دینا / آشنایی با مراجع دادگستری / آشنایی با مراجع قضایی / دادگاه خانواده محلاتی

دادگاه خانواده محلاتی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

دادگاه خانواده محلاتی در آدرس تهران، اتوبان شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، جنب آتش نشانی و شهرداری، واقع شده و مناطق شهرداری 9 تا 19 را تحت پوشش خود دارد. ساعت کاری این دادگاه در نیمه اول و دوم سال متفاوت است و از طریق تلفن های 33009113 و 33009129 -33004140 نیز در دسترس است.

 

با توجه به تنوع موضوعات حقوقی و حجم بالای پرونده ها در دادگاه عمومی حقوقی، شعبی از دادگاه های عمومی و در برخی حوزه های قضایی، مجتمع های قضایی، به طور اختصاصی، به رسیدگی به مسائل خانواده، اختصاص داده شده اند.

دادگاه خانواده محلاتی، از جمله مهم ترین دادگاه های فعال در حوزه موضوعات خانواده در شهر تهران می باشد، که با توجه به حجم بالای پرونده های آن، ضروری است مراجعین، از آدرس و تلفن و ساعت کاری این دادگاه، مطلع بوده تا در سریع ترین زمان ممکن، بدون اتلاف وقت، در موعد مقرر، در این مرجع، حاضر و دعاوی خود را پیگیری نمایند.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم آدرس و تلفن دادگاه خانواده محلاتی را ارائه کرده و در خصوص سایت و ساعت کاری این مرجع، صحبت کنیم. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می توانند، در ادامه مقاله، همراه ما باشند.

آدرس و شماره تلفن دادگاه خانواده محلاتی

دادگاه خانواده محلاتی که در محدوده مجتمع قضایی خانواده 1 تهران قرار دارد و رئیس آن، رئیس شعبه اول می باشد، از جمله مراجع قضایی است، که به دعاوی مربوط به خانواده، از جمله دعاوی نفقه، حضانت، اجرت المثل، طلاق، مهریه و ولایت قهری، رسیدگی می کند.

با توجه به بزرگی شهر تهران، دادگاه های خانواده، در نقاط مختلف و مجتمع های قضایی مختلف، تعبیه شده اند و مناطق بخصوصی را تحت پوشش خود قرار می دهند؛ بدین معنا که پرونده های آن منطقه، در دادگاه خانواده تاسیس شده برای آن منطقه، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

از آنجا که آدرس و شماره تلفن دادگاه خانواده محلاتی، پرسش بسیاری از افراد درگیر با دعاوی در صلاحیت این دادگاه است، در زیر، جدولی مشتمل بر آدرس و تلفن، مناطق شهرداری تحت پوشش و تعداد شعب دادگاه خانواده محلاتی را ارائه خواهیم کرد:

 

جدول تعدا شعب، آدرس و شماره تلفن دادگاه خانواده محلاتی
آدرس کد پستی  مناطق شهرداری تحت پوشش تلفن نمابر تعداد شعب  تعداد شعب اجرای احکام
تهران- اتوبان شهید محلاتی - نبرد جنوبی - جنب آتش نشانی و شهرداری 1777683171  9 الی 19   33009113 33009129 33004140  77055644 77055641 24 14

 

شایان ذکر است، در صورتی که مراجعین، قصد داشته باشند با وسایل حمل و نقل عمومی به آدرس دادگاه خانواده محلاتی بروند، می توانند از مترو و اتوبوس های مخصوص، استفاده نمایند. ايستگاه مترو آهنگ یا بسیج، نزدیک ترین ایستگاه به آدرس دادگاه خانواده محلاتی و ایستگاه اتوبوس بلوار کوثر یا شهرک گلها یا گلستان، نزدیک ترین و بهترین راه برای دسترسی به این دادگاه، در خصوص کسانی است که قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارند.

سایت دادگاه خانواده محلاتی

آدرس سایت دادگاه خانواده محلاتی، پرسش بسیاری از افرادی است که در این مرجع قضایی، پرونده دارند. لذا، در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص سایت این مرجع، صحبت کنیم و آدرس آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

در خصوص سایت دادگاه خانواده محلاتی، لازم به توضیح است که در حال حاضر، این مرجع، سایت تخصصی جداگانه ای نداشته و اینگونه نیست که مراجعین این دادگاه، بتوانند به صورت اینترنتی و از طریق آدرس سایت، امور خود را پیگیری نمایند.

اما، در حالت کلی، سایت دادگاه عمومی و انقلاب تهران که از طریق آدرس mahakem-th.eadl.ir در دسترس مخاطبان می باشد، در بخش مجتمع های قضایی سایت خود، امکان دسترسی به آدرس دادگاه های خانواده و سایر دادگاه ها را فراهم می آورد و اخبار مربوط به این مراجع قضایی را در سایت خود، در اختیار مخاطبان می گذارد.

بنابراین، افراد می توانند، با جستجوی آدرس mahakem-th.eadl.ir، وارد صفحه ای همانند صفحه زیر شده و پس از انتخاب مجتمع قضایی و گزینه صلاحیت دعاوی خانواده، همچنین انتخاب گزینه مجتمع قضایی خانواده (1)، به آدرس و تلفن، تعداد شعب و تمام اطلاعات دادگاه خانواده محلاتی، دسترسی یابند.

 

سایت دادگاه خانواده محلاتی

 

در خصوص سایت دادگاه خانواده محلاتی، لازم به توضیح است که اگرچه این مرجع، سایت اختصاصی و جداگانه ای نداشته، لکن، در خصوص وقت گرفتن از شعب اجرای احکام یا مشاهده ابلاغیه های مربوط به حضور و جلسه رسیدگی این مرجع، افراد باید، از حساب کاربری سامانه ثنا، برخوردار بوده و به سامانه عدل ایران، به آدرس adliran.ir مراجعه نمایند.

نحوه تشکیل حساب کاربری سامانه ثنا، از دو روش مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا انجام این امر، به صورت اینترنتی و مراجعه به آدرس adliran.ir و انتخاب گزینه احراز هویت بر خط می باشد. اطلاعات لازم برای این ثبت نام، اطلاعات هویتی، شماره سریال شناسنامه و اطلاعات پستی می باشد.

دادگاه خانواده، صرفا می تواند به دعاوی در صلاحیت خود، رسیدگی کرده و در صورت ارجاع دعاوی خارج از صلاحیت، باید با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به مرجع صالح، ارجاع دهد، که علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص موارد صلاحیت دادگاه خانواده، می توانند نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام نمایند.

ساعت کاری دادگاه خانواده محلاتی

با توجه به اهمیت مراجعه به دادگاه خانواده محلاتی در ساعت کاری این مرجع، ضروری است، که افراد دارای پرونده در دادگاه خانواده محلاتی، از ساعت کاری این دادگاه، مطلع باشند. لذا، در این بخش از مقاله، قصد داریم به بررسی ساعت کاری دادگاه خانواده محلاتی بپردازیم.

ساعات کاری دادگاه خانواده محلاتی و تمام واحدهای تابعه قوه قضاییه پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۶۷۵۴/۵۰۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۸ از تاریخ 15 خرداد لغایت 15 شهریور، از ساعت 7 صبح با لحاظ سقف مقرر قانونی می باشد. از آنجا که ساعات شروع به کار ادارات و مراجع قضایی، با توجه به قوانین و بخشنامه های اعلامی از سوی دولت، متغییر می باشد، لذا اشخاصی که قصد مراجعه به دادگاه ها از جمله دادگاه خانواده محلاتی را در نیمه اول و دوم سال دارند، باید این موضوع را در مراجعه خود مد نظر قرار دهند. 

به همین علت، توصیه می شود، در ساعات میانی روز، به دادگاه مراجعه شود، تا کار متقاضی، نیمه کاره و ناتمام، باقی نماند. همچنین، در صورتی که فرد، از اصحاب دعوا یا شهود است و اخطاریه و احضاریه جلسه رسیدگی و دعوت به دادگاه را دریافت کرده، نیازی به مراجعه خارج از ساعت قید شده در برگه حضور نیست و کافی است که فرد، 15 دقیقه زودتر، در محل، حضور داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص آدرس و تلفن دادگاه خانواده محلاتی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون آدرس و تلفن دادگاه خانواده محلاتی پاسخ دهند.