دینا / سایر موضوعات / سامانه های اینترنتی / سایت طرح جهش تولید مسکن

سایت طرح جهش تولید مسکن

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به دینا می باشد ©

تماس از کل کشور : ۳ ۰ ۳ ۵ ۷ ۰ ۹ ۹ ۰ ۹
همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸ صبح   الی ۱  شب

سایت طرح جهش تولید مسکن، سایتی است که با هدف اجرای قانون جهش تولید مسکن راه اندازی شده است. تاهل یا سرپرست خانواده بودن متقاضی، سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا و نداشتن مسکن شخصی، از جمله شرایط ثبت نام سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۱می باشد.

 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در راستای اقدامات مربوط به کنترل بازار مسکن و قیمت های آن، طرح جدیدی با عنوان، طرح جهش تولید مسکن و با پشتوانه قانونی از سوی این دولت، مطرح گردیده است. در واقع، این طرح گامی عملی، در جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن بوده که در مرداد سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس اعلام دولت در تاریخ 28 مهر سال گذشته، سایت جهش تولید مسکن به آدرس saman.mrud.ir راه اندازی شده و کار خود را به منظور ثبت نام متقاضیان واجدالشرایط آغاز کرده است. به همین دلیل، متقاضیانی که در سال های اخیر، نتوانسته اند از تسهیلات طرح های سابق استفاده نمایند، لازم است تا با آگاهی از شرایط ثبت نام سامانه جهش تولید مسکن و با ورود به سایت جهش و ثبت نام در آن، برای خانه دار شدن خود اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت این مساله برای بسیاری از متقاضیان مسکن، در این مقاله، به معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1401 پرداخته و در ادامه، نحوه ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401 و ثبت نام، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​ را توضیح داده و بررسی می نماییم.

معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1401

پیش از آشنایی با ورود به سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن، باید بدانیم، به طور کلی طرح هایی که در سال های اخیر، از سوی دولت های مختلف برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن و کمک به خانه دار شدن اقشار بی بضاعت و کم درآمد ارائه گردیده را می توان در دو گروه کلی تقسیم بندی نمود: 

گاهی، دولت ها با تاسیس و راه اندازی سایت های اینترنتی، اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط به مسکن و املاک در سطح کشور نموده و با وضع مالیات های مربوط به املاک، سعی می نمایند تا بازار مسکن را به نحو غیر مستقیم مدیریت کنند. سامانه املاک و اسکان، نمونه ای از این تلاش ها بوده که با هدف وضع مالیات بر خانه های خالی، تاسیس و راه اندازی شده است.

در سایر موارد، دولت ها کوشیده اند تا با اعطای وام و تسهیلات، اقشار ضعیف جامعه که با پس انداز شخصی خود، قادر به خرید مسکن مناسب نیستند را یاری کرده تا سرمایه لازم برای ساخت و خرید مسکن مورد نیاز خود را فراهم آورند. این طرح ها، خود به دو صورت کلی به شهروندان ارائه گردیده است:

در برخی از طرح ها که از سال های دور در کشور ما اجرا گردیده، دولت با واسطه سیستم بانکی کشور، اقدام به ارائه وام و تسهیلات ساخت و خرید مسکن به شهروندان نموده است. وام مسکن روستایی، وام خرید مسکن، وام ساخت مسکن و وام جعاله بانک مسکن، نمونه ای از این طرح ها بوده که غالبا به دلیل بالا بودن اقساط پرداختی وام، آن طور که باید و شاید با استقبال جامعه هدف مواجه نشده است.

در گروه دوم از طرح ها، دولت به نحو مستقیم در بازار مسکن مداخله کرده و خود، اعطا کننده تسهیلات به گروه های هدف با شرایط ویژه می گردد. این طرح ها که شروع آن به سال نود و دو و طرح مسکن مهر در دولت دهم بر می گردد، در دولت دوازدهم، به ایجاد سامانه ای با عنوان سامانه جامع اقدام ملی مسکن ختم گردید که هدف از آن، فراهم کردن تسهیلات وام ودیعه مسکن برای مستاجران و وام مسکن ملی برای اقشارکم درآمد، جهت ساخت و خرید مسکن بود.

