دینا / حقوقی / سایر موضوعات حقوقی / اداره پست استان کرمانشاه

اداره پست استان کرمانشاه

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

شعبات اداره پست استان کرمانشاه، خدماتی چون، دریافت بسته پستی و تحویل آن، همچنین، ارائه کد پستی را به صورت حضوری و اینترنتی، از طریق سایت post.ir، به مشتریان خود، ارائه می دهند و ساکنین استان کرمانشاه می توانند، از طریق تماس با تلفن گویای اداره، از خدماتی چون، رهگیری وضعیت مرسوله پستی، بهره مند گردند.

 

از جمله خدماتی که دریافت آن ها، جزو نیازهای روزمره اکثر افراد در سراسر ایران است، می توان به خدمات پستی، اشاره کرد و همین امر، سبب گردیده، دولت، شعبات و ادارات پستی را در سراسر کشور و استان ها و شهرستان های آن، راه اندازی کند.

 

 استان کرمانشاه نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای اداره پست مرکزی و شعبات پستی مختلف، می باشد که از مهم ترین آن ها، اداره پست پدرام کرمانشاه​ و اداره پست شریعتی کرمانشاه است و ساکنین استان کرمانشاه می توانند، انواع خدمات پستی را به صورت حضوری و در برخی موارد، به صورت اینترنتی و تلفنی، دریافت نمایند. 

 

با توجه به پرسش اغلب افراد ساکن استان کرمانشاه، در خصوص خدمات و نحوه ارائه خدمت توسط اداره پست استان کرمانشاه، در مقاله حاضر، سایت اداره پست مرکزی کرمانشاه، شماره تلفن گویای این اداره، پاسخگویی آنلاین اداره پست این استان، پیگیری مرسوله، وجود یا عدم وجود باجه ها و شعبات شبانه روزی پستی در کرمانشاه، ساعت کاری و خدمات اداره پست استان کرمانشاه، بررسی گریده است.

سایت اداره پست مرکزی استان کرمانشاه

در توضیح سایت اداره پست مرکزی استان کرمانشاه باید گفت، این سامانه، از سوی اداره پست کرمانشاه و سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی شده تا بخش عمده ای از خدمات پستی، را به صورت غیر حضوری، به شهروندان، ارائه کرده و از مراجعات حضوری به اداره پست، بکاهد.

 

از مهم ترین خدمات و امکانات سایت اداره پست مرکزی کرمانشاه و شعبات آن، می توان به، دسترسی به اخبار و اطلاعیه های جدید پستی، پاسخگویی آنلاین به مشتریان اداره پست، رهگیری مرسولات پستی و سازمانی و ثبت انتقادات و شکایت، اشاره کرد.

 

برای استفاده از امکانات سایت اداره پست مرکزی کرمانشاه، نظیر پاسخگویی آنلاین، کافی است فرد، آدرس post.ir را در مرورگر تلفن همراه خود، جستجو نماید تا به صفحه اصلی سامانه، هدایت گردد؛ پس از هدایت شدن به صفحه اصلی، شخص می تواند، خدمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و بدین ترتیب، از امکانات و خدمات سایت اداره پست استان کرمانشاه post.ir، بهره مند شود.

شماره تلفن گویای اداره پست کرمانشاه

امروزه، در اکثر ادارات دولتی و خصوصی، مرکز امور مشتریان و سامانه گویای تلفنی، راه اندازی شده است تا در راستای ارتقای کیفیت خدمات و رضایت مشتریان، گامی موثر، برداشته شود. اداره پست استان کرمانشاه نیز از این امر، مستثنی نبوده و سامانه تلفنی گویای مخصوص خود را راه اندازی کرده است.

 

افرادی که قصد دارند با سامانه گویای تلفنی استان کرمانشاه تماس گرفته و از خدمات غیر حضوری آن بهره مند گردند، باید با شماره تلفن گویای این اداره، تماس حاصل نمایند. شماره تلفن 193، شماره تلفن گویای اداره پست کرمانشاه است و کارشناسان اداره پست، آماده پاسخگویی به پرسش های مشتریان، از طریق این شماره هستند.

 

شایان ذکر است، بخشی از خدمات پاسخگویی تلفن گویای اداره پست کرمانشاه، به صورت پیغام صوتی از پیش ضبط شده می باشد و برای دریافت خدمت در این شرایط، کافی است فرد، بر اساس راهنمایی های منشی صوتی، اعداد و موارد مورد نیاز را وارد نماید تا به مراحل بعدی، هدایت شده و خدمت مد نظر خود را دریافت کند. 

پاسخگویی آنلاین اداره کل پست استان کرمانشاه

پاسخگویی آنلاین اداره کل پست استان کرمانشاه، از مهم ترین خدمات اینترنتی این اداره، برای شهروندان و مشتریان اداره پست است. بهره مندی از خدمت اینترنتی پاسخگویی آنلاین اداره پست استان کرمانشاه، مستلزم جستجوی آدرس post.ir، می باشد. پس از جستجوی آدرس مذکور، فرد به صفحه ای مشابه تصویر زیر، هدایت خواهد شد و باید، بر روی عبارت "گفتگوی آنلاین"، کلیک کند.

 

اداره پست استان کرمانشاه

 

در این مرحله، کادر گفتگوی آنلاین، به فرد، نمایش داده خواهد شد و او می تواند، با کارشناس اداره پست، به صورت آنلاین، گفتگو نماید.

 

شماره تلفن اداره پست کرمانشاه

 

ذکر این نکته در خصوص سوال از اداره پست کرمانشاه​ و خدمت پاسخگویی آنلاین این اداره، ضروری است که پاسخگویی آنلاین، صرفا در ساعات و روزهای کاری، فعال و قابل استفاده می باشد و در شرایطی که فردی، خارج از ساعات کاری اداره پست، پیغامی در باکس گفتگوی آنلاین بنویسد، هیچ کارشناسی، پاسخگوی وی، نخواهد بود. 

 

پیگیری مرسوله از اداره پست کرمانشاه

برای پیگیری مرسوله از اداره پست کرمانشاه، فرد می تواند، یکی از اقداماتی که در این تیتر، مورد اشاره و توضیح قرار خواهد گرفت را انجام دهد. در صورتی که شخصی، قصد پیگیری مرسوله پستی خود، به صورت حضوری را داشته باشد، باید، به نزدیک ترین اداره پست محل سکونت و استقرار خود در کرمانشاه، مراجعه کند.

 

در صورتی که فرد، قصد پیگیری مرسوله، به صورت غیر حضوری را داشته باشد، می تواند یکی از اقداماتی که در ادامه ذکر می گردند را انجام دهد: تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۳ اداره پست؛ افزودن حرف R بزرگ به ابتدای کد مرسوله، و ارسال کد مرسوله، به سرشماره ۲۰۰۰۴۴۱؛ مراجعه به سایت tracking.post.ir یا post.ir.

 

برای پیگیری مرسوله پستی از سایت tracking.post.ir، فرد باید، آدرس سایت را مرورگر خود جستجو کند و پس از هدایت شدن به صفحه ای مشابه صفحه زیر، کد مرسوله پستی خویش را در کادر مربوطه، درج نماید، پس از کلیک برروی گزینه "جستجو"، وضعیت مرسوله، به شخص، نمایش داده خواهد شد.

 

پاسخگویی آنلاین اداره پست استان کرمانشاه

 

برای پیگیری مرسوله پستی از طریق سامانه post.ir، فرد باید، آدرس سایت را در مرورگر خود، جستجو نماید و پس از هدایت شدن به صفحه اصلی سایت، از فیلد "خدمات پستی"، گزینه "رهگیری مرسولات سازمانی" را انتخاب کند.

 

 شماره تلفن اداره پست استان کرمانشاه

 

با انتخاب گزینه "رهگیری مرسولات سازمانی"، فرد به سایت ناجا ترکینگ najatracking.post.ir، هدایت خواهد شد. در این مرحله، شخص باید، نوع سند را تعیین و اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه، درج کرده و گزینه "جستجو" را انتخاب کند. 

 

اداره پست استان کرمانشاه

 

با توجه به راه های متفاوتی که برای پیگیری مرسوله پستی، وجود دارد، علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می توانند، مقاله تخصصی پیگیری مرسوله پستی، که در لینک حتما بخوانید، معرفی گردیده را مورد مطالعه، قرار دهند.

 

اداره پست شبانه روزی در اداره پست استان کرمانشاه

برخی شعب و باجه های اداره پست تهران، اقدام به ارائه خدمات پستی، به صورت شبانه روزی یا خارج از ساعت اداری، می نمایند و همین امر، سبب مطرح شدن این پرسش می گردد که آیا، طرح راه اندازی اداره پست شبانه روزی در اداره پست استان کرمانشاه نیز، اجرایی گردیده است یا خیر؟

 

در پاسخ به پرسش مطروحه در خصوص وجود یا عدم وجود باجه ها و شعب پستی شبانه روزی در استان کرمانشاه، باید گفت، در حال حاضر، شعبه یا باجه پستی شبانه روزی، در استان کرمانشاه، تاسیس و راه اندازی نشده است.

 

بنابراین، افراد ساکن یا شاغل در استان کرمانشاه، تنها در ساعات کاری اداری، می توانند از خدمات حضوری ادارات پست استان کرمانشاه، بهره مند گردند. به محض راه اندازی باجه یا شعبه شبانه روزی پستی در استان کرمانشاه، این تیتر از متن مقاله، به روزرسانی خواهد شد.

 

ساعت کاری اداره پست استان کرمانشاه

اداره پست استان کرمانشاه، همچون اداره پست استان قم، ساعت کاری مشخصی داشته و متقاضیان دریافت خدمات پستی به صورت حضوری باید، تنها در ساعت کاری اداره پست استان کرمانشاه، به شعب آن، مراجعه نمایند تا خدمت مد نظر خود را با موفقیت، دریافت کنند.

 

از این رو، این پرسش از سوی افراد ساکن یا شاغل در کرمانشاه و سایر نقاط استان کرمانشاه، مطرح می گردد که ساعت کاری ادارات پست استان کرمانشاه، به چه شکل است؟ در پاسخ به پرسش مطروحه باید گفت، ساعت کاری اداره پست استان کرمانشاه، در کرمانشاه و سایر توابع این استان، همانند ساعات کاری سایر ادارات دولتی، از شنبه تا چهارشنبه، ۸ تا ۱۴:۳۰ و در روزهای پنج‌ شنبه، ۸ تا ۱۳:۳۰ می باشد.

 

مد نظر داشتن این نکته نیز، حائز اهمیت است که، امکان تغییر ساعات کاری اداره پست استان کرمانشاه و سایر نقاط کشور، به علت تحقق شرایط خاص یا فرا رسیدن ایام مبارک، نظیر نوروز یا ماه رمضان، وجود دارد و از این رو، بهتر است افراد، قبل از مراجعه به اداره پست، با اداره مد نظر، تماس گرفته و ساعت کاری اداره پست را از مسئول مربوطه، مورد پرسش، قرار دهند.

 

خدمات اداره پست استان کرمانشاه

اداره پست استان کرمانشاه نیز همچون اداره پست سایر استان ها و شهرستان ها در سراسر ایران، خدمات پستی مشابهی را به مراجعه کنندگان و مشتریان خود، ارائه می دهد. در ادامه این تیتر، برخی از مهم ترین خدمات اداره پست استان کرمانشاه، نام برده شده اند که عبارتند از:

 

ارائه خدمات تمبر که مشمول مواردی چون، ارائه تمبر یادبود و ارائه تمبر اختصاصی، می گردد.

 

ارائه خدمات کد پستی که مشمول مواردی چون، صدور گواهی کد پستی ده رقمی، پاسخ به استعلام کد پستی، انجام اقدامات لازم در خصوص درخواست کد پستی شهروندان، می گردد.

 

ارائه خدمات پایه که مشمول مواردی چون، پست عادی و پست امانت می گردد.

 

ارائه خدمات با ارزش افزوده و نوین پستی که مشمول مواردی که در ادامه ذکر می شوند، می گردد: پست ویژه و پیشتاز، ایجاد صندوق پست الکترونیک ملی، ارائه خدمات پستی تجارت الکترونیک، پست مستقیم، ارائه خدمات اسناد و مدارک مفقودی، کارت پستال، پست بار و پست جواب قبول (مورد اخیر الذکر، مخصوص پژوهشگران، موسسات تحقیقاتی و تولیدکنندگان کالا و خدمات می باشد تا نظرات، نگرش‌ ها، نیازها و علایق مصرف کنندگان و مشتریان خود را در قالب فرم های نظرسنجی، گردآوری نمایند.) 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اداره پست استان کرمانشاه در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اداره پست استان کرمانشاه پاسخ دهند.