دینا / تجاری / امور بانکی / مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن

مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن هرساله به طور معمول، از خرداد ماه تا آذر ماه می باشد، که در سال ۱۴۰۳ این مهلت مشخص نشده. توجه به برخی نکات هنگام ثبت نام وام اجاره خانه 1403، از جمله این که تاریخ اجاره نامه متقاضیان می بایست تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد، ضروری است.

 

با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین، تحریم ها، بسیاری از مشاغل با مشکلاتی رو به رو شده و بسیاری از مردم نیز در پی این عوامل، توان مالی خود را برای اجاره مسکن از دست داده اند و یا در بسیاری از موارد، ساکنین کلان شهر ها، مجبور به نقل مکان به شهر های حاشیه ای شدند. 

 

لذا، با هدف حمایت از این اقشار آسیب دیده، از سوی دولت، پیشنهاد شده است تا مبلغی، تحت عنوان وام ودیعه مسکن، در اختیار مستاجرین واجد شرایط گذاشته شود. مبلغ این وام در تهران، شهر های پر جمعیت و دیگر شهر ها متفاوت است و مبلغ اقساط ماهیانه آن نیز به تبع آن فرق می کند. از آنجا که مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن، محدود بوده و متقاضیان، لزوما باید در زمان مقرر برای ثبت نام این تسهیلات مسکن اقدام نمایند، لازم است تا این افراد، با نکات مربوط به مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن آشنا شوند.

 

از این رو، با توجه به اهمیت دریافت وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این تسهیلات، در ادامه، در رابطه با مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، زمان تمدید فرصت ثبت نام این وام و همچنین، نکات مربوط به مدت زمان مهلت ثبت نام وام اجاره خانه​ 1403، مطالبی آورده شده است.

مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

در سال های اخیر، با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم، توانایی مالی برای اجاره مسکن را از دست داده و به همین دلیل، از سوی دولت، مبلغی به عنوان تسهیلات اجاره مسکن، برای افراد واجد شرایط، تخصیص یافت و مستاجرین، در صورتی که شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن را داشته باشند، می توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

 

در سال های گذشته، تسهیلات مذکور، از خرداد ماه تا آذر ماه و به دو طریق به اجاره نشین ها اعطا شده و اولین روش، این است که مبلغ این تسهیلات را مستقیما به متقاضی وام می دهند و روش دوم، به این صورت می باشد که مبلغ این وام را به صاحب خانه درخواست کننده وام ودیعه مسکن می دهند و مستاجر می بایست اقساط آن را پرداخت نماید. اما در آخرین دوره اعطای تسهیلات، این وام، تنها به مستاجران پرداخت گردید.

 

مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، تا کنون مشخص نشده است و به محض اعلام اطلاع رسانی خواهد شد. متقاضیان این تسهیلات، باید برای ثبت نام جهت دریافت وام اجاره خانه، از طریق سامانه اقدام ملی مسکن 1403، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403

مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن، در سال گذشته، طبق مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با تصویب پیشنهاد وزارت مسکن و شهر سازی، جهت تمدید مهلت  ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403، تا پایان آذر ماه، تمدید گردید. در همین راستا، زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن1403 تا کنون مشخص نشده است و به محض اعلام اطلاع رسانی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که مبلغ وام ودیعه مسکن، از محل صندوق خسارات کرونایی تامین می گردد و تمامی مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات اجاره خانه، همانند ثبت نام مسکن حمایتی، به صورت آنلاین و غیر حضوری بوده و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن، صورت می گیرد.

 

همچنین، پس از ثبت درخواست دریافت وام ودیعه مسکن 1403، در سایت tem.mrud.ir، شرایط متقاضیان بررسی شده و در صورت احراز این شرایط، نام آن ها برای دریافت وام ودیعه مسکن، در فهرست انتظار قرار می گیرد. میزان سقف مبلغ این وام در تهران، شهر های بالا یک میلیون نفر جمعیت و دیگر شهرستان ها متفاوت است که این میزان، در تهران 200 میلیون، در کلان شهرها 150میلیون و در سایر شهرها 100 میلیون تومان، خواهد بود. همینطور تسهیلات ودیعه مسکن در روستا ها 40 میلیون تعیین گردیده است. 

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

نکات مربوط به مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

اجاره نشینان، می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، به صورت غیر حضوری، از طریق سایت tem.mrud.ir اقدام کنند؛ اما پیش از آن، لازم است نکات مربوط به زمان مهلت ثبت نام وام اجاره خانه را مورد توجه قرار بدهند. لذا، در ادامه، در رابطه با نکات مربوط به مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403، توضیحات لازم آورده شده است.

 

تمامی مراحل مربوط به ثبت نام وام ودیعه مسکن، همانند ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، از طریق سامانه اقدام ملی مسکن، به آدرس tem.mrud.ir انجام می گیرد. 

 

لازم است املاک مستاجرین متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، پیش تر در سامانه املاک و اسکان، ثبت شده باشد و اجاره نامه آن ها رسمی بوده و یا اینکه با ثبت نام در سامانه ایران املاک، مراحل دریافت کد رهگیری مسکن را طی کرده باشند. 

 

تاریخ اجاره نامه متقاضیان، تا پایان زمان مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

 

سر رسید پرداخت قسط این وام، یک سال پس از دریافت آن می باشد که مدت زمان پرداخت آن، 5 سال خواهد بود.

 

متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، می بایست پس از این که به شعبه بانک برای دریافت وام معرفی شد، ظرف مدت زمان دو هفته، مدارک خود و ضامن هایش را تکمیل نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می شود.

 

افرادی که قصد شرکت در طرح های حمایتی دولت از بخش مسکن را دارند، می توانند از طریق سامانه جامع اقدام ملی مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

 

مهلت انتخاب بانک وام ودیعه مسکن

سوال مهم دیگری که ممکن است در زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، برای مستاجران مطرح گردد، این سوال است که مهلت انتخاب بانک وام ودیعه مسکن تا چه زمانی است؟ و اینکه اصولا، از چه روشی باید برای انتخاب بانک وام ودیعه مسکن اقدام نمود؟ آیا انتخاب بانک وام ودیعه مسکن در همان زمان ثبت نام انجام می شود یا هنگامی که شرایط متقاضی، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن احراز گردید و پس از معرفی وی به سیستم بانکی کشور، می بایست انتخاب شود؟

 

متقاضیان اجاره نشین، جهت ثبت املاک خود در سایت amlak.mrud.ir، می بایست ابتدا، با نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک، آشنا شوند.

 

در پاسخ به این سوالات، باید گفت بر اساس اطلاعیه ای که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر سازی، اعلام و منتشر نمود، کلیه مستاجران واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، ضمن ثبت نام تسهیلات اجاره خانه، نسبت به انتخاب بانک وام ودیعه مسکن نیز اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن 1403، می توانند پس از ثبت درخواست خود در سایت tem.mrud.ir، جهت پیگیری وضعیت ثبت نام خود اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن در کانال موضوعات حقوقی عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن پاسخ دهند.