در ادامه اجرای این طرح های دولتی، در روزهای پایانی مهر ماه سال گذشته، شاهد معرفی سایت جدیدی با عنوان سایت جهش تولید مسکن یا همان سامانه ملی ثمن نهضت مسکن بودیم که آدرس آن، طبق اعلام وزارت مسکن و شهرسازی دولت سیزدهم، saman.mrud.ir می باشد.

با توجه به توضیحات فوق، در معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1401 می توان گفت که سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​، با هدف کمک به اقشار کم درآمد جامعه برای تامین مسکن مورد نیازشان در آدرس اینترنتی saman.mrud.ir راه اندازی شده است. هدف مذکور نیز، از طریق اعطای زمین رایگان و پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن، قابل تحقق می باشد.

نحوه ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱

پس از معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1401 در بخش قبل، به توضیح جزئیات ثبت نام در سایت جهش تولید مسکن 1401 و شرایط آن می پردازیم. شرط اصلی و مقدماتی دریافت تمامی وام های دولتی مسکن، از جمله وام سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، ثبت نام در آن سایت می باشد؛ بنابراین، در این قسمت از مقاله، به توضیح نحوه ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​ می پردازیم که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

برای ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن 1401 می بایست، پس از ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401، به آدرس saman.mrud.ir. گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» را انتخاب کرد.

 

سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱

 

همانطور که در عکس زیر دیده می شود، برای رفتن به مرحله بعد، متقاضی باید، با کلیک روی گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» موافقت خود را با مقررات این طرح، اعلام نماید.

 

ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401

 

در این قسمت، متقاضی، باید، کد ملی و شماره موبایل و کد امنیتی، را وارد نموده و روی گزینه مرحله بعد کلیک نماید.

 

ورود به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

قسمت بعد می بایست، اطلاعات هویتی، نظیر کد ملی، سریال و شماره شناسنامه و سایر موارد را وارد کرده و و روی گزینه مرحله بعد، کلیک نمود.

 

سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

در صفحه پیش رو، یک کادر هشدار، باز خواهد شد که متقاضی باید، متن را به طور کامل، مطالعه کرده و گزینه متوجه شدم را انتخاب کند.

 

سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱

 

این بخش، مربوط به اطلاعات محل سکونت می باشد، فرد ثبت نام کننده، باید، اطلاعات محل سکونت خود از جمله استان، شهر، کد پستی و سایر موارد را وارد کند و دکمه مرحله بعد را بزند.

 

ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401

 

در این بخش، متقاضی می بایست، اطلاعات افرادی که تحت تکفل و سرپرستی وی می باشند را وارد نماید.

 

ورود به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

پس از گذراندن مراحل ذکر شده، در این قسمت، اطلاعات ثبت نام متقاضی، برای وی، نمایش داده خواهد شد که در صورت موافقت، گزینه مرحله بعد را انتخاب می نماید.

 

سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

سپس، نوبت به تایید شماره همراه، می رسد. برای این کار، متقاضی باید، کد 4 رقمی ارسال شده به شماره همراه خود را وارد کرده و پس از وارد نمودن کد امنیتی، گزینه سبز رنگ تایید را انتخاب نماید.

 

سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱

 

پس از طی مراحل فوق الذکر برای ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن، پیام «اطلاعات شما با موفقیت ثبت گردید» نمایش داده خواهد شد.

 

ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن


ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن انجام می شود. میزان این وام در سال ۱۴۰۱، از 250 میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان مسکن روستایی تا 450 میلیون تومان برای متقاضیان ساکن تهران می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن 1401

ثبت نام در هر یک از سامانه های دولتی، مستلزم دارا بودن شرایط اعلام شده در آن سایت می باشد. ثبت نام کنندگان سایت طرح جهش تولید مسکن 1401 نیز از این شرط، مستثنی نبوده و لازم است برای ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401، واجد شرایط خاصی باشند. این شرایط، عبارتند از:

سبز بودن فرم (ج) متقاضی ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن 1401، به معنای آن است که متقاضی و افراد تحت تکفل او، در 5 سال گذشته، مالک هیچ گونه زمين يا واحد مسكونی نبوده و از تاريخ 22/11/1357، به اخذ وام های دولتی یا تسهیلات بخش های عمومی غیر دولتی مرتبط با مسکن اقدام نکرده اند. همچنین، متقاضی و افراد تحت تکفل وی، از ابتدای سال 1384 تا كنون، برای گرفتن تسهيلات مسكن از سيستم بانكی کشور نیز اقدام ننموده باشند.

شرط دیگر از شرایط ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی می باشد؛ با این توضیح که زنان خودسرپرستی که بیش از 35 سال سن داشته، مردان مجرد بالای 23 سال، به شرط ارائه تعهدنامه محضری، مبنی بر ازدواج تا تاریخ تحویل مسکن، نخبگان علمی و معلولین جسمی و حرکتی با شرط سنی 20 سال، نیز به عنوان موارد استثنایی، امکان ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن را خواهند داشت.

سابقه سکونت 5 ساله ثبت نام کننده، در شهر مورد تقاضا در پنج سال اخیر، شرط سوم از شرایط ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​ می باشد.

و در نهایت، ثبت نام کننده وام طرح جهش تولید مسکن، باید توانایی و استطاعت مالی کافی برای سرمایه گذاری حداقل 400 ميليون ريال، در مرحله اول اجرای طرح و بازپرداخت اقساط ماهیانه بانکی وام سایت جهش تولید مسکن 1401 که در حال حاضر 18 درصد می باشد را داشته باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در سایت طرح ۱۴۰۱

در کنار لزوم وجود شرایط خاص ثبت نام، ثبت نام کنندگان باید وجود این شرایط را نیز اثبات نمایند که این امر، با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام امکان پذیر می باشد. مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن، برای ثبت نام کنندگان 1401​ به شرح زیر می باشد.

کارت ملی متقاضی وام جهش تولید مسکن

شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل وی 

گواهی سرپرستی متقاضیانی که سرپرستان خانوار هستند

گواهی مثبت سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا، با ارائه یکی از مدارک زیر:

گواهی تحصیلی فرزندان

مدارک محل تولد متقاضی وام جهش تولید مسکن یا همسر یا فرزندان بالای 5 سال

جواز کسب شاغلین اصناف برای متقاضی یا همسر

سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر

گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی یا همسر

گواهی پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان

سند مالکیت صرفا برای آن گروه از ثبت نام کنندگان سامانه طرح جهش تولید مسکن که خود، دارای زمین می باشند.

پیش از ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401، باید بدانیم که این سایت، سامانه ای است که دولت، جهت اجرایی کردن طرح مسکن دار شدن افراد فاقد مسکن، راه اندازی کرده است و افراد واجد شرایط، نظیر کسانی که تا کنون هیچ ملکی نداشته و از تسهیلات دولتی، جهت خرید و ساخت مسکن استفاده ننموده اند، می توانند با ورود به سایت و بارگذاری مدارک لازم، اقدام به ثبت نام در آن نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​

در بخش های قبل، ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی را بیان نمودیم. طبق اطلاعیه صادره از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اسامی شهرهای کشور، برای ثبت نام سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​ اعلام گردیده که در جدول زیر، اسامی این شهرها را ملاحظه می نمایید:

 

استان شهر محل سکونت شهر محل تقاضا (دارای ظرفیت ثبت نام در مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن)
ایلام دهلران دهلران
ایلام مهران مهران
ایلام پهله پهله
ایلام توحید توحید
ایلام مورموری مورموری
ایلام موسیان موسیان
بوشهر امام حسن امام حسن
بوشهر اهرم اهرم
بوشهر آبپخش آبپخش
بوشهر آبدان آبدان
بوشهر بادوله بادوله
بوشهر برازجان برازجان
بوشهر بردخون بردخون
بوشهر بندر دیلم بندر دیلم
بوشهر بندر ریگ بندر ریگ
بوشهر بندردیر بندردیر
بوشهر بندرکنگان بندرکنگان
بوشهر بهارستان بهارستان
بوشهر تنگ ارم تنگ ارم
بوشهر جم جم
بوشهر چغادک چغادک
بوشهر خورموج خورموج
بوشهر دوراهک دوراهک
بوشهر سعد آباد سعد آباد
بوشهر شنبه شنبه
بوشهر بوشهر و شهر جدید عالیشهر شهر جدید عالیشهر
بوشهر عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک و شهر جدید نایبند شهر جدید نایبند
تهران تهران شهر جدید ایوانکی
خراسان جنوبی زهان زهان
خراسان جنوبی درح درح
خراسان جنوبی گزیک گزیک
خراسان شمالی اسفراین اسفراین
خراسان شمالی ایور ایور
خراسان شمالی بجنورد بجنورد
خراسان شمالی تیتکانلو تیتکانلو
خراسان شمالی جاجرم جاجرم
خراسان شمالی درق درق
خراسان شمالی سنخواست سنخواست
خراسان شمالی شوقان شوقان
خراسان شمالی گرمه گرمه
خراسان شمالی شیروان شیروان
خراسان شمالی فاروج فاروج
خراسان شمالی قاضی قاضی
خراسان شمالی آشخانه آشخانه
خراسان شمالی راز راز
خراسان شمالی حصار گرمخان حصار گرمخان
خوزستان شهرهای استان خوزستان و شهر جدید رامین شهر جدید رامین
خوزستان شهرهای استان خوزستان و شهر جدید شیرین شهر شهر جدید شیرین شهر
سمنان سمنان، گرمسار و شهر جدید ایوانکی شهر جدید ایوانکی
سیستان وبلوچستان ایرانشهر ایرانشهر
سیستان وبلوچستان بمپور بمپور
سیستان وبلوچستان پیشین پیشین
سیستان وبلوچستان چابهار چابهار
سیستان وبلوچستان فنوج فنوج
سیستان وبلوچستان قصرقند قصرقند
سیستان وبلوچستان کنارک کنارک
سیستان وبلوچستان گلمورتی گلمورتی
سیستان وبلوچستان محمدان محمدان
سیستان وبلوچستان نگور نگور
سیستان وبلوچستان دوست محمد، ادیمی، بنجار، محمدآباد و شهرهای شهرستان زابل، هیرمند، نیمروز و هامون زهک و شهر جدید رامشار شهر جدید رامشار
فارس اردکان اردکان
فارس ارسنجان ارسنجان
فارس اشکنان اشکنان
فارس اقلید اقلید
فارس ایزدخواست ایزدخواست
فارس آباده آباده
فارس آباده طشک آباده طشک
فارس باب انار باب انار
فارس بوانات بوانات
فارس بهمن بهمن
فارس حاجی آباد حاجی آباد
فارس حسامی حسامی
فارس حسن اباد حسن اباد
فارس خاوران خاوران
فارس خوزی خوزی
فارس داراب داراب
فارس دبیران دبیران
فارس دژکرد دژکرد
فارس رحمت آباد رحمت آباد
فارس سده سده
فارس سعادت شهر سعادت شهر
فارس علامرودشت علامرودشت
فارس صغاد صغاد
فارس فراشبند فراشبند
فارس قیر قیر
فارس کازرون کازرون
فارس گله دار گله دار
فارس کره ای کره ای
فارس وراوی وراوی
فارس نی ریز نی ریز
کرمان باغین باغین
کرمان چترود چترود
کرمان شهداد شهداد
کرمان عنبرآباد عنبرآباد
کرمان قلعه گنج قلعه گنج
کرمان منوجان منوجان
کرمان بافت بافت
کرمان بروات بروات
کرمان بهرمان بهرمان
کرمان جبالبارز جبالبارز
کرمان جیرفت جیرفت
کرمان درب بهشت درب بهشت
کرمان دهج دهج
کرمان رودبار رودبار
کرمان فاریاب فاریاب
کرمان گنبکی گنبکی
کرمان کهنوج کهنوج
کرمان ریحان شهر ریحان شهر
کرمان نظام شهر نظام شهر
کرمانشاه قصرشیرین قصرشیرین
کهگیلویه وبویراحمد چرام چرام
کهگیلویه وبویراحمد دوگنبدان دوگنبدان
کهگیلویه وبویراحمد دهدشت دهدشت
کهگیلویه وبویراحمد لیکک لیکک
کهگیلویه وبویراحمد مارگون مارگون
گلستان بندرترکمن بندرترکمن
گلستان جلین جلین
گلستان کلاله کلاله
گلستان گرگان گرگان
گلستان گمیش تپه گمیش تپه
گلستان سیمین شهر سیمین شهر
گلستان قرق قرق
گیلان منجیل منجیل
گیلان رستم آباد رستم آباد
لرستان الیگودرز الیگودرز
مرکزی شهرهای شهرستان اراک، دلیجان و محلات و شهر جدید امیرکبیر شهرجدید امیرکبیر
مرکزی شهرهای شهرستان اراک، شازند و خمین و شهر جدید مهاجران شهرجدید مهاجران
هرمزگان ابوموسی ابوموسی
هرمزگان بالاشهر بالاشهر
هرمزگان بستک بستک
هرمزگان بندرجاسک بندرجاسک
هرمزگان بندرعباس بندرعباس
هرمزگان بندرلنگه بندرلنگه
هرمزگان بندزرک بندزرک
هرمزگان بیکاء بیکاء
هرمزگان پارسیان پارسیان
هرمزگان پل پل
هرمزگان تیرور تیرور
هرمزگان جناح جناح
هرمزگان چارک چارک
هرمزگان حاجی اباد حاجی اباد
هرمزگان دشتی دشتی
هرمزگان رویدر رویدر
هرمزگان زهوکی زهوکی
هرمزگان زیارت علی زیارت علی
هرمزگان سردشت سردشت
هرمزگان سرگز سرگز
هرمزگان سندرک سندرک
هرمزگان سیریک سیریک
هرمزگان فین فین
هرمزگان قلعه قاضی قلعه قاضی
هرمزگان کرگان کرگان
هرمزگان کنگ کنگ
هرمزگان کوشکنار کوشکنار
هرمزگان کوهستک کوهستک
هرمزگان کوهیچ کوهیچ
هرمزگان گروک گروک
هرمزگان لمزان لمزان
هرمزگان لیردف لیردف
هرمزگان میناب میناب
هرمزگان هرمز هرمز
هرمزگان هنگوئیه هنگوئیه
هرمزگان شهرهای شهرستان بندرعباس و خمیر و شهر جدید علوی شهر جدید علوی


در مورد شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، باید بدانیم، اقساط وام طرح جهش تولید مسکن نیز با توجه به مبلغ تسهیلات، از مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار و تومان تا حداکثر هفت میلیون تومان می باشد. نحوه پرداخت اقساط این وام، ظرف دو سال پس از تحویل پروژه، بر اساس اقساط اعلام شده از سوی دولت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

زمان ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱

در بخش های قبل، پس از معرفی سایت ثبت نام مسکن حمایتی 1401و ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1401، نحوه ثبت نام و شرایط و مدارک لازم برای آن را بیان نموده و در ادامه، اسامی شهرهای کشور که قادر به ثبت نام سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱​ می باشند را بررسی نمودیم. در این بخش، مهلت ثبت نام برای این طرح حمایتی را بررسی خواهیم نمود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، زمان ثبت نام از 15 تیر ماه، آغاز شده و مهلت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن 1401، به مدت 15 روز، تا 30 تیر ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت طرح جهش تولید مسکن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت طرح جهش تولید مسکن پاسخ دهند.