه دادخواست تجدیدنظرخواهی کلیک کنید .

مهلت ارائه دادخواست تجدیدنظر

بر اساس ماده 339 قانون آیین دادرسی مدنی ، متقاضي تجديدنظر بايد دادخواست تجدیدنظرخواهی را ظرف مهلت مقرر به دفتر دادگاه‌ صادركننده رأی يا دفتر شعبه اول دادگاه تجديدنظر تسليم نمايد . بر اساس ماده 336 قانون آیین دادرسی مدنی ، مهلت ارائه دادخواست تجديدنظر خواهی براي اشخاص مقيم ايران بيست روز و براي اشخاص مقيم خارج از كشور دو ماه از تاريخ‌ ابلاغ يا انقضای مدت واخواهی است . برای دریافت اطلاعات کامل در مورد جهات تجدیدنظر خواهی حقوقی کلیک کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادخواست تجدیدنظر خواهی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دادخواست تجدیدنظر خواهی پاسخ دهند